Jakie opisy kategorii będą najlepsze: długie czy krótkie? Po co w ogóle należy dodawać je do sklepu internetowego? Atrakcyjny, a przy tym merytoryczny content to bardzo ważna część każdego sklepu internetowego. Przedstawiamy wszystkie informacje dotyczące tego, po co opisy kategorii umieszcza się w działach produktowych.
Na skróty
Po co tworzy się opisy kategorii w sklepie internetowym?
Po co tworzy się opisy kategorii? To bardzo proste. Z ich pomocą wyjaśnisz użytkownikowi, co właściwie sprzedajesz. Bez żadnego opisu produktu lub całego działu nie licz na to, że wyróżnisz się na tle konkurencji. W miejsce opisu kategorii warto dodać atrakcyjne treści, które będą nie tylko przedstawiać charakterystykę produktów, ale dodatkowo zachęcą potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Jeżeli choć odrobinę interesuje się marketingiem, wiesz, że content potrafi zdziałać cuda. Merytoryczny content wyróżni Cię wśród konkurentów, których z pewnością jest wielu.
Czasami produktów w sklepie internetowym jest bardzo dużo. Po co tworzy się opisy kategorii w takich przypadkach? A no po to, aby zaoszczędzić czas. Jeżeli samodzielnie prowadzisz własny e-commerce bez niczyjej pomocy, zapewne teksty także będziesz tworzyć samodzielnie. W momencie, gdy sprzedajesz wiele produktów, przygotowanie unikalnych tekstów dla każdego będzie nie tylko trudne, ale i czasochłonne. Po co tworzy się opisy kategorii? W ten sposób przedstawisz całą swoją propozycję potencjalnemu klientowi. Bardzo wiele biznesów e-commerce korzysta z tego rozwiązania. Oczywiście, najlepiej przygotować zarówno opis kategorii, jak i produktów. Wtedy zrobisz na konsumencie dobre wrażenie.
Odpowiadając na pytanie, po co tworzy się opisy kategorii, warto dodać, iż dodawanie takich treści ma wpływ na SEO, czyli pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce. Jak to działa? Nie w tym nic skomplikowanego. Content zawierający frazy kluczowe może pozytywnie wpłynąć na e-commerce, o ile teksty przygotowane są poprawnie, czyli zgodnie z zasadami SEO. Musisz przygotować zestawienie fraz kluczowych, które Cię interesują. Następnie wykorzystaj je w tekstach. Słowa należy umieścić w sposób naturalny, czyli bez spamowania i odmieniając je na różne sposoby.
Chcesz tworzyć content, aby zadbać o SEO? Przestań zastanawiać się, jakie opisy kategorii będą najlepsze pod pozycjonowanie. Dlaczego? Algorytmy wyszukiwarki Google są bardziej inteligentne, niż Ci się wydaje. Content należy przygotowywać głównie pod użytkownika, a aspekt SEO powinien być tylko i wyłącznie „dodatkiem”. Zadbaj o to, aby treść była merytoryczna. Pisz na temat, unikaj tak zwanego „lania wody” oraz odbiegania od tematu. Postaraj się przekazać użytkownikom ważne informacje dotyczące Twoich produktów. Jakie opisy kategorii są najlepsze? Takie, które powstały dla człowieka, a przy okazji są bogate we frazy kluczowe.
Aktualnie za weryfikację contentu odpowiada algorytm Panda, który jest w stanie wykryć słabe, niemerytoryczne treści. Podobna sytuacja dotyczy tekstów skopiowanych. Jeżeli content na Twojej stronie internetowej będzie zduplikowany, nie licz na wysokie pozycje – w najgorszym przypadku możesz nawet narazić się na filtr Google. W efekcie Twój sklep całkowicie zniknie z listy wyszukiwań.
No dobra, chcesz pewnie poznać nieco praktycznych porad, jakie opisy kategorii tworzyć. Wiesz już, że ważne są frazy kluczowe. Pamiętaj również, że treść powinna odpowiadać na popularne pytania. Jakie? To zależy od Twojego sklepu internetowego. Użytkownicy bardzo często rozpoczynają wyszukiwanie w Google od słów „jak, gdzie, po co, dlaczego, czym, kiedy”. Zastanów się, jakich informacji na temat Twoich produktów może poszukiwać użytkownik. Następnie odpowiedzi na te zagadnienia umieść w treści.
Skoro wiesz już jakie opisy kategorii stosować, zapewne chcesz dowiedzieć się, jak długi powinien być content. Odpowiedź na to pytanie jest typowa: to zależy. Nie ma jednej, sprawdzonej zasady. Google również nie podaje, jak długie teksty są „najlepsze” dla SEO. W internecie możesz spotkać się z opinią mówiącą, że treść powinna być bardziej obszerna niż content konkurencji. To totalna bzdura. Ilość słów, czy znaków nie jest wyznacznikiem jakości.
Na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce wpływa wiele zmiennych (czynników rankingowych w Google jest od kilkuset do kilku tysięcy, nie znamy konkretnej liczby). Długość contentu to tylko jedna wartość, na dodatek o marginalnym znaczeniu. Zdecydowanie bardziej liczy się jakość contentu. Lepszy jest krótki, unikalny tekst zgodny z zasadami SEO, niż długa, ale skopiowana treść. Choć generalnie mówi się, że im więcej, tym lepiej, tak nie zapominaj o tym, że content musi być merytoryczny. Unikaj tworzenia bezsensownych tekstów, tylko po to, aby ostateczna długość treści była większa.
Skoro znasz odpowiedź na pytanie, po co tworzy się opisy kategorii, zabieraj się za pracę. Możesz także zlecić tę pracę komuś, jeżeli osobiście nie czujesz się na siłach. Nie zapominaj, że content powinien być nie tylko zgodny z SEO, ale dodatkowo powinien odpowiadać na pytania użytkownika. Warto w tym celu wykorzystać język korzyści.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.