Na skróty
Google Ads to jeden z najważniejszych programów reklamowych, z którego korzystają profesjonalni specjaliści od promocji produktów i usług. Jego popularność sprawia, że w sieci, dostępnych jest wiele kursów Google Ads, z których część jest darmowa, a część kończy się wydaniem specjalnych certyfikatów dotyczących wiedzy o posługiwaniu się narzędziami programu (lub jest darmowa i może zakończyć się otrzymaniem certyfikatu). Jak znaleźć kurs dla siebie? Który kurs Google Ads będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem?
Zdj 1. Jak nauczyć się Google Ads? Korzystając z licznych kursów
Źródło: https://www.inis.pl/uploads/0b5c5376d1dd27fb13732297a4e8bfea182378e4.png
Nauka Google Ads przynosi wymierne korzyści dla reklamodawców, specjalistów od marketingu oraz osób, które chcą zdobywać nowe umiejętności i wiedzę. Podczas kursów można zdobyć wiedzę o tworzeniu, zarządzaniu i optymalizacją kampanii reklamowych.
Kurs Google Ads to dobre rozwiązanie z wielu powodów. Pozwala na poszerzenie kompetencji, ale też swojego CV. Z jakiego powodu warto postarać się o certyfikat z kursu Google Ads?
Kurs Google Ads jest ciekawym rozwiązaniem zarówno dla osób, które działają przy SEO i marketingu, jak i mniejszych przedsiębiorców, którzy chcą samodzielnie prowadzić proste kampanie reklamowe w Google, albo pragną zrozumieć, w jaki sposób funkcjonuje ich kampania marketingowa.
Na rynku dostępnych jest wiele kursów Google Ads, prowadzonych przez prywatne podmioty. Jak wybrać ten najlepszy? Przede wszystkim nie sugeruj się ceną. Za ekspercki, dobrze przygotowany kurs być może trzeba będzie zapłacić więcej, ale też jego efektem będzie uzyskanie pełnej wiedzy z zakresu funkcjonowania reklam Google.
Na co z kolei warto zwrócić uwagę, szukając najlepszy kurs dla siebie?
Pamiętaj, żeby już przy wyborze kursu zapytać, czy otrzymasz dostęp do indywidualnego konta Google Ads. Wyłącznie w ten sposób jesteś w stanie kompleksowo przećwiczyć, jak radzisz sobie z uzyskaną wiedzą.
Zdj 2. Po ukończeniu egzaminu Google, można otrzymać specjalny certyfikat Google Ads
Źródło: Google
Każdy kurs może być zakończony wewnętrznym egzaminem, który uprawnia do otrzymania dyplomu wydawanego przez firmę prowadzącą szkolenia. Po zakończeniu kursu powinieneś zdać też egzamin Google, dzięki któremu otrzymasz specjalny certyfikat, zaświadczający o Twoich kompetencjach.
O ile kursy Google Ads są płatne (ich ceny wahają się od 200 do 1500 zł w zależności od rodzaju i zakresu materiału, chociaż są też darmowe szkolenia), to przystąpienie do egzaminu Google nie wymaga opłat. Możesz podejść do jednego z kilku rodzajów egzaminów, które uprawniają do wydania tematycznych certyfikatów.
Podstawowy egzamin składa się ze 100 pytań (pozostałe 63) i należy się do niego dobrze przygotować. Później można przechodzić kolejne etapy i sprawdziany. Ważność certyfikatu wydanego przez Google to rok. Po roku należy odnowić swoją wiedzę i zdać kolejny test, który dostępny jest na platformie Google Ads, po zalogowaniu się w formie online.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.