Co to jest Lifecycle Marketing?
2 min
2 min
Na skróty
Wielu firmom zależy na tym, aby zyskać nowych odbiorców, a jednocześnie utrzymać dobre relacje z obecnymi klientami. Z tego powodu warto zainteresować się, czym jest Lifecycle Marketing.
Lifecycle Marketing, czyli marketing cyklu życia to zespół działań, których celem jest dopasowanie stylu komunikacji do aktualnych preferencji klienta. Już dawno specjaliści, którzy zajmują się marketingiem, zauważyli, że kontakt z konsumentami powinien być zindywidualizowany. Ponadto musi on uwzględniać aktualny etap na ścieżce zakupowej. Lifecycle Marketing to również planowanie komunikacji marketingowej na podstawie bardzo szczegółowo przebadanego procesu zakupowego, a także etapu, w jakim znajduje się odbiorca. Jeżeli interesuje Cię wprowadzenie go do działań swojej firmy i maksymalne wykorzystanie jego potencjału, koniecznie zaufaj sprawdzonym agencjom SXO.
Wyobraź sobie, że dostosowujesz przekazy marketingowe do aktualnych potrzeb użytkowników. To działanie jest szczególnie wartościowe w branży e-commerce. W takiej sytuacji marketing ma znaczący wpływ na decyzje zakupowe klientów. Spersonalizowane wiadomości, które nawiązują do działań już podjętych przez użytkowników Twojego sklepu internetowego, sprawiają, że decyzja o zakupie może nastąpić natychmiastowo. Specjaliści od marketingu internetowego wspierają bowiem swoje działania wiedzą zaczerpniętą z wiarygodnych źródeł. Bardzo często są to zarówno dane, które pozostawiają użytkownicy w trakcie zakupów online, jak i współczynniki open rate oraz click rate.
Przeczytaj także: SEO i Cennik Pozycjonowania
Lifecycle Marketing to proces, który rozpoczyna się od przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów. Dla przykładu marketing może rozpocząć się od infografik lub publikacji w mediach społecznościowych. Celem takich działań jest zebranie danych użytkowników. W tym celu wykorzystywane są na przykład spersonalizowane mailingi lub newslettery. Następnie użytkownicy się angażują. Kiedy dochodzi do konwersji i dla przykładu użytkownicy stron internetowych otwierają linki ofertowe bądź też uzupełniają rubryki formularzy, konieczne jest utrzymanie klientów. W ten sposób sprawdzona agencja marketingowa realizuje strategię Lifecycle Marketingu również wtedy, gdy transakcja doszła już do skutku. Zostało udowodnione, że użytkownicy, którzy wykonali zakupy w jakimś sklepie, są w stanie wydać nawet dwadzieścia razy więcej niż osoby, które jeszcze nie skorzystały z oferty danej firmy.
Sprawdzona agencja marketingowa przede wszystkim zatrudnia ekspertów, którzy potrafią analizować dane pozostawiane w internecie przez potencjalnych klientów Twojej firmy. Po drugie korzystają oni z profesjonalnych i dedykowanych narzędzi, które pozwalają na przykład segmentować odbiorców według różnych kryteriów. W związku z tym możliwe jest rozróżnienie na przykład:
Po trzecie dobra agencja marketingowa analizuje raporty e-mail marketingu. Dzięki temu dowiaduje się, czy działania, które zostały podjęte, były skuteczne i może je zoptymalizować. Po czwarte specjaliści zajmujący się Lifecycle Marketingiem testują skuteczność swoich wiadomości. W związku z tym mogą oni zweryfikować, czy komunikaty, które tworzą, są właściwie odbierane. Jeżeli z testów wynika, że wiadomości nie osiągają zamierzonego rezultatu, dochodzi do ich modyfikacji. Bardzo ważne jest również, że agencja marketingowa, która może wykonać usługi również dla Twojej firmy, zawsze sprawdza, co interesuje Twoich odbiorców. Poprzez wykorzystanie między innymi statystyk dostępnych w Google Analytics, może ona odpowiednio dobrać formę przekazu. Koniecznie zaufaj prawdziwym ekspertom.