Na skróty
W przypadku firmy ubezpieczeniowej bardzo ważną rolę odgrywa starannie opracowana i atrakcyjna oferta. Jednak to za mało, aby pozyskiwać nowych klientów i odnotowywać coraz większe zyski. Niezbędna jest również reklama w Internecie, dzięki której firma będzie docierać do osób zainteresowanych usługami ubezpieczeniowymi. Jak ją zaplanować? Jakie formy promocji są najbardziej skuteczne w tej branży?
Obecnie reklama w Internecie to jeden z najważniejszych punktów do realizacji dla wielu biznesów, zwłaszcza takich jak firma ubezpieczeniowa. Za jej pośrednictwem można skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów i zachęcić do skorzystania z oferty. Samo przygotowanie strony www czy założenie profilu firmowego w mediach społecznościowych to dopiero początek działań promocyjnych.
Biznes ubezpieczeniowy powinien być aktywny w Internecie, dzięki temu zyskuje szansę na zwiększanie rozpoznawalności i budowanie pozytywnego wizerunku. Sprzyja to także pozyskiwaniu nowych klientów i zatrzymywaniu ich na dłużej, aby stworzyć lojalną, zaangażowaną społeczność. Osoby, które skorzystały z oferty i są zadowolone z dokonanego wyboru, będą polecać firmę swoim bliskim i znajomym, stając się w ten sposób ambasadorami marki (pozwala to na jeszcze bardziej skuteczne poszerzanie zasięgów).
Na tym lista korzyści się nie kończy. Reklama firmy ubezpieczeniowej umożliwia też:
Aby osiągnąć wymienione efekty, konieczne jest działanie zgodnie z przygotowaną strategią. Najważniejszym punktem jest ustalenie, w jaki sposób biznes będzie promowany.
Mimo że pozycjonowanie firmy ubezpieczeniowej jest zadaniem kompleksowym, na które trzeba poświęcić dużo czasu, nie należy go lekceważyć. To jedno z podstawowych działań marketingowych, dzięki którym możliwe jest wypromowanie biznesu i zwiększenie jego rozpoznawalności. Poprzez pozycjonowanie widoczność strony internetowej w wyszukiwarkach wzrasta, dlatego potencjalni klienci łatwiej ją znajdują (po wpisaniu odpowiednich fraz). Tym samym zwiększa się ruch organiczny oraz szansa na lepszą konwersję.
Pozycjonowanie można podzielić na dwa obszary, on-site i off-site, a więc zadania wykonywane w obrębie witryny i poza nią. Ich połączenie umożliwia staranne dopracowanie strony i dostosowanie jej zarówno do wymogów robotów wyszukiwarek, jak i potrzeb użytkowników. Działania on-site to głównie:
W obszarze off-site prace dotyczą przede wszystkim pozyskiwania wartościowych linków prowadzących do strony. Muszą to być odnośniki umieszczone na stronach wysoko ocenianych przez Google. W link buildingu najczęściej wykorzystuje się blogi, artykuły sponsorowane, katalogi, a także fora i social media.
Należy tu podkreślić, że nie ma jednej, ściśle określonej listy odpowiednich platform społecznościowych dla biznesów z branży ubezpieczeniowej. Aby wybrać właściwe social media, trzeba zastanowić się, kto będzie grupą docelową publikowanych treści. Jest to niezbędne, gdyż w ten sposób można poznać przyzwyczajenia i potrzeby odbiorców, wyjść im naprzeciw.
Posty udostępniane przez firmę ubezpieczeniową nie mogą być przypadkowe. Muszą powstawać w oparciu o opracowany wcześniej plan, tylko wtedy można dostrzec korzyści z prowadzenia profilu w social mediach. Treści powinny być merytoryczne, ale jednocześnie atrakcyjne dla odbiorców i angażujące. Im większe będą wzbudzać zainteresowanie, tym większy będzie ich zasięg. Za pośrednictwem mediów społecznościowych można kreować pozytywny wizerunek, kontaktować się z klientami i z powodzeniem prowadzić Social Selling. Jeśli chcesz reklamować działalność agencyjną lub czynności agencyjne, warto pamiętać o tych zasadach społeczności Meta:
Podmioty wpisane do rejestru agentów mogą więc być spokojne — promowanie produktów i usług ubezpieczeniowych jest możliwe, należy jednak przestrzegać regulaminu, aby konto reklamowe nie zostało zablokowane. Poza wymienionymi kwestiami, Facebook w przypadku reklam nie nakłada żadnych ograniczeń. Niestety, w branży ubezpieczeniowej social media często są niedoceniane. Firma, która będzie je wykorzystywać, ma więc dużą szansę na wyprzedzenie konkurencji. Stosowanie mało popularnych narzędzi pozwala na wyróżnienie się, pokazanie swojego profesjonalizmu oraz kreatywności. Co więcej, odpowiednio prowadzone media społecznościowe są wsparciem dla pozycjonowania firmy ubezpieczeniowej. Aby tak się stało, należy zadbać zarówno o atrakcyjny, przemyślany content, jak i o systematyczność. Dobrze jest też wykorzystać wizerunek agenta ubezpieczeniowego, np. publikować pozytywne opinie o współpracy z nim, może on także być twarzą marki. W przypadku problemów z samodzielnym prowadzeniem firmowych social mediów warto skorzystać z pomocy fachowców, np. agencji SEO lub marketingowej.
Można powiedzieć, że Google Ads to przeciwieństwo pozycjonowania, gdyż efekty pojawiają się bardzo szybko (pierwsze rezultaty widać od razu po uaktywnieniu kampanii). Niemniej te dwa działania dobrze się uzupełniają, dlatego warto pomyśleć o wdrożeniu zarówno jednego, jak i drugiego. Nie należy się obawiać, że reklama w Google Ads będzie kosztowna – to reklamodawca ustala budżet, ponadto płaci jedynie za kliknięcia. W chwili, gdy środki przeznaczone na kampanię się skończą, linki automatycznie wygasną, dlatego jej prowadzenie nie należy do bardzo kłopotliwych.
Google Ads pozwala na precyzyjne kierowanie komunikatów reklamowych do odbiorców. To daje pewność, że trafią do osób zainteresowanych usługami ubezpieczeniowymi. Ponadto w dowolnym momencie można sprawdzić efektywność kampanii, aby się przekonać, czy zastosowane rozwiązania rzeczywiście są skuteczne. Za wyborem tego narzędzia przemawia też fakt, że dostępnych jest kilka rodzajów kampanii. Reklama firmy ubezpieczeniowej może być wyświetlana w wyszukiwarce, jak również w serwisie YouTube czy sieci reklamowej Google.
Tego typu rozwiązanie cieszy się dużą popularnością. Wpływają na to szybkie rezultaty, a także kilka innych czynników:
Połączenie Google Ads i prac związanych z pozycjonowaniem umożliwia zwiększenie zainteresowania firmą ubezpieczeniową oraz jej ofertą. W ten sposób można zmaksymalizować ruch na stronie, a także sprzedaż usług.
Wymienione powyżej formy promocji, w tym rzetelne pozycjonowanie firmy ubezpieczeniowej, nie są jedynymi sposobami na zwiększenie rozpoznawalności. Biznes chcący wyróżnić się w tej branży może korzystać także z innych przydatnych narzędzi. Jako reklama sprawdzi się równie dobrze:
Firmy ubezpieczeniowe nie mogą zapomnieć o reklamie w Internecie, m.in. ze względu na dużą, wciąż rosnącą konkurencję. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi do e-marketingu mogą zostać zauważone przez klientów, a dodatkowo zbudować lojalną społeczność i zyskać popularność. To niezbędne, aby biznesy się rozwijały i umacniały swoją pozycję na rynku.
Content writer, tłumaczka i lektorka języków azjatyckich, prowadzi zespół content writerów i copywriterów, który przygotowuje treści w różnych językach. W 2021 roku zapoczątkowała projekt Azjatyckie Języki, którego celem jest promocja języków azjatyckich nie tylko w Polsce, autorka ebooków i polsko-japońskiej książeczki (nie tylko) dla dzieci. Jej praca w copywritingu zaczęła się jeszcze na studiach filologicznych i trwa do dzisiaj.