Pozycjonowanie firmy transportowej
7 min
7 min
Na skróty
Reklama firmy transportowej to dosyć wymagające zadanie. Konkurencja jest spora i nie próżnuje, a miejsc w organicznych wynikach wyszukiwania gwarantujących satysfakcjonujący stopień konwersji jest tylko dziesięć. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak podejść do procesu pozycjonowania firmy transportowej. Udzielimy praktycznych wskazówek, które zwiększą prawdopodobieństwo na osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Miłej lektury!
Pozycjonowanie firmy transportowej polega na wdrożeniu optymalnych działań SEO (ang. Search Engine Optimization) poprawiających widoczność wybranej strony w organicznych wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe.
W pierwszej kolejności rekomendujemy zająć się optymalizacją technicznej strony serwisu, następnie wybrać słowa kluczowe, przejść do optymalizacji treści, a na koniec wdrożyć wstępne działania dot. link-buildingu. Klientom współpracującym z Semcore rekomendujemy również utworzyć wizytówkę Google Moja Firma, która pozwoli pozycjonować się także lokalnie – zwiększając grupę potencjalnych klientów.
Rozpoczynając pozycjonowanie firmy transportowej, zwróć uwagę na elementy tj.:
Pozycjonowanie warto zacząć od wdrożenia i poprawy niezbędnych aspektów technicznego SEO, m.in.:
Optymalizując stronę pod kątem technicznego SEO, rekomendujemy zwrócić również uwagę na elementy odpowiadające za doświadczenia użytkowników, czyli UX (ang. User Experience) witryny, m.in.:
Zastosowanie powyższych zasad wpłynie pozytywnie na wydajność Twojej witryny, co poprawi wrażenia internautów, a w konsekwencji ranking strony. W kontekście technicznego SEO warto zadbać także o optymalizację wskaźników Core Web Vitals (FID – First Input Delay, LCP – Layout Contentful Paint oraz CLS – Cumulative Layout Shift) odpowiadających za interaktywność serwisu.
Rekomendujemy zdecydować się na mało i średnio-popularne frazy kluczowe ogólne, jak i long tail SEO. Ich pozycjonowanie jest tańsze oraz znacznie mniej czasochłonne. Do strategii pozycjonowania warto również dodać popularne wyrażenia, jednak nie powinniśmy skupiać na nich całego potencjału.
Wybierając słowa kluczowe do reklamy firmy transportowej, pamiętaj o tym, że:
Frazy najlepiej wyszukiwać w narzędziu Senuto. Oprócz standardowych dwu- lub trzywyrazowych słów kluczowych typu: „firma transportowa Białystok”, polecamy korzystać z pytających fraz long tail (np. „Ile kosztują usługi transportowe we Wrocławiu?”).
Słowa kluczowe możemy wybrać również w darmowym narzędziu Google Keywords Planner. Warto także skorzystać z instrumentu Answer the Public, który przedstawia różne, bardzo praktyczne zestawienia:
Inne, praktyczne instrumenty do wyboru słów kluczowych to m.in.:
Bez znaczenia, które narzędzie wykorzystamy – w każdym przypadku będziemy mogli wstępnie zorientować się odnośnie popularności wybranych zagadnień.
Stwierdzenie „Content is king” nadal zyskuje na popularności – i nic dziwnego, skoro prawidłowo opracowane treści zgodnie z zasadami SXO wpływają pozytywnie na pozycje w wyszukiwarkach. Aktualnie największym zainteresowaniem w branży transportowej cieszą się poradniki oraz edukujące wpisy blogowe. Klienci preferują również FAQ (Frequently Asked Questions), czyli najczęstsze pytania udzielające odpowiedzi na kluczowe kwestie, m.in.:
Dzięki temu klient przed dokonaniem zakupu może dowiedzieć się najważniejszych informacji od potencjalnego przewoźnika. Ułatwia to również pozycjonowanie firmy transportowej. W jaki sposób? Otóż sekcja FAQ jest zazwyczaj zbiorem najpopularniejszych pytań long tail SEO, których wykorzystanie umocni autorytet witryny zarówno z punktu widzenia robotów Google, ale także użytkowników.
O czym warto pamiętać, optymalizując treści pod kątem SXO lub SEO?
Do tworzenia treści zgodnie z zasadami SXO polecamy wykorzystać narzędzie Surfer SEO. Jest to zaawansowany instrument ułatwiający optymalizację contentu nawet dla osób, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z copywritingiem SEO. Wystarczy, że wpiszemy dowolną frazę w generator (np. usługi transportowe) i klikniemy Create Content Editor.
Dzięki temu będziemy wiedzieli, na podstawie jakich słów kluczowych pisać dany tekst. W Surferze SEO do dyspozycji mamy także propozycje skrupulatnie zoptymalizowanych nagłówków pod kątem pozycjonowania oraz strony, jakimi warto się sugerować podczas opracowywania contentu.
Optymalizując stronę pod kątem treści, zadbajmy także o sekcję „Referencje”. Pozytywne komentarze zwiększają wiarygodność danego usługodawcy.
Skuteczne pozycjonowanie firmy transportowej będzie możliwe, jeśli wykonamy poprawnie wszystkie powyższe działania i zadbamy o wartościowy oraz wiarygodny profil odnośników zewnętrznych.
Linki dofollow (czyli odnośniki wpływające na wartość naszej witryny w Google) możemy zdobywać na 7 sposobów:
Utworzenie wizytówki Google Moja Firma pozwala reklamować przedsiębiorstwo z branży transportowej w kontekście lokalnym. Aby założyć profil wizytówki w Google, należy wejść na stronę business.google.com i wykonać niezbędne czynności, które opisaliśmy w naszym artykule pt.: „Wizytówka Google Moja Firma – co to jest i jak ją założyć?”.
Interesuje Cię pozycjonowanie firmy transportowej? Chcesz pozyskać dodatkowych klientów w skali ogólnopolskiej oraz lokalnej? Marzysz o zmaksymalizowaniu konwersji w postaci dodatkowych telefonów, rezerwacji czy też wiadomości mailowych? Wypełnij formularz kontaktowy. Skontaktujemy się z Tobą. Porozmawiamy merytorycznie o SEO dla Twojego biznesu!
Pozycjonowanie firmy transportowej jest dosyć wymagającym zadaniem. Jak można wywnioskować z dzisiejszego artykułu – ważne są przede wszystkim umiejętności, jakimi dysponujemy. Samo poświęcenie czasu na wdrażanie konkretnych działań nie wystarczy, ponieważ trzeba potrafić wykonać poszczególne czynności. W tym celu warto się regularnie doszkalać z zakresu konfiguracji stron www (np. pod kątem optymalizacji kodu HTML i CSS serwisu), copywritingu oraz analityki internetowej, żeby weryfikować osiągane rezultaty (dzięki temu będziemy wiedzieli, czy wdrożona strategia SEO jest poprawna). Polecamy również regularnie weryfikować zmiany algorytmów Google – jeśli będziemy się na bieżąco doszkalać, aktualizacje giganta z Mountain View nie spowodują drastycznych spadków w SERP-ach, czyli organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.
Chcesz rozpocząć pozycjonowanie firmy transportowej? – wykonaj nasz darmowy audyt SEO, który wskaże mocne i słabe strony Twojego serwisu. Dziękujemy za czas poświęcony na przeczytanie dzisiejszego wpisu. Życzymy powodzenia w reklamie przedsiębiorstwa spedycyjnego!
W zakresie pozycjonowania lokalnego firmy transportowej oferujemy:
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce pozycjonowania firmy transportowej.
Cena za pozycjonowanie firmy transportowej zależy od kilku kluczowych kwestii, a mianowicie: historii i wieku Twojej domeny, rodzaju fraz (ogólne, czy long tail SEO), na jakie chcesz pozycjonować swoją stronę oraz aktualnych pozycji w rankingu Google. Z doświadczenia możemy stwierdzić, że SEO dla przedsiębiorstw transportowych i spedycyjnych kosztuje minumum 2000 netto miesięcznie.
Reklama firmy transportowej to sposób na pozyskanie dodatkowych klientów, którzy będą regularnie korzystali z Twojej oferty. Dzięki temu Twoja strona stanie się bardziej widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania, co zaowocuje nie tylko większym prawdopodobieństwem uzyskania konwersji, ale także prestiżem w branży – klienci zaczną Cię traktować jako lidera i eksperta w danej dziedzinie.
Pierwsze efekty pozycjonowania będą widoczne mniej więcej po 2-3 miesiącach od wdrożenia optymalnej strategii SEO. Klienci współpracujący z naszą agencją odnotowują rezultaty w postaci konwersji zakupowej w okresie 6-12 miesięcy od rozpoczęcia pozycjonowania. Jest to standardowy okres, jednak finalny czas oczekiwania na rezultaty może się różnić – w zależności od przyjętej strategii SEO.
Najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie pozycjonowania agencji, jednocześnie pracując samemu nad konkretnymi aspektami witryny (np. treścią na stronie, kodem HTML i CSS czy też strategią content marketingową). Dzięki temu SEO stanie się tańsze, a dodatkowo będziesz mógł zapytać swojego opiekuna o praktyczne porady, co przełoży się na zwiększenie Twojej wiedzy z zakresu SEO.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.