Sprawdzone sposoby na reklamę sklepu z odzieżą używaną
3 min
3 min
Na skróty
Wiele osób marzy o prowadzeniu własnego sklepu internetowego. Mając odpowiednią strategię marketingową, możliwe jest osiągnięcie sukcesu nawet na mocno konkurencyjnym rynku. W tym artykule poznasz najważniejsze informacje na temat tego, jak może wyglądać skuteczna reklama Twojego sklepu z odzieżą używaną. Pozycjonowanie, marketing w social mediach i reklamy PPC mogą ze sobą współgrać.
Reklama sklepu z odzieżą używaną może odbywać się poprzez:
Pozycjonowanie jest dostosowaniem strony internetowej do wymogów algorytmów wyszukiwarek. Na polskim rynku największe znaczenie ma optymalizacja pod Google oraz Bing. W przypadku niewielkich sklepów, warto postawić na frazy długiego ogona. (ang. long tails).
Marketing w mediach społecznościowych to między innymi prowadzenie platform, takich jak: Facebook oraz Instagram. Regularnie publikuj angażujące treści, dodawaj zdjęcia produktowe, organizuj konkursy i wykorzystuj odpowiednie hashtagi.
Content marketing natomiast to tworzenie wartościowych treści. Możesz korzystać z nich zarówno przy wpisach blogowych, które wspierają SEO, jak i w social mediach. Reklamy PPC to przede wszystkim Google Ads oraz Facebook Ads. Inwestycja w nie pozwala uzyskać natychmiastowe rezultaty. Tego typu reklama sklepu z odzieżą używaną może być świetnym uzupełnieniem pozycjonowania.
Pozycjonowanie sklepu z odzieżą używaną to dbałość zarówno o SEO On Site, jak i SEO Off Site. To działania podejmowane odpowiednio na stronie sklepu oraz w serwisach zewnętrznych. W tym drugim przypadku chodzi o budowanie solidnej bazy linków do witryny Twojego biznesu.
Najważniejsze aspekty SEO to:
W przypadku niewielkich sklepów internetowych często wykorzystuje się frazy długiego ogona — złożone 3 lub więcej słów. Pomimo że wpisuje je mniej użytkowników niż frazy ogólne, często mają one intencję sprzedażową. Ponadto fraz długiego ogona jest bardzo dużo i są mniej konkurencyjne.
Na przykład hasło typu „garnitur czarny w paski używany” może być lepszym wyborem niż „garnitury”. W tym drugim przypadku Twoja witryna walczy bowiem o czołowe pozycje z największymi markami.
Zdj. 1. Rezultaty wyszukiwania pod frazę ogólną: garnitury
Źródło: Google
Zdj. 2. Wyniki wyszukiwania po wpisaniu frazy długiego ogona
Źródło: Google
Jak widzisz na załączonych powyżej screenach, wpisanie frazy długiego ogona pozwoliło wyszukiwarce wyświetlić mniej znane marki.
Jeżeli więc chcesz, aby Twoja reklama sklepu z odzieżą używaną generowała ruch w SEO, postaw na long tails. Pamiętaj, że możesz wybrać ogromną liczbę fraz długiego ogona. Takich o mniejszej liczbie miesięcznych wyszukiwań. Dzięki temu skumuluje się ruch na stronie. Frazy ogólne również możesz wykorzystać. Są one jednak bardziej konkurencyjne i wymagają większego budżetu.
Reklama sklepu z odzieżą używaną przy wsparciu sprawdzonej agencji marketingowej to także optymalizacja doświadczenia użytkownika. Za sprawą analizy zachowań użytkowników w narzędziach analitycznych (np. Google Analytics lub Smartlook) można podwyższyć skuteczność witryny.
Zdj. 3 Screen z narzędzia analitycznego Google — Google Analytics
Źródło: własne
Optymalizacja User Experience to między innymi:
Skuteczna reklama sklepu z odzieża używaną to często połączenie działań SEO oraz UX — Search Experience Optimization, marketing w mediach społecznościowych i wdrożenie kampanii rozliczanej w modelu PPC. Przekonaj się też, jak założyć sklep internetowy z odzieżą.
Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.