Wizytówka Google – czy jest Ci potrzebna?
3 min
3 min
Na skróty
Kieruj się na południe – te słowa zna każdy z nas, kto chociaż raz korzystał z nawigacji Google Maps. Ta usługa daje jednak o wiele więcej możliwości, niż wyznaczenie najszybszej trasy czy sprawdzenie natężenia ruchu. Dzięki niej i wizytówce Google możliwe jest pozycjonowanie w wyszukiwarce, co jest bardzo przydatne dla właścicieli biznesów, działających przede wszystkim lokalnie. Zadbaj o to narzędzie i dowiedz się więcej o tym, jak skutecznie stworzyć wizytówkę Google!
Celem każdego z przedsiębiorców jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych Klientów. Działania reklamowe są tego najlepszym przykładem – niezależnie od wielkości Twojego biznesu, aby zaistnieć w świadomości nabywców, najpierw musisz dać o sobie znać w sieci. I tutaj przydatne będzie SEO i SEM – pozostaje jednak pytanie: po co wizytówka Google? Otóż, pozwala ona łatwo przyciągnąć i zaangażować użytkowników, zwiększając widoczność zarówno w wyszukiwarce, jak i w Mapach Google. Obie te platformy są kluczowe, jeśli chodzi o zdobywanie uwagi w Internecie, a wizytówka jest najprostszym sposobem na rozpoczęcie dialogu z odbiorcą, poszukującego konkretnej usługi – usługi, którą Ty możesz zaoferować. Profil firmy pozwoli Ci odpowiadać na opinie, publikować zdjęcia produktów oraz oferty specjalne, a także zapewniać interesantom jak najbardziej aktualne informacje o Twoim biznesie. Profesjonalne i atrakcyjnie uzupełniona wizytówka Google z pewnością pomoże Ci dotrzeć do potencjalnych Klientów, a przede wszystkim pozwoli ich zainteresować Twoją ofertą. Możliwości komunikacji są w przypadku wizytówki Google kluczowe: dobrze skonfigurowana usługa pozwala użytkownikom wyszukiwarki dzwonić, pisać, wystawiać opinie oraz odpowiadać na ważne dla innych pytania. Wchodząc z nimi w interakcje zwiększasz szanse na sprzedaż. Analiza tych działań zapewni Ci natomiast informacje o tym, jak klienci korzystają z profilu Twojej firmy. Wyświetlaj się w wynikach wyszukiwania w odpowiednim momencie i zachęć potencjalnych Klientów do zapoznania się z marką!
Kolejnym ważną dla Ciebie kwestią z pewnością będzie: jak stworzyć wizytówkę Google? Aby Twój biznes mógł pojawiać się w wyszukiwarce, potrzebne będzie założenie konta Google – pozwoli to skonfigurować usługę Google Moja Firma, a w przyszłości również Google Ads. Stworzenie profilu i wizytówki działalności jest dosyć proste, ważne jest jednak wprowadzenie kluczowych informacji, które pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie w Mapach Google. O czym należy więc pamiętać? Przede wszystkim o lokalizacji! Wprowadzenie adresu pozwoli na wyświetlanie w wyszukiwarce Twojej firmy, nawet jeśli użytkownik zastosuje bardzo ogólną frazę, taką jak “szewc” czy “warsztat samochodowy”. Szczególnie ważna jest również nazwa przedsiębiorstwa oraz podanie numeru telefonu, który klient może wybrać prosto z wizytówki Twojego biznesu. Koniecznie będzie też dodanie słów kluczowych, które wskażą profil prowadzonej działalności. Oczywiście, im więcej danych, tym lepiej – dlatego nie zapomnij o dodaniu opisów, adresu strony, odpowiednich grafik, a także weryfikacji usługi. Weryfikacja pozwoli potwierdzić, że jesteś właścicielem firmy i pozwoli Ci zarządzać jej profilem. Jest to procedura, która ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa – dzięki temu nikt niepowołany nie będzie mógł wprowadzić zmian w wizytówce Google. Sam proces weryfikacji jest bardzo prosty, dokonuje się go bowiem za pomocą wiadomości SMS. Google może również wysłać kartkę pocztową na adres firmy.
Niestety, Twoja praca nie kończy się jednak na dodaniu wizytówki firmy. Proces pozycjonowania w Mapach Google, aby był efektywny, musi być stale optymalizowany. Tylko w ten sposób profil znajdzie się wyżej w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jakie działania przyniosą pozytywne skutki? Po pierwsze – Twój profil powinien być obecny na różnych stronach branżowych i w darmowych katalogach firm. Również na stronie biznesu powinno pojawić się linkowanie do naszej wizytówki, pamiętaj jednak o tym, że wpływ na pozycjonowanie w Mapach Google mają również elementy on-site, a więc m.in. funkcjonalność oraz unikalne treści. Według danych, które udostępnia Google, ilość rekomendacji nie ma opinii na pozycję w wyszukiwarce, jednak warto zadbać również i o to, aby pozytywne opinie użytkowników pojawiły się w Twojej wizytówce. Zdecydowanie ma to wpływ na zainteresowanie potencjalnych klientów!
Wizytówka Google i pozycjonowanie w Mapach Google to świetne narzędzia dla lokalnych przedsiębiorców, zapewniające im możliwość dotarcia do użytkowników wyszukiwarki w rzeczywistym czasie. Z pewnością warto zainwestować swój czas i odpowiednio skonfigurować te usługi. Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jak stworzyć wizytówkę Google i jakie działania wspomaga ona w wyszukiwarce. Rozwijaj swój biznes, odpowiadając na potrzeby konsumentów. Wystarczy, że dasz się wyszukać – a teraz już wiesz jak!