NewsPozycjonowanie

Wewnętrzne linki nofollow są sygnałem jakości w SEO? Sprawdzamy!

2 min czytania
Grafika SEO News

Czy wewnętrzne linki nofollow mogą wpływać na ocenę jakości strony przez Google? To pytanie nurtuje wielu specjalistów SEO. W ostatnich latach pojawiło się sporo mitów dotyczących tej kwestii, dlatego postanowiliśmy dokładnie ją przeanalizować i przedstawić rzetelne dowody.

Wewnętrzne linki nofollow są sygnałem jakości w SEO? Sprawdzamy!

Źródło: https://img.freepik.com/free-vector/connecting-lines-dots_1048-7555.jpg?t=st=1725362196~exp=1725365796~hmac=60d986f2a1a476b7533c9ed6340a4809ba8c6fbb4bbabcb02a6fe74cc6e5956f&w=900

Czym jest atrybut nofollow?

Atrybut nofollow został wprowadzony jako standard przez Google, Yahoo i Microsoft, aby sygnalizować, że dany link nie powinien być brany pod uwagę przy ocenie strony. Najczęściej stosowany jest w linkach z treści generowanych przez użytkowników, w sponsorowanych odnośnikach, a także w miejscach, gdzie właściciel strony nie chce przekazywać wartości PageRank.

Wpływ nofollow na ocenę jakości strony

Podstawowe pytanie brzmi: czy używanie nofollow w przypadku wewnętrznych linków wpływa na ocenę jakości strony przez Google? Odpowiedź jest jednoznaczna – nie. Martin Splitt, jeden z inżynierów Google, wyjaśnił, że atrybut nofollow w wewnętrznych linkach nie jest sygnałem jakości, a jedynie informacją, że właściciel strony nie chce być związany z danym linkiem. Pozycjonowanie strony internetowej opiera się na innych czynnikach, które mają większe znaczenie pod kątem SEO.

Wewnętrzne linki nofollow są sygnałem jakości w SEO? Sprawdzamy!

Zdj 1. Nofollow a jakość strony – wypowiedzi ekspertów Google.

Źródło: www.youtube.com/watch?v=Fj42gKDQxYI

Rola meta tagu noindex

Kolejnym istotnym elementem, który często budzi wątpliwości, jest meta tag noindex. Służy on do blokowania indeksowania strony przez roboty wyszukiwarek. Jednak jego zastosowanie również nie wpływa na ocenę jakości witryny przez Google. Noindex to jedynie narzędzie pozwalające kontrolować, które strony mają być indeksowane, a które nie.

Zobacz  Ważne aktualizacje algorytmów, które zmieniły SEO

Podsumowanie

Wewnętrzne linki nofollow nie wpływają na ocenę jakości strony w SEO. Google nie traktuje ich jako sygnału oceniającego wartość treści w Twojej witrynie. Zarówno nofollow, jak i noindex są narzędziami mającymi swoje specyficzne zastosowanie – można ich używać bez obaw o negatywne konsekwencje.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Dominik Bigosiński
Dominik Bigosiński Copywriter
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 3 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy