Pozycjonowanie ShopGold – Poradnik SEO
4 min
4 min
Na skróty
Według statystyk Webfx ponad 55% przedsiębiorstw inwestuje w profesjonalne usługi SEO. Biorąc pod uwagę aktualne preferencje konsumentów optymalizacja stron i sklepów pod kątem wyszukiwarek to bardzo dobre rozwiązanie, żeby zwiększyć zyski swojej firmy. Warto również wspomnieć, iż pozycjonowanie pomoże Ci uzyskać przewagę konkurencyjną, stając się tzw. branżowym liderem w mniej niż 12 miesięcy – szczególnie w mało- oraz średnio konkurencyjnych dziedzinach. Dzisiejszy artykuł w całości poświęcimy pozycjonowaniu na ShopGold. Wyjaśnimy, czym właściwie jest SEO na tym CMS-ie, dlaczego warto wybrać pozycjonowanie ShopGold, a także ile to kosztuje i trwa.
Pozycjonowanie ShopGold to zaawansowane działania wdrażane przez specjalistów ds. SEO, web developerów oraz content marketerów i copywriterów mające na celu zwiększenie pozycji Twojego sklepu w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Aby osiągnąć korzyści związane z pozycjonowaniem, należy wdrożyć właściwe działania on-site (wewnątrz serwisu) oraz off-site (poza Twoją stroną internetową). W ich skład wchodzi m.in.:
Warto również wspomnieć, iż pozycjonowanie ShopGold opiera się na regularnych audytach SEO. Jeżeli chcesz, żeby Twój sklep internetowy był dostosowany do aktualnych standardów algorytmu, zweryfikuj to. Pomoże Ci w tym darmowy audyt SEO od Semcore. Wskaże on wady oraz zalety danej witryny, a kompleksowy raport, który z niego uzyskasz pozwoli przeanalizować widoczność Twojej strony na poszczególne frazy kluczowe. Audyt SEO bada m.in.:
Umów spotkanie ze specjalistami Semcore już dziś. Poznaj nasz pomysł na rozwój Twojej firmy w sieci. Razem z nami zwiększysz widoczność, wygenerujesz ruch i zmaksymalizujesz konwersję (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi lub wypełnienia formularza kontaktowego).
Pozycjonowanie ShopGold wpływa przede wszystkim na zwiększenie zysków. Jako doświadczona agencja SEO rekomendujemy zainwestować zarówno w pozycjonowanie lokalne, jak i ogólnopolskie. Dzięki temu Twoja firma będzie widoczna nie tylko w wynikach tekstowych, ale również lokalnie w Mapach Google (tzw. lokalny 3-pack) oraz ewentualnie w katalogach.
Pozycjonowanie jest bardzo ważne. Jeżeli dodatkowo zainwestujesz w optymalizację wizytówki Google Moja Firma, odnotujesz jeszcze wyższy współczynnik konwersji (aż 80% lokalnych wyników wyszukiwań prowadzi do konwersji).
Zalety związane z inwestycją w pozycjonowanie lokalne oraz ogólnopolskie:
Na ogół pozycjonowanie ShopGold jest bardzo opłacalne. Osobiście proponujemy około 70% budżetu marketingowego przeznaczyć właśnie na SEO, czyli jedną z najskuteczniejszych form promocji w Internecie. Jeżeli chodzi o Google Ads (dawniej AdWords), zalecamy w to zainwestować mniej więcej 30% – jako dodatkowa forma promocji online.
Pozycjonowanie ShopGold jest relatywnie łatwym zadaniem dla osób, które się na tym znają. To obecnie jeden z najbardziej przystępnych pod kątem SEO CMS-ów. ShopGold wyróżnia przede wszystkim:
SEO na ShopGold jest ułatwione również ze względu na możliwość automatycznego wygenerowania mapy strony (w formacie XML) oraz pliku robots.txt. To sprawia, że zajęcie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania (czyli tzw. SERP-ach – Search Engine Optimization) jest zdecydowanie łatwiejsze niż przykładowo na Shoperze czy też SkyShop.
Pozycjonowanie ShopGold mające na celu zwiększenie zysków przedsiębiorstwa jest relatywnie kosztownym procesem, natomiast bardzo opłacalnym w długofalowym okresie. W Semcore ceny podajemy indywidualnie – uzależniamy je od wielu istotnych czynników tj.:
Możemy śmiało stwierdzić, że najdroższe są branże ogólnopolskie tj. meblarska, odzieżowa i farmaceutyczna. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie lokalne w dziedzinach o mniejszym zainteresowaniu, ceny SEO okazują się zdecydowanie niższe.
Odpowiedź na to pytanie brzmi: to zależy. Między innymi od przeznaczonego budżetu na SEO. W praktyce im więcej wydamy na pozycjonowanie ShopGold, tym szybciej zobaczymy rezultaty. Dlaczego? Ponieważ agencja SEO będzie mogła przeznaczyć więcej roboczogodzin oraz pozyskać bardziej jakościowe linki z tematycznych witryn.
Przeczytaj także: Reklamy Google Ads oraz Pozycjonowanie sklepu
Z naszego doświadczenia wynika, że efekty SEO ShopGold zauważysz już po 2-3 miesiącach w postaci dodatkowych wejść z organicznych wyników wyszukiwania. Specjaliści SXO Semcore potrzebują kilkunastu miesięcy, żeby zwiększyć zyski Twojego przedsiębiorstwa.
Na ogół samodzielne pozycjonowanie ShopGold jest opłacalne. Należy natomiast regularnie śledzić wytyczne algorytmu i poświęcać dosyć sporo czasu na optymalizację on-site i pozyskiwanie linków, czyli działania off-site. Biorąc pod uwagę aktualne wymagania developerów Google, powinniśmy poświęcić minimum 20-30 godzin miesięcznie. Jeżeli masz tyle czasu i dysponujesz odpowiednią wiedzą – zdecyduj się na samodzielne pozycjonowanie ShopGold.
Pamiętaj jednak, że nieprawidłowo wdrożone elementy SEO mogą nie tylko nie zadziałać, ale również zaszkodzić Twojej witrynie, co przełoży się na obniżenie pozycji w SERP-ach lub – co gorsza – nałożenie filtru utrudniającego pozycjonowanie.
W branży SEO od 2017 roku. Dotychczas pracował w dwóch agencjach i jako freelancer. Hobbystycznie koduje w Pythonie, który ułatwia mu codzienną pracę w SEO. Prywatnie lubi pograć w RPG, spacerować z psem i leniuchować na kanapie.