Marketing

Potencjał marketingowy działań online – jak sprawdzać?

3 min czytania
Potencjał marketingowy działań online

Prowadzisz e-sklep i czujesz, że przegrywasz z konkurencją? Uznajesz swoją ofertę za atrakcyjną, ale ruch na stronie jest znikomy, a sprzedaż bardzo niska? W takim przypadku pewne jest jedno: czas na zmiany. Aby precyzyjnie określić, co konkretnie jest źródłem problemu, należy skupić się na zebraniu odpowiednich danych, ich przetworzeniu oraz analizie, jak i monitoringu wybranych aspektów działalności – warto między innymi sprawdzić potencjał marketingowy – jak to zrobić? Z jakich narzędzi skorzystać? 

Jak sprawdzać potencjał marketingowy?

Opracowanie przemyślanej, dopasowanej do specyfiki branży i charakteru działalności strategii reklamowej jest niezwykle ważne, jeśli sprzedajesz w sieci. Wyróżnienie się wśród wielu innych firm, które również walczą o pozyskanie klientów wymaga odpowiedniego budżetu i skutecznych metod promocji. Jak przekonać się, czy w pełni wykorzystujemy potencjał marketingowy e-commerce? Należy między innym skupić się na kilku podstawowych aspektach, takich jak:

  • DOCELOWI ODBIORCY

To, czy np. grupa docelowych odbiorców określona jest dokładnie i prawidłowo, czy wciąż zyskujemy nowe zainteresowanie, czy obserwujemy odpowiednią aktywność w obrębie witryny internetowej jest bardzo istotne. Dlaczego? Ponieważ wiążę się z targetowaniem reklam, a, jeśli będzie to działanie wykonane nieodpowiednio, po prostu – stracimy pieniądze. 

  • RETENCJA 

Czyli utrzymywanie pozyskanych klientów to równie ważne, jeśli zależy nam na skuteczności promocyjnej. Jeśli retencja jest niska, to z pewnością nie wykorzystujemy potencjału marketingowego e-commerce. Źródło problemu może dotyczyć np. zignorowania rozwiązań lojalnościowych czy pominięcie personalizacji. 

  • KANAŁY I FORMATY MARKETINGOWE 
Zobacz  Remarketing vs Retargeting – poznaj różnice i wybierz najlepszą strategię dla siebie

To, czy korzystamy z tych najbardziej odpowiednich dla formy działalności, czy znamy najnowsze możliwości i trendy w zakresie reklamie (influencer marketing, social media marketing, remarketing, Google Ads itp.) czy kanał marketingowy jest dobrze dostosowany do grupy odbiorców. Jak również to, z jakich form prezentowania treści korzystamy (posty sponsorowane, materiały video, artykuły eksperckie, infografiki itd.).

  • STRONA INTERNETOWA 

Tu szczególnie pod kątem user experience – czy strona jest wygodna i intuicyjna w nawigacji, dostosowana do urządzeń mobilnych, szybka i bezpieczna, jak wygląda system sprzedaży, czy odpowiednio skupiamy się na pozycjonowaniu – jak wygląda strategia linkowania, czy jesteśmy widoczni na lokalnym rynku etc. 

  • KONKURENCJA 

Jak konkurencyjne firmy promują swoją działalność, w jakich kanałach, jak intensywnie, jakie mają wyniki itp. Znaczenie ma to, czy nasza strategia marketingowa wyróżnia się spośród innych, czy szukamy swojej skutecznej niszy. 

Potencjał marketingowy działań online

Analiza działań marketingowych – przydatne narzędzia

Jeśli czujemy się w tym temacie niczym dziecko we mgle i nie wiemy, jak sprawdzać potencjał marketingowy, najlepiej sięgnąć po pomocne narzędzia, który pozwolą nam zebrać stosowne dane. Możemy skorzystać np. z: 

  • Google Analytics – absolutnie niezbędne w kwestii analityki, również marketingowej. Pozwala m.in. na zebranie różnorodnych danych o obiorcach, ich zachowaniach, urządzeniach, z których korzystają itp. Możemy także sprawdzić źródła ruchu czy specyfikę konwersji.  
  • Brand24 – pozwala na monitoring marki w sieci, konkretnie wszelkich recenzji klientów, opinii, zapytań czy komentarzy. Możemy także sprawdzać popularność wybranych fraz, które wykorzystujemy w promocji lub które wykorzystuje konkurencja.
  • Website Grader – narzędzie pomocne przy sprawdzeniu strony internetowej, a konkretnie: szybkość jej działania, jakości wersji mobilnej witryny, zastosowanych technik SEO oraz bezpieczeństwa. 
  • Marketo – rozwiązanie pozwalające na automatyzację działań marketingowych, analitykę strony, sprawdzenie ścieżki zakupowej klienta, kanałów promocji, pomocne m.in. w zoptymalizowaniu wydatków na reklamę.
  • InsightSquared – narzędzie, dzięki któremu sprawdzimy, skąd docierają do nas klienci, jak szczegółowo wygląda każdy etap konwersji, jak prezentuje się skuteczność aktualnych kampanii reklamowych, które z nich generują faktyczne przychody etc. 
Zobacz  Segmentacja klientów - czym jest i w jaki sposób ją przeprowadzić?

Potencjał marketingowy działań online

Potencjał marketingowy e-commerce – podsumowanie

O sukcesie e-sklepu niejednokrotnie decyduje profesjonalna i przemyślana strategia reklamowa, dlatego tak ważne jest skupienie się na wykorzystaniu w pełni potencjału marketingowego e-commerce. Wnikliwa analiza zebranych danych pozwoli uzyskać odpowiedzi m.in. na pytania: jakie aspekty promocji musimy szczególnie rozwinąć, aby uzyskać przewagę konkurencyjną, które kampanie są bardziej, a której mniej skuteczne, jak wygląda główne błędy w działaniach e-marketingowych, jakie formy prezentowania treści reklamowych są najciekawsze dla odbiorców itp. Profity? Korzystamy tylko z produktywnych metod, ograniczamy straty w budżecie, otwieramy się na nowe rozwiązania, udoskonalamy system sprzedaży, poprawiamy konwersję, kontrolujemy wizerunek marki. Główną zaletą jest więc szeroko pojęty wzrost efektywności e-biznesu i jego optymalizacja.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy