Baza na WordPress.org oddaje do Twojej dyspozycji blisko 60 tys. pluginów. Ten CMS już w podstawowej wersji zapewnia wiele funkcji istotnych w SEO, ale nie wszystko, czego potrzebujesz do optymalizacji serwisu. Sprawdź wtyczki, dzięki którym możesz osiągnąć większą widoczność w wynikach wyszukiwania Google.
Możesz skorzystać z wielu darmowych i płatnych wtyczek. Jeśli widzisz, że dany plugin zapewnia to, czego potrzebujesz, a wymaga opłaty, weź go uwagę. W wielu przypadkach to lepsze rozwiązanie niż utrata dużej ilości czasu na uzyskanie często gorszego efektu przy użyciu bezpłatnych rozwiązań. Które pluginy pomogą Ci w SEO?
All-In-One SEO
Nazwa tego pluginu idealnie oddaje jego możliwości. To jedna z najpopularniejszych wtyczek do optymalizacji strony pod kątem Google. Wersja podstawowa dostępna jest za darmo, ale i tak zapewnia mnóstwo funkcji. Za jej pomocą przygotujesz indywidualne meta <title> i <description> dla poszczególnych podstron. Wtyczka automatycznie wygeneruje mapę witryny – musisz tylko dodać jej adres w Google Search Console. Umożliwia także zarządzanie przekierowaniami.
Łatwo za jej pomocą dodasz emoji, a także skorzystasz z funkcji, które ułatwią Ci pozycjonowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania. Zanim jednak się na nią zdecydujesz, przetestuj jeszcze dwa pluginy – jej największych jej konkurentów – Yoast SEO i Rank Math. Wszystkie trzy mają zwolenników i przeciwników. Oceń, która Ci najbardziej odpowiada.
Redirection
Cześć funkcji w All-In-One SEO jest odpłatna, więc jeśli zamierzasz korzystać z darmowej wersji, będziesz potrzebować dodatkowych wtyczek. Za zarządzanie przekierowaniami może odpowiadać plugin o nazwie Redirection. To proste rozwiązanie, dzięki któremu dodasz na stronie przekierowania 301 i sprawdzisz, ile razy użytkownicy korzystali z tego adresu URL.
Converter for Media
Zdjęcia, opublikowane na Twojej stronie, powinny być wysokie jakości. Problem w tym, że często są one nieskompresowane – rozmiar pliku jest duży, co powoduje, że opóźnia się ładowanie witryny. Tymczasem może to negatywnie wpłynąć na widoczność w wynikach Google i konwersję.
Aby poradzić sobie z tym problemem, skorzystaj z pluginu Converter for Media. Dostępna jest wersja darmowa i płatna, ale nawet bez opłat możesz wiele zyskać. Po instalacji plugin automatycznie skonwertuje wszystkie obrazy do formatu WebH. Co więcej, będzie w przyszłości robić to samo z każdym dodanym zdjęciem. Prawdopodobnie od razu po skorzystaniu z niego witryna osiągnie lepsze wyniki w narzędziu PageSpeed Insights.
WP Rocket
Ta wtyczka zaczęła cieszyć się dużym zainteresowaniem, kiedy Google wprowadziło nowy czynnik rankingowy w postaci Core Web Vitals. WP Rocket pozwala zoptymalizować stronę pod tym kątem. Obejmuje ona m.in. minifikację plików CSS i JavaScript, lazy load (ładowanie elementów dopiero w momencie, kiedy są widoczne dla użytkownika) i wiele innych opcji. Plugin jest płatny, ale przynosi znakomite rezultaty.
Easy Table of Contents
Ręczne tworzenie spisów treści z kotwicami dla każdego artykułu jest czasochłonne. Dzięki temu pluginowi zautomatyzujesz ten proces – będą one dodawane do każdego artykułu na podstawie określony parametrów. Możesz wybrać, jak ma wyglądać ten spis.
Co daje taki spis? Po pierwsze użytkownicy łatwiej odnajdą się w treściach. Po drugie, Google może wyświetlić pod wynikiem z Twojej strony dodatkowe linki, dzięki którym rezultat będzie się bardziej rzucał w oczy.
Broken Link Checker
Wtyczka wyszuka na stronie odnośniki prowadzące do nieistniejących podstron. Duża liczba takich błędów może negatywnie wpływać na widoczność. Poza tym, poprzez wyeliminowanie stron zwracających błąd 404, optymalnie wykorzystasz crawl budget. Robot Google nie będzie tracić zasobów na URL-e, które nie istnieją.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.