Lead Nurturing krok po kroku – poradnik
4 min
4 min
Na skróty
Nie od dziś wiadomo, że przedsiębiorcom zależy na pozyskaniu stałych i opłacalnych klientów, którzy dokonają zakupu produktów lub skorzystają z oferowanych usług. Żeby zwiększyć szanse na wyprzedzenie konkurencji, warto zrobić jeden krok więcej i oprócz optymalizacji SEO swojej strony czy też inwestycji w kampanie linków sponsorowanych Google Ads, zapoznać się z tematem Lead Nurturingu. O tym porozmawiamy w dzisiejszym artykule. Podpowiemy, czym właściwie jest Lead Nurturing, jak go wdrożyć, a dodatkowo przedstawimy praktyczne przykłady i inspiracje. Miłej lektury!
Lead Nurturing jest procesem mającym na celu wzbudzenie zaangażowania w potencjalnych interesantach. W jaki sposób? Dzięki działaniom z zakresu marketing automation ułatwiającym wykonywanie ruchów prowadzących do dostarczania kompleksowo spersonalizowanych treści ukierunkowanych na konkretnego klienta.
Wdrożenie Lead Nurturingu jest stosunkowo prostym zadaniem. Wystarczy wzorować się na 5 poniższych krokach:
Pomóż klientom w rozwiązaniu problemów. Zacznij ich edukować. Spraw, by zainteresowali się Twoją firmą poprzez wartość edukacyjną. Postaw w pierwszej kolejności na merytorykę i przedstawienie użytecznej wiedzy. Aby potwierdzić swoje kompetencje, rekomendujemy wykorzystać m.in.:
W zależności od własnych preferencji oraz założeń projektowych możesz także zdecydować się na stworzenie e-booka i oferowanie go przykładowo za zapisanie się do newslettera. Przydatne okażą się także reklamy wizerunkowe.
Zalety współpracy z własną firmą najlepiej wypunktować w przeznaczonym do tego miejscu na stronie. Dodatkowo warto potwierdzić rzetelność swoich usług użytecznymi case studies – tak, jak zrobiliśmy to w naszym Case Study – Pozycjonowanie stron.
Na tym etapie warto rozpocząć profesjonalne negocjacje. Rekomendujemy rozmawiać z potencjalnymi klientami, skracać tzw. dystans (w miarę możliwości), nawiązując bliską relację z interesantami w celu nakłonienia ich do skorzystania z naszej oferty.
Możesz wykorzystać do tego newsletter lub zaproponować klientowi atrakcyjną promocję podczas bezpośredniego kontaktu (np. -25% na wybrany przez niego produkt lub usługę). W zależności od założonej strategii przydatne będzie także zaoferowanie stałego rabatu (np. -10% dla pierwszych 15 klientów na cały asortyment).
Lojalność można zbudować, opracowując wysokiej jakości materiały edukacyjne, organizując regularnie eventy branżowe, a także wysyłając przykładowo cotygodniowe newslettery z ograniczonymi czasowo promocjami.
Jak można wykorzystać Lead Nurturing? Istota tego rozwiązania opiera się przekonaniu klientów do podjęcia interakcji. Udowodnienie im, że interesujemy się nimi, co zwiększa prawdopodobieństwo na dokonanie konwersji w przyszłości (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi lub zapisania się do newslettera). Warto także pokazać interesantom lub partnerom biznesowym, że zależy nam na zagwarantowaniu jak najlepszej obsługi – to kolejny element przekonujący daną personę do naszej firmy.
Działania obejmujące Lead Nurturing to m.in.:
Powyższa grafika przedstawia personalizowanego maila od firmy Motiondesk.pl umożliwiającego uzyskanie darmowej dostawy. Na biurkach regulowanych elektrycznych jest to oszczędność rzędu 100 zł, więc uważamy to za dobry pomysł wpływający na zadowolenie klienta, powodujący, że faktycznie może wrócić na stronę i zakupić interesujący produkt.
Wracając do głównego wątku – atrakcyjnym rozwiązaniem dot. pojęcia Lead Nurturing są programy lojalnościowe. To doskonałe uzupełnienie tej strategii pozwalające budować więź z interesantami, nakłaniając ich do ponownych zakupów w przyszłości (np. program konsumencki firmy Chantelle lub program dla osób zadłużonych firmy Kruk).
Kampanie Lead Nurturing ułatwiają m.in.:
Reasumując, Lead Nurturing pozwala zwiększyć świadomość potencjalnych klientów na temat proponowanej oferty. Leady, które się regularnie pielęgnuje, są znacznie bardziej skuteczne, a co za tym idzie – okazują się doskonałą okazją na zwiększenie liczby sprzedaży, ale również średniej wartości koszyka. Inwestując w Lead Nurturing, dbasz o relacje ze swoimi klientami, pielęgnując również tych, którzy nie są gotowi do zakupu.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.