Wyszukiwanie po dacie wpisu, kanonizacja a klastrowanie, błąd w Google
3 min
3 min
Na skróty
Google wprowadziło nowe funkcje, które mogą zmienić sposób, w jaki korzystasz z wyszukiwarki. Od teraz wyszukiwanie treści według dat staje się prostsze dzięki operatorom „before” i „after”. Tymczasem specjaliści SEO mierzą się z błędem „Alternatywna strona z właściwym tagiem kanonicznym” w Google Search Console.
Na deser: John Mueller rzuca światło na różnice między klastrowaniem a kanonizacją w Google. Dowiedz się, dlaczego to ważne pod kątem skutecznego SEO!
Najnowsze informacje o optymalizacji i wyszukiwarce Google… zaczynamy!
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/person-front-computer-working-html_23-2150040413.jpg?t=st=1733736123~exp=1733739723~hmac=7e9723fa8b03f2856ec6ec1d66a743e54c0bf1ce2d912487b94f576edf67ffc7&w=1060
Google oferuje operatory wyszukiwania „before:YYYY-MM-DD” i „after:YYYY-MM-DD”, umożliwiające filtrowanie wyników według daty publikacji.
Zdj 1. Wpisy o Semcore przez 2016 rokiem.
Źródło: www.google.com.
Operatory te są szczególnie użyteczne w analizie konkurencji i w SEO. Filtrując wyniki według dat, możesz śledzić zmiany w rankingach i lepiej zrozumieć wpływ sezonowości lub nagłych wydarzeń na widoczność swoich treści. Przykładowo, użycie operatora w połączeniu z komendą site: pozwala prześledzić, jak Twój konkurent aktualizuje swoje treści.
Przykład użycia:
Błąd „Alternate page with proper canonical tag” w Google Search Console często wynika z problemów z duplikacją treści lub parametrami w URL. Choć brzmi poważnie, rozwiązanie jest stosunkowo proste, gdy zidentyfikujesz jego źródło.
Kroki do naprawy:
Dzięki poprawnej konfiguracji unikasz problemów związanych z nieindeksowanymi stronami i poprawiasz jakość swojego SEO. Pamiętaj, że takie błędy to także doskonała okazja do optymalizacji witryny.
Klastrowanie i kanonizacja w Google to dwa odrębne procesy, które jednak współgrają w celu zarządzania treściami. John Mueller z Google wyjaśnił, że klastrowanie polega na grupowaniu stron o podobnej treści, podczas gdy kanonizacja wskazuje najlepszą wersję z tej grupy.
Kiedy Google widzi kilka stron zbliżonych tematycznie, najpierw decyduje, czy należą do tego samego klastra. Jeśli tak, wybiera kanoniczny adres URL na podstawie sygnałów, obejmujących tagi rel=”canonical”, linki wewnętrzne czy autorytet strony.
Zdj 2. Różnice między kanonizacją a klastrowaniem w Google.
Źródło: www.youtube.com/watch?v=6bAlB0RHs9c
Przykładem może być sytuacja, w której dwie strony w różnych językach mają ten sam tag kanoniczny. W takich przypadkach Google wybiera bardziej autorytatywną wersję. Jeśli jednak obie strony są w tym samym języku, prawdopodobnie uzna to za duplikat i zdecyduje, która strona jest bardziej wartościowa.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.