SEO Instagram – na czym polega pozycjonowanie Instagrama? Poradnik.
3 min
3 min
Na skróty
Instagram to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie. Regularnie korzysta z niego ponad 800 milionów osób na świecie, z czego 6 milionów to Polacy. Jak na dłoni widać, że warto promować tam swoją markę, ale wymaga to sporego zaangażowania – również pozycjonowania. Czym jest SEO Instagram i w jaki sposób przeprowadzić pozycjonowanie na Instagramie? Podpowiadamy!
Zdj 1. Pozycjonowanie na Instagramie to istotny element social media marketingu
Źródło: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/49/Instagram_app_icon_on_smartphone_screen_%28perspective_render%29_%2849897226292%29.jpg
Co to jest Instagram? Jak założyć tam konto? IG to obrazkowe medium społecznościowe, a założenie tam konta wymaga wyłącznie posiadania maila. Popularność Instagrama wynika przede wszystkim z jego prostej, obrazkowej formuły działania. Content oparty na zdjęciach i wideo jest ciekawy w odbiorze oraz dostosowany do grup docelowych w różnym wieku. Może być więc wykorzystywany przez różne branże (od usług, sprzedaży detalicznej, po branże specjalistyczne).
Wszechstronność Instagrama oznacza jednak, że czeka tam na Ciebie ogromna konkurencja. SEO Instagram to technika, która ułatwia wyróżnienie się na tle pozostałych marek. To optymalizacja konta pod kątem wyszukiwarki funkcjonującej na tym portalu internetowym.
Użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę określone słowo kluczowe lub tzw. hashtag. Wyświetlają mu się wyniki, które algorytmy wyszukiwarki dopasowują do potrzeb. Zadaniem osób wdrażających pozycjonowanie konta jest wykorzystanie wszystkich technik, które umożliwiają wyświetlenie konta w możliwie najwyższej pozycji na dane zapytanie użytkownika.
Pamiętaj, że Instagram pokazuje wyłącznie profile, co do których nie ma wątpliwości pod względem realnego zaangażowania. Musisz profil prowadzić tak, aby jednoznacznie wskazywał, że Twoja marka jest jego faktycznym właścicielem. Na co jeszcze zwrócić uwagę przy SEO Instagram?
Dodatkowo pamiętaj, aby wpisy były pisane językiem korzyści, przystępnym dla określonej dla Ciebie grupy odbiorców. Materiały z kolei powinny być spójne, a przede wszystkim – ciekawe!
Zdj 2. Po zalogowaniu użytkownik może wyświetlić Twoje konto w wynikach wyszukiwania
Źródło: https://images.pexels.com/photos/174938/pexels-photo-174938.jpeg
Przede wszystkim pozycjonowanie konta na Instagramie umożliwia dotarcie do większego grona potencjalnych odbiorców. Ułatwia też budowanie świadomości marki. Prowadzenie optymalizacji na kilka słów kluczowych umożliwia także poszerzenie grupy odbiorców konta (np. zwiększenie sprzedaży produktów dla osób młodszych i starszych).
Pozycjonowanie to także sposób na poprawę zasięgów. Jeżeli zastanawiasz się jak mieć więcej obserwujących na Instagramie, albo jak sprawić, że Twoje wpisy będą miały lepsze wyniki, pozycjonowanie może być odpowiedzią na te wątpliwości.
Promowanie na bazie pozycjonowania jest też ostatecznie tańsze. Nie musisz inwestować większych środków w narzędzia takie jak reklamy na Instagramie (chociaż część budżetu warto również zaimplementować tam).
Na koniec pamiętaj, że IG to świetny przykład tego, jak skutecznie pozycjonowanie może działać na konto w mediach społecznościowych. Techniki te możesz wykorzystać nie tylko na Instagramie, ale też prowadząc konto na Facebooku, TikToku, LinkedInie, X oraz wszystkich innych portalach, które są niezbędne do rozszerzenia swojej grupy sprzedażowej i poprawiania wyników konwersji.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.