Pozycjonowanie SkyShop – Poradnik SEO
3 min
3 min
Na skróty
SkyShop, czyli jeden z najpopularniejszych systemów CMS umożliwiających samodzielne stworzenie sklepu internetowego (nawet w mniej niż godzinę) i prowadzenie go za mniej więcej 100-200 zł miesięcznie. Rozwiązanie to wyróżnia się przede wszystkim intuicyjną obsługą, dostępnością do setek responsywnych szablonów (dobrych pod kątem SXO) oraz bardzo praktycznych pluginów ułatwiających pozycjonowanie. SkyShop gwarantuje również zerowy procent prowizji od sprzedaży i automatyczną integrację z wieloma platformami tj. Allegro, eBay czy też Ceneo. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak zacząć pozycjonowanie SkyShop, dlaczego warto zainwestować w SEO na tym CMS-ie oraz kto powinien to zrobić.
Przed rozpoczęciem pozycjonowania SkyShop należy zdecydować się na darmowy audyt SEO. Na podstawie informacji, które z niego “wyciągniemy” opracujemy strategię pozycjonerską, która będzie tzw. drogą do celu, czyli odnotowania zysków.
Po audycie i właściwie opracowanej strategii SEO uwzględniającej najbardziej wartościowe pod kątem sprzedażowym frazy kluczowe (long tail SEO oraz ogólne wyrażenia) powinniśmy zdecydować się na wdrożenie działań poprawiających techniczne SEO naszej strony oraz treści, które są w jej obrębie. Ostatnia kwestia to link-building, czyli długofalowe działania off-site SEO (wykonywane poza serwisem) w celu zwiększenia autorytatywności naszej strony z punktu widzenia crawlerów (tzw. robotów Google, spiderów indeksujących lub pająków).
Techniczne SEO na platformie SkyShop obejmuje m.in.:
Warto również wspomnieć, iż w kontekście pozycjonowania SkyShop istotne jest także zapewnienie poprawnego szyfrowania SSL.
Treści w Twoim sklepie internetowym są bardzo ważne. Pozycjonowanie SkyShop należy oprzeć o wdrożenie prawidłowej struktury nagłówków (od H1 do H6), urozmaicenie treści pod względem wizualnym (np. o dodatkowe wypunktowania, tabelki oraz wyboldowania), a także o infografiki. Każda renomowana agencja SEO podczas optymalizacji treści sprawdza ich merytorykę, stylistkę oraz poprawność gramatyczną, ortograficzną i fleksyjną. W tym przypadku warto dodatkowo wdrożyć linki wewnętrzne (np. do poprzednich wpisów blogowych), które umocnią autorytet witryny.
Pozycjonowanie SkyShop powinniśmy oprzeć także o link-building. Są to długofalowe działania optymalizacyjne wspierające profil linków Twojej witryny przekładający się na lepsze rezultaty SEO. Zachęcamy do pozyskiwania wyłącznie wartościowych odnośników z rzetelnych źródeł. Najlepsze według nas metody na pozyskiwanie linków to m.in.:
W Semcore do pozyskiwania linków wysokiej jakości wykorzystujemy także metodę relinkowania. O co dokładnie chodzi? Otóż za pomocą dowolnego narzędzia SEO (np. Majestic SEO) dokonujemy analizy profilu linków konkurencji.
Po dokładnej weryfikacji poszczególnych źródeł decydujemy o rozwiązaniach, które wykorzystamy do dywersyfikacji profilu linków Twojej witryny.
Istnieje wiele zalet związanych z pozycjonowaniem SkyShop. W pierwszej kolejności warto oczywiście uwzględnić możliwość zwiększenia zysków przedsiębiorstwa. Dodatkowym autem będzie również wzrost rozpoznawalności Twojej marki oraz możliwość stania się branżowym liderem.
Główne zalety pozycjonowania SkyShop:
Istotną zaletą pozycjonowania SkyShop jest także zwiększenie rozpoznawalności firmy lokalnie – pod warunkiem że założymy wizytówkę Google Moja Firma. Wówczas będziemy widoczni także w Mapach Google (lokalny 3-pack) oraz katalogach.
Pozycjonowanie lokalne jest ważnym aspektem pod kątem promocji Twojej firmy w Internecie. Wynika to z prostego powodu – 80% lokalnych wyników skutkuje konwersją.
Pozycjonowanie SkyShop dedykujemy każdemu przedsiębiorcy, któremu zależy na maksymalizacji zysków oraz zwiększeniu rozpoznawalności swojej marki w sieci. Jest to znakomite rozwiązanie dla m.in.:
Inwestycja w SEO powinna być przemyślana. Jeżeli decydujesz się na to rozwiązanie, dołóż wszelkich starań, żeby Twój sklep internetowy znalazł się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Według statystyk serwisu Imforza 75% użytkowników wyszukiwarek nie wchodzi na drugą stronę Google, Bing czy też Yahoo. Co ciekawe, wg. danych HubSpot, aż 68% kliknięć oscyluje wyłącznie wokół pierwszych pięciu pozycji w wyszukiwarkach.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.