Jak forma reklamy ma wpływ na konwersję? – Przykłady
3 min
3 min
Na skróty
Firmy na całym świecie przeznaczają coraz większą część swojego budżetu na marketing w postaci treści cyfrowych. Ogromny potencjał, jaki daje Internet właścicielom firm, warto wykorzystać. W tym oto artykule opisujemy różne formy, reklamy, a także sprawdzamy, Która z nich najlepiej wpływa na poziom sprzedaży.
SEM, czyli Search Engine Marketing to nic innego jak marketing w wyszukiwarkach. Jeżeli decydujesz się na skorzystanie z tej usługi, możesz liczyć na efekt w postaci widoczności w płatnych linkach sponsorowanych w wynikach wyszukiwania. Wyniki w wyszukiwarce Google dzielą się bowiem na płatne oraz organiczne, czyli bezpłatne. Zdecydowaną zaletą korzystania z tej formy reklamy jest błyskawiczny efekt. Działania związane z SEO (ang. Search Engine Optimization) dotyczą z kolei optymalizacji strony internetowej pod kątem algorytmów wyszukiwarek.
Decydując się na tę drugą formę reklamy w Internecie, zdobywasz wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Na efekty działań SEO trzeba jednak poczekać dłużej niż na pierwsze rezultaty SEM. Zdecydowanym atutem obecności wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania jest fakt, że nie płacisz za pozyskany ruch. Reklama w postaci SEM rozliczana jest z kolei w modelu PPC (ang. Pay Per Click). Oznacza to zatem, że za każde kliknięcie reklamy koszt ponosi reklamodawca. Zawsze jest on odgórnie ustalony w trakcie konfigurowania kampanii.
Zarówno jedna, jak i druga forma reklamy odbywa się z wykorzystaniem wyszukiwarki. Daje to ogromne możliwości, jeśli chodzi o poziom konwersji, gdyż to właśnie w Google większość osób szuka firm, gdy chce skorzystać z jakichś usług lub zakupić produkty. Jeżeli interesuje Cię jedna z tych dwóch możliwości (SEO, SEM) lub chcesz skorzystać z obu i zmaksymalizować generowaną sprzedaż, zaufaj sprawdzonej agencji marketingu internetowego.
Media społecznościowe dają możliwość zróżnicowanych form reklamy. Jedną z możliwości jest prowadzenie firmowych profili. W tym przypadku chodzi na przykład o fanpage na Facebooku lub konta na Instagramie. Doskonałą możliwością jest także korzystanie z systemów reklamowych, które są dostępne w social mediach. Facebook Ads ma bowiem dostęp do ogromnej liczby informacji dotyczących użytkowników.
W związku z tym, jeśli decydujesz się na kampanie reklamowe w obrębie takiego systemu reklamowego, masz gwarancję precyzyjnego targetowania. Tym sposobem docierasz do użytkowników realnie zainteresowanych skorzystaniem z Twojej oferty. Algorytm systemu reklamowego sprawia bowiem, że Twoja reklama trafia do tych użytkowników, których zachowania, zainteresowania lub na przykład dane demograficzne pasują do tego, co oferujesz. Precyzyjne targetowanie sprawia, że ta forma reklamy jest skuteczna i zdecydowanie podnosi poziom konwersji.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepu oraz SXO Semcore
Remarketing to forma reklamy, która pozwala na przykład odzyskiwać porzucone koszyki. Jedną z metod, aby było to możliwe, jest wysyłanie e-maili remarketingowych. Z takich działań znane jest na przykład Allegro. Jeżeli użytkownik doda coś do koszyka, ale nie dokona transakcji, otrzymuje przypomnienie w wiadomości. Innym sposobem remarketingu jest wysyłanie maili do użytkowników wyszukiwarki na podstawie ich historii wyszukiwania. Remarketing to forma reklamy, która może być także wykorzystywana wśród obecnych do działań, takich jak cross-selling lub up-selling. Chodzi w nich o to, aby do produktów, które już zakupili, dołączyli kolejne.
Taka forma reklamy również jest skuteczna, a materiały marketingowe, które subtelnie podążają za użytkownikami, trafiają do osób, które wykazały już zainteresowanie konkretnymi produktami. Dla przykładu, jeśli ktoś waha się, czy kupić kierownicę komputerową, ale trochę jest mu szkoda pieniędzy, można skutecznie przypominać mu, że ten gadżet jest jednak wart zakupu. Reklama jest o tyle skuteczna, że to użytkownik, do którego kierowany jest przekaz marketingowy, wykonał pierwszy krok. Jeżeli zależy Ci na efektywnym remarketingu, pamiętaj o tym, aby zaufać wyłącznie sprawdzonych agencjom marketingu internetowego.