Co to jest Email marketing?
Na skróty
Naszą firmę możemy promować na naprawdę wiele sposobów. Możemy wybrać wiele opcji, zaczynając od social mediów, kończąc na Google Adsach. Stosunkowo niepozorną formą zwiększania popularności w sieci są maile reklamowe, które z biegiem czasu cieszą się coraz to większym zainteresowaniem. W poniższym artykule postaramy się dokładnie określić, na jakiej zasadzie działają i czy są one skuteczne.
Jak wygląda E-mail marketing?
Email marketing można uznać jako jedną z form marketingu bezpośredniego, które wykorzystują do promocji nasze skrzynki pocztowe. W tym wypadku służą one jako nośnik komunikatów przekazywanych na linii firma- klient i pozwalają one na budowanie relacji długofalowej. Należy jednak pamiętać, że reklamy, które trafią do skrzynki naszego odbiorcy, powinny być wykonane w odpowiedni sposób. Jeżeli zdecydujemy się na nieestetyczny baner, który nic sobą nie prezentuje, to reklama drogą mailową może okazać się nieskuteczna. W przypadku, gdy przygotujesz atrakcyjne treści, które mogą zainteresować potencjalnych klientów, mailingi do firm będą doskonałym sposobem na popularyzację posiadanej marki.
Email marketing – warto?
Elektroniczne skrzynki pocztowe cieszą się ogromną popularnością wśród naszej populacji. Użytkowników, którzy aktywnie korzystają wiadomości mailowych, jest dwukrotnie więcej niż osób na Facebook’u! W tych liczbach powinniśmy zauważyć drzemiący potencjał. Każdy użytkownik posiadający adres mailowy, może być Twoim potencjalnym klientem w przyszłości.
Największym atutem mailingów jest to, że trafiamy bezpośrednio do naszego odbiorcy, ponieważ wcześniej znalazł się o już na naszej liście kontaktowej. Dopisanie przypadkowych użytkowników do listy mailingowej może być banalnie proste. Wystarczy jedynie zaoferować rejestrację do newslettera lub wyrażenie chęci otrzymywania promocji dostępnych w naszym sklepie. Jeżeli posiadana przez nas baza adresowa zawiera w sobie wystarczającą ilość pozycji, to wówczas możemy zdecydować się na reklamę drogą e-mailową.
Warto podkreślić, że przygotowanie dobrej kampanii nakierowanej na skrzynki odbiorczej wcale nie musi być tak drogie, jak ma to miejsce w przypadku innych form marketingu. Wystarczy jedynie przygotować atrakcyjne dla klienta grafiki lub katalogi, a następnie rozesłać je po osobach, które zostawiły na naszej stronie swoje adresy E-mail.
Ciekawa propozycja mailingu
Jeżeli prowadzimy działalność E-commerce, to dobrym rozwiązaniem może okazać się poinformowanie klientów o porzuconych koszykach. Porzucanie listy zakupów jest bardzo powszechnym problemem, z którym boryka się wielu młodych przedsiębiorców. My osobiście uważamy, że da się w tym dostrzec okazję! Załóżmy, że nasza działalność gospodarcza umożliwia zakup produktów tylko po rejestracji. Użytkownik tworzy swoje nowe konto i decyduje się na umieszczenie w koszyku kilku towarów o danej wartości. Po dłuższym zastanowieniu stwierdził, że artykuły są za drogie i całkowicie zapomina o skomponowanym koszyku.
Tutaj właśnie pojawia się nasz mailing, w którym przypominamy kupującemu o jego porzuconym koszyku. Dodatkowo załączamy informację, że jeżeli zdecyduje się na natychmiastowy powrót do swoich zakupów, to otrzyma 5 procent zniżki na pozycje, które wcześniej zamierzał kupić. Takie działania charakteryzują się nieocenioną wręcz skutecznością, o której warto się przekonać.
Kampanie E mail – czym powinny się charakteryzować?
Dobre kampanie e mail przede wszystkim powinny charakteryzować się estetycznym wykonaniem. Całkowicie możemy zapomnieć o niedbałych banerach, które prędzej dotrą do skrzynki ze spamem, aniżeli do klienta. Osobiście uważamy, że warto stawiać swój wybór na katalogi online, w których potencjalny kupujący będzie mógł odnaleźć produkty najbardziej przypadające mu do gustu. Bez większego problemu możemy w nich zawrzeć małą przecenę na poszczególne artykuły, co jeszcze bardziej zwiększy skuteczność e-mailingu!
Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron