Reklamy LinkedIn Ads – najważniejsze informacje
3 min
3 min
Na skróty
Reklamy LinkedIn Ads udostępniają reklamodawcom podobne możliwości, jak Facebook Ads czy Instagram Ads. Jednak z uwagi na profesjonalny charakter tego portalu społecznościowego, wyróżnia się on wieloma dodatkowymi funkcjonalnościami, które pozwalają przedsiębiorcom oraz pracownikom na skuteczną promocję wśród docelowej grupy odbiorców. W dzisiejszym artykule omówimy najważniejsze informacje na temat reklam LinkedIn w 2022 roku. Miłej lektury!
Istnieje 9 formatów reklam udostępnianych przez LinkedIn Ads. W zależności wcześniej określonego celu (np. świadomość marki, zainteresowanie lub konwersje), będziesz mógł dobrać właściwy format dla swojej promocji online. Poniżej przedstawiamy wszystkie formaty reklam na LinkedIn Ads!
Reklamy z pojedynczym zdjęciem pozwalające kreować widoczność swojego brandu w sieci.
Reklamy Spotlight to forma dynamicznej promocji kierującej potencjalnych klientów do zewnętrznego źródła. Reklamodawcy wykorzystują je przede wszystkim do zwiększenia ruchu w wybranych witrynach zewnętrznych. W Semcore tę metodę promocji traktujemy jako uzupełnienie działań SEO.
Reklamy konwersacyjne to bardziej rozbudowana promocja Message Ads. Otóż Conversation Ads mogą być dłuższe i zawierać więcej przycisków CTA (z ang. Call to Action) nakłaniających interesantów do podjęcia konkretnego działania.
Reklamy ofert pracy usprawniające procesy rekrutacyjne w wielu firmach. Korzystają z nich nie tylko właściciele, ale również pracownicy działów HR czy też marketerzy rekrutujący zewnętrzne jednostki do współpracy B2B.
Karuzela reklam graficznych umożliwia skuteczne promowanie wielu grafik lub fotografii w jednym momencie. Opcja Carousel Image Ads jest dostępna również na Facebooku.
Reklamy tekstowe wyświetlają się tylko na desktopach. Można je zobaczyć w górnym kanale informacyjnym. Według ekspertów Semcore są jedną z najczęściej wybieranych form promocji na LinkedIn. Mają za zadanie przekazywać zwięzłe komunikaty reklamowe za pomocą krótkiego tekstu i wybranej grafiki.
Reklamy w wiadomościach to bardzo popularny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów lub pracowników przez marketerów i rekruterów. Każdy z nas, kto ma LinkedIn od minimum roku i regularnie publikuje wartościowe wpisy na omawianym medium, dostał na pewno zaproszenie na branżowy webinar lub rozmowę rekrutacyjną.
Reklamy zapraszające na konkretne wydarzenie pozwalające dodać maksymalnie 600 znaków ze spacjami oraz link do organizowanego eventu.
Standardowe reklamy video, które spotykamy zarówno na Facebooku, Instagramie oraz Tik Toku. Są one interaktywnym urozmaiceniem do statycznych kreacji.
Cele kampanii w LinkedIn Ads są bardzo podobne do tych, które spotykamy w Google Ads. Otóż za pomocą promocji na powyższym medium możemy kreować świadomość marki, a także sprawić, że o naszej firmie usłyszy wiele osób (cel: zainteresowanie). Warto również wspomnieć o jednym z najbardziej popularnych celów kampanii LinkedIn Ads – konwersji, umożliwiającej zdobycie większej ilości stałych i opłacalnych klientów, co przełoży się na lepszą sprzedaż lub pozwoli zrekrutować dodatkowych pracowników. Wybór należy do nas.
Jako doświadczona agencja SEO możemy jednoznacznie stwierdzić, że reklama LinkedIn Ads to szansa na dokładne sprecyzowanie grupy docelowej, a co za tym idzie – uniknięcie przypadkowych odbiorców (dzięki temu stosunkowo niewielkim kosztem pozyskamy wartościowe leady). LinkedIn jest również mniej popularny, co pozwala uzyskać nawet kilka razy większy zasięg za podobną kwotę, jaką zapłacilibyśmy przykładowo za Facebook Ads czy Instagram Ads.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce reklam LinkedIn Ads.
LinkedIn Ads udostępnia reklamodawcom 3 sposoby rozliczania reklam – CPC (koszt za kliknięcie), CPM (koszt za 1 000 wyświetleń) oraz CPV (koszt za wyświetlenie nagrania).
Ile kosztuje reklama na LinkedIn? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ konkretna cena za promocję na powyższym medium jest uzależniona od Twoich indywidualnych założeń, zasięgu, jaki chcesz uzyskać oraz celu kampanii. Z doświadczenia możemy jednak stwierdzić, że przeciętna kwota za reklamę na LinkedIn uiszczana przez reklamodawców wynosi od 700 do 1 200 zł miesięcznie.