Reklama kwiaciarni w Internecie – Poradnik
4 min
4 min
Na skróty
Czy kwiaciarnia musi zadbać o reklamę w Internecie? Osoby prowadzące taki biznes nie powinny mieć co do tego wątpliwości. Firma, która nie jest obecna w sieci, staje się mało wiarygodna w oczach potencjalnych klientów. Internet daje dużo możliwości i pozwala na skuteczne wypromowanie swoich usług. Poniżej znajdują się wskazówki dotyczące reklamy kwiaciarni.
Jak dotrzeć do odbiorców, kreować pozytywny wizerunek i wyprzedzić konkurencję? Pierwszy krok to założenie strony internetowej. Bez tego trudno przyciągnąć do kwiaciarni klientów, ponieważ nie będą nawet wiedzieć o jej istnieniu. Witryna powinna być przede wszystkim przejrzysta i estetyczna. Gdy już powstanie, można przejść do najistotniejszego etapu, a więc poprawy jej widoczności.
Co prawda pozycjonowaniem kwiaciarni można zająć się samodzielnie, ale chcąc uzyskać możliwie najlepsze rezultaty, warto rozważyć współpracę z agencją SXO. Specjaliści z wiedzą, umiejętnościami i odpowiednimi narzędziami do dyspozycji zajmą się wszystkimi istotnymi kwestiami w tym zakresie. Dzięki temu można zyskać więcej czasu na doskonalenie biznesu pod innym kątem, np. dostępnych w ofercie kompozycji kwiatowych.
W celu poprawy widoczności strony www w Internecie należy dopracować frazy kluczowe. Ich dobór nie może być przypadkowy, gdyż od tego zależy, kiedy witryna będzie wyświetlać się użytkownikom. Możliwe jest zastosowanie zarówno ogólnych słów, jak i tych związanych z lokalizacją firmy. Uwzględnienie konkretnej dzielnicy czy miasta to dobre rozwiązanie. Dzięki temu osoby szukające kwiaciarni blisko siebie trafią z łatwością na stronę. Można dodatkowo zastosować frazy z długiego ogona, przykładowo: „wiązanka na cmentarz nowoczesna” lub „bukiet na stół weselny państwa młodych”. Są one używane rzadziej, ale wpisują je osoby, które dokładnie wiedzą, na czym im zależy, dlatego przedstawiona oferta może je zainteresować.
Oczywiście frazy kluczowe to tylko pierwszy etap prac. Na pozycjonowanie kwiaciarni składa się też kilka innych elementów, w tym:
Mimo że tego typu działania nie kojarzą się z reklamą, w dużej mierze ułatwiają dotarcie do klientów oraz zachęcenie ich do odwiedzenia kwiaciarni i zakupu kwiatów. Dopracowana witryna sprawia, że firma jest postrzegana jako profesjonalna, dbająca o każdy szczegół.
Jak podkreślają specjaliści, pozycjonowanie daje długotrwałe efekty, ale nie są one widoczne od razu. Do szybkiego zwiększenia ruchu na stronie kwiaciarni i zachęcenia użytkowników do konwersji służy Google Ads. Płatne kampanie, których jest kilka do wyboru, nie muszą być dużym wydatkiem – to reklamodawca określa, jaki budżet przeznacza na taką formę promocji. Decyduje również o tym, co i gdzie zobaczą użytkownicy.
W ramach Google Ads można zdecydować się na reklamę kwiaciarni w kilku formach: tekstowej wyświetlanej w sieci wyszukiwania, wideo (wyświetla się m.in. w serwisie YouTube) czy też promocji konkretnych produktów w karcie Zakupy. Płatne kampanie szczególnie dobrze sprawdzają się sezonowo, np. w okresie Walentynek, Dnia Kobiet oraz Dnia Matki – wówczas więcej osób, zwłaszcza mężczyzn, szuka sprawdzonej kwiaciarni, w której mogą kupić piękne bukiety. Ponadto Google Ads nadaje się do remarketingu, a więc kierowania reklam do osób, które miały już styczność z witryną, ale nie wykonały żadnej akcji. Dzięki temu można przypomnieć im o firmie i zachęcić do zakupu.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie lokalne oraz audyt SEO
Ta forma promocji biznesu sprawdzi się nawet przy ograniczonych środkach na działania marketingowe. Nie trzeba dysponować ogromnym budżetem, aby wykorzystać potencjał Google Ads. Trzeba też pamiętać, że podstawowa i najchętniej wybierana płatna reklama kwiaciarni w sieci wyszukiwania jest rozliczana z uwzględnieniem kliknięć, a nie wyświetleń. Takie rozwiązanie zapobiega zbyt szybkiemu wyczerpaniu się dostępnych środków. W razie potrzeby budżet można zmodyfikować, analizując szczegółowo gromadzone podczas trwania kampanii dane.
Media społecznościowe często okazują się dużym wsparciem dla działań promocyjnych prowadzonych przez kwiaciarnię. Wykorzystując je, można dotrzeć do wielu odbiorców i to z różnych grup wiekowych, a jednocześnie zwiększać świadomość marki oraz kreować wizerunek eksperta. Aby social media okazały się skuteczne, należy zastanowić się, które serwisy będą odpowiednie – najczęściej to Facebook i Instagram. Warto również starannie zaplanować content, aby był ciekawy, angażujący i oryginalny.
W social mediach najważniejsze jest to, aby zachęcić użytkowników do interakcji i zbudować z nimi trwałą więź. Jak to zrobić? W przypadku kwiaciarni istotną rolę odgrywa oprawa graficzna, dlatego podstawą są dobrej jakości zdjęcia i materiały wideo. Pozwalają na zaprezentowanie oferty w atrakcyjny sposób i pokazanie swoich umiejętności florystycznych. O pomoc można zwrócić się do doświadczonego fotografa, ale przy ograniczonym budżecie często nie jest to dostępne rozwiązanie. Jednak samodzielne przygotowanie materiałów wizualnych również może być skuteczne.
Tematów na posty jest wiele, warto wykazać się tu kreatywnością. Pokazywanie przygotowanych bukietów czy dostępnych kwiatów doniczkowych to tylko jeden z pomysłów. Dobrą reklamą kwiaciarni będzie też np. pokazywanie codziennej pracy od kulis, opisywanie historii klientów (jeśli wyrażą na to zgodę), jak również publikowanie praktycznych treści poradnikowych. Wszystko to ułatwi zbudowanie pozytywnego wizerunku.
Ponadto social media można wykorzystać do przygotowania płatnych kampanii, takich jak Facebook Ads. Dzięki nim kwiaciarnia dotrze do potencjalnych klientów i zachęci do zakupu. Tego typu reklamy sprawdzają się także w celach remarketingowych. To dobre uzupełnienie działań prowadzonych w mediach społecznościowych. Facebook Ads jest narzędziem zapewniającym szybkie efekty. Nawet przy stosunkowo niewielkich środkach można zyskać dobrą widoczność i skutecznie wypromować swój biznes.
Content writer, tłumaczka i lektorka języków azjatyckich, prowadzi zespół content writerów i copywriterów, który przygotowuje treści w różnych językach. W 2021 roku zapoczątkowała projekt Azjatyckie Języki, którego celem jest promocja języków azjatyckich nie tylko w Polsce, autorka ebooków i polsko-japońskiej książeczki (nie tylko) dla dzieci. Jej praca w copywritingu zaczęła się jeszcze na studiach filologicznych i trwa do dzisiaj.