Google Ads to jeden z najważniejszych programów reklamowych, z którego korzystają profesjonalni specjaliści od promocji produktów i usług. Jego popularność sprawia, że w sieci, dostępnych jest wiele kursów Google Ads, z których część jest darmowa, a część kończy się wydaniem specjalnych certyfikatów dotyczących wiedzy o posługiwaniu się narzędziami programu (lub jest darmowa i może zakończyć się otrzymaniem certyfikatu). Jak znaleźć kurs dla siebie? Który kurs Google Ads będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem?
Zdj 1. Jak nauczyć się Google Ads? Korzystając z licznych kursów
Źródło: https://www.inis.pl/uploads/0b5c5376d1dd27fb13732297a4e8bfea182378e4.png
Nauka Google Ads przynosi wymierne korzyści dla reklamodawców, specjalistów od marketingu oraz osób, które chcą zdobywać nowe umiejętności i wiedzę. Podczas kursów można zdobyć wiedzę o tworzeniu, zarządzaniu i optymalizacją kampanii reklamowych.
Dlaczego warto przejść kurs Google Ads?
Kurs Google Ads to dobre rozwiązanie z wielu powodów. Pozwala na poszerzenie kompetencji, ale też swojego CV. Z jakiego powodu warto postarać się o certyfikat z kursu Google Ads?
- Poszerzenie wiedzy i umiejętności – każdy kurs Google Ads pozwala opanować sporą dawkę wiedzy i umiejętności praktycznych, które mogą być nieosiągalne dla tzw. samouków.
- Rozwój kompetencji – osoby, które działają w Google Ads i mają podstawy są w stanie w skuteczny sposób dowiedzieć się nowych rzeczy i poznać narzędzia czy techniki, które można wdrażać w pracy.
- Dodatkowe certyfikaty – dzięki kursom Google Ads możesz nie tylko nabyć nowe umiejętności i kompetencje, ale też pozyskasz zaświadczenia i certyfikaty, które ułatwią np. poszukiwanie pracy. Osobny certyfikat umiejętności wydaje z kolei Google.
Kurs Google Ads jest ciekawym rozwiązaniem zarówno dla osób, które działają przy SEO i marketingu, jak i mniejszych przedsiębiorców, którzy chcą samodzielnie prowadzić proste kampanie reklamowe w Google, albo pragną zrozumieć, w jaki sposób funkcjonuje ich kampania marketingowa.
Jak wybrać kurs Google Ads?
Na rynku dostępnych jest wiele kursów Google Ads, prowadzonych przez prywatne podmioty. Jak wybrać ten najlepszy? Przede wszystkim nie sugeruj się ceną. Za ekspercki, dobrze przygotowany kurs być może trzeba będzie zapłacić więcej, ale też jego efektem będzie uzyskanie pełnej wiedzy z zakresu funkcjonowania reklam Google.
Na co z kolei warto zwrócić uwagę, szukając najlepszy kurs dla siebie?
- Zakres prowadzonych zajęć – kurs z Google Ads powinien uczyć planowania budżetu kampanii, estymowania i kontrolowania efektu oraz prowadzenia audytów reklamowych dla konkretnych działań. Kurs dla początkujących powinien wdrażać z kolei w narzędzie (np. pokazując jak stworzyć nową, skuteczną kampanię).
- Doświadczenie prowadzących – zwróć uwagę, jakie uprawnienia mają prowadzący, ile lat działają na rynku i czy sami posiadają certyfikat Google Ads. Dobrze jest wybrać doświadczoną szkołę, która od wielu lat skutecznie szkoli kursantów.
- Czas szkolenia – dobry kurs Google Ads powinien trwać minimum dwa dni. Warto wybrać szkolenie, które zapewnia elastyczne godziny (np. dopasowane do pracy). Nie musisz rezygnować z kursów online, które mogą być ciekawym uzupełnieniem wiedzy.
- Możliwość wyboru stopnia zaawansowania – istotne jest dopasowanie zakresu materiału do aktualnej wiedzy i umiejętności kursanta.
Pamiętaj, żeby już przy wyborze kursu zapytać, czy otrzymasz dostęp do indywidualnego konta Google Ads. Wyłącznie w ten sposób jesteś w stanie kompleksowo przećwiczyć, jak radzisz sobie z uzyskaną wiedzą.
Zdj 2. Po ukończeniu egzaminu Google, można otrzymać specjalny certyfikat Google Ads
Źródło: Google
Jak otrzymać certyfikat Google Ads po kursie?
Każdy kurs może być zakończony wewnętrznym egzaminem, który uprawnia do otrzymania dyplomu wydawanego przez firmę prowadzącą szkolenia. Po zakończeniu kursu powinieneś zdać też egzamin Google, dzięki któremu otrzymasz specjalny certyfikat, zaświadczający o Twoich kompetencjach.
O ile kursy Google Ads są płatne (ich ceny wahają się od 200 do 1500 zł w zależności od rodzaju i zakresu materiału, chociaż są też darmowe szkolenia), to przystąpienie do egzaminu Google nie wymaga opłat. Możesz podejść do jednego z kilku rodzajów egzaminów, które uprawniają do wydania tematycznych certyfikatów.
- Certyfikat z reklam Google Ads w sieci wyszukiwania
- Certyfikat z reklam displayowych w Google Ads
- Certyfikat z reklam produktowych Google Ads
- Certyfikat z wideo reklam Google Ads
- Certyfikat z reklam Google Ads promujących aplikacje
- Certyfikat z pomiaru skuteczności reklam Google Ads
Podstawowy egzamin składa się ze 100 pytań (pozostałe 63) i należy się do niego dobrze przygotować. Później można przechodzić kolejne etapy i sprawdziany. Ważność certyfikatu wydanego przez Google to rok. Po roku należy odnowić swoją wiedzę i zdać kolejny test, który dostępny jest na platformie Google Ads, po zalogowaniu się w formie online.