Wielu właścicieli sklepów nie przykłada się do opisów produktów. To duży błąd. Opis skopiowany od producenta nie tylko wpłynie negatywnie na pozycjonowanie, ale nie zachęci też klientów do kupna. W jaki sposób tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym, aby wywierały pozytywny wpływ na pozycjonowanie?
Na skróty
Cele opisu produktu – pozycjonowanie produktów
Warto poruszyć kwestię tego, w jakim celu tworzy się opisy produktów. Przede wszystkim mają one zaciekawić potencjalnego klienta i przekonać go do zakupu. Jednak aby klient trafił na Twój sklep i miał szansę zapoznać się z opisem, musisz odpowiednio pozycjonować sklep internetowy. Za chwilę dowiesz się jak tworzyć opisy, które sprzedają i pozycjonują.
Słowa kluczowe
Jeśli chcesz z sukcesem wypromować swój sklep internetowy, to najważniejszym działaniem będzie dobranie fraz kluczowych odpowiednich dla każdego produktu. Najczęściej będą to tak zwane frazy długiego ogona, które pozwolą na szybkie znalezienie odbiorcom konkretnej rzeczy, której potrzebują. Może to być na przykład: “świąteczny sweter z mikołajem”, “wełniany szalik damski zimowy”. Zastanów się jakie cechy dokładnie ma Twój produkt i wybierz odpowiednie frazy, zarówno te długiego ogona, jak i krótsze, jak na przykład “kurtka damska”. Dodawaj je do opisu, ale niech wygląda to naturalnie! Nie powinno być ich za dużo, dbaj o poprawną odmianę słów kluczowych, na tym polega pozycjonowanie produktów. Więcej o frazach kluczowych pisaliśmy tutaj.
Jak stworzyć dobry opis produktu?
Jeśli już masz cechy produktu i wyodrębnione frazy kluczowe, to pora na research. Oczywiście tylko w przypadku, kiedy sprzedajesz przedmioty innego producenta. Jeśli Ty tworzysz produkty, to zastanów się jakie jego właściwości są ważne. Wypisz wszystkie zalety produktu oraz korzyści, jakie przyniesie klientowi posiadanie go. Jeśli masz już te informacje, to czas na stworzenie opisu. Jest kilka technik. Część osób preferuje umieszczanie ogólnych informacji na początku opisu, aby później przejść do szczegółów. Jednak nasze doświadczenie pokazuje, że najlepiej jest już na samym starcie zachęcić, zaintrygować i zaciekawić, a dopiero potem wypisać wszystkie ważne, techniczne właściwości i cechy (można użyć też wypunktowania). Opis nie powinien być za krótki.
Dlaczego nie powinieneś kopiować opisów produktów? Jak tworzyć unikalne opisy produktów
Przede wszystkim dlatego, że źle wpływa to na pozycjonowanie. Roboty Google zwracają uwagę na to, aby umieszczać w wynikach wyszukiwania te strony, które mają unikalny content. Powielanie opisów producenta sprawi, że Twój sklep znajdzie się nisko w wynikach wyszukiwania. Dlatego przede wszystkim zadbaj o to, aby wszystkie produkty z Twojego sklepu miały unikatowe opisy. To jest najważniejsze. Jak tworzyć unikalne opisy produktów? Nie należy kopiować opisów z innych stron, a skupić się na cechach produktu, jego zaletach, ale także wariantach kolorystycznych. Zdecydowanie warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji SEO, w której pracują doświadczeni copywriterzy. Skontaktuj się z Semcore i zadbaj o pozycjonowanie swojej witryny za pomocą contentu.
Opis produktu – podsumowanie
Opis produktu ma nie tylko pozycjonować, ale musi też udowadniać potencjalnym klientom, że dany przedmiot jest wystarczająco dobry i warty swojej ceny. Dlatego zadbaj przede wszystkim o to. Pomyśl co musiałbyś przeczytać, aby dokonać zakupu. Nie staraj się też na siłę wciskać odbiorcom produktu, to może wyglądać sztucznie i zostać źle odebrane. Pamiętaj o słowach kluczowych, ale zwracaj również dużą uwagę na to, aby zawrzeć w opisie wszystkie najważniejsze informacje. W przypadku ubrań będzie to na przykład skład materiałowy, tabele rozmiarów, ale produkty elektroniczne powinny już zawierać obszerną specyfikacje. Od wymiarów, poprzez czas działania baterii, aż po komponenty i zainstalowane oprogramowanie. Pozycjonowanie produktów to wieloetapowe działanie.