Jak dodać stronę do Google Zakupy?
3 min
3 min
Na skróty
Sklepy internetowe są obecnie jednym z najważniejszych narzędzi do prowadzenia sprzedaży online. Google Zakupy nazywane inaczej Google Shopping to bardzo dobry sposób, aby pomóc konsumentom znaleźć interesujące produkty i ułatwić im zakupy, wspierając w podjęciu właściwej decyzji konsumenckiej. Jeżeli chcesz w pełni wykorzystać potencjał platformy Google, dodaj swoją stronę do Google Zakupy.
Przeczytaj także: SEO i Pozycjonowanie
Jeżeli chcesz wdrożyć oferowane produkty do Google Zakupy, powinieneś założyć konto w Google Merchant Center. Za pomocą tej platformy będziesz mógł w łatwy sposób przesyłać wyszukiwarce najważniejsze dane na temat swojej oferty.
W pierwszej kolejności wejdź na stronę Merchant Center i zarejestruj się, poprzez wykorzystanie swojego firmowego konta Google. Następnie uzupełnij formularz. Zadbaj o trzy główne elementy, czyli:
Ostatnim krokiem jest weryfikacja strony. Wykorzystaj do tego Google Search Console. Zazwyczaj sprawdzenie serwisu nie trwa dłużej niż 24 godziny.
Aby dodać swoją stronę do Google Zakupy, należy wykonać następujące kroki:
Produkty do Google Shopping można dodać pod warunkiem, że witryna Twojego sklepu internetowego zostanie zabezpieczona protokołem HTTPS, czyli inaczej certyfikatem SSL.
W przeciwnym razie gigant z Mountain View zweryfikuje Twoją witrynę negatywnie, a co za tym idzie – kampania produktowa się nie odbędzie.
Protokół HTTPS gwarantuje użytkownikom bezpieczeństwo. Jego wdrożenie pozwala dokonywać bezpiecznych zakupów. Dzięki temu internauta, podając swój numer konta, adres do korespondencji, numer telefonu oraz login i hasło ma pewność, że osoby trzecie lub podmioty niepożądane nie wykorzystają podanych informacji na swoją korzyść (np. w celu popełnienia przestępstwa).
Aktywny protokół HTTPS oznacza, że adres będzie zaczynał się od “https://”, natomiast w lewym rogu paska wyszukiwań znajdzie się zamknięta, zielona kłódka.
Inwestycja w kampanie produktowe Google Ads jest dobrym rozwiązaniem umożliwiającym maksymalizację konwersji sprzedażowych. Dzięki właściwie zoptymalizowanej kampanii AdWords:
Należy natomiast pamiętać, że w przypadku kampanii Google Ads kluczowa jest prawidłowa optymalizacja reklamy. To właśnie między innymi od wyniku jakości (tzw. quality score) zależy miejsce Twoich produktów w wynikach wyszukiwania Google Shopping. Im wyższy wynik jakości, tym lepiej dana reklama jest dostosowana do wymagań internautów.
Aby poprawić quality score, warto zdecydować się na darmowy audyt SEO. Dzięki temu zweryfikujesz wady i zalety swojej witryny, a dodatkowo otrzymasz od ekspertów Semcore wytyczne umożliwiające poprawę mankamentów optymalizacyjnych (np. obejmujących SEO i UX), co poskutkuje lepszym dopasowaniem reklamy i wyższym wynikiem jakości.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat artykułu dotyczącego Google Zakupy?
Google Zakupy to narzędzie reklamowe za pośrednictwem którego sprzedawcy mogą promować swoje produkty w wynikach wyszukiwania Google.
Dzięki dodaniu strony do Google Zakupy zwiększysz widoczność produktów w wynikach wyszukiwania i zachęcisz potencjalnych klientów do dokonania konwersji zakupowej.
Dodanie strony do Google Zakupy jest bezpłatne, natomiast reklamy w ramach tego narzędzia są płatne i opierają się na modelu płatności za kliknięcie.
Wymagane informacje to m.in.: nazwa produktu, opis, cena, zdjęcia i dostępność.
Dodanie strony internetowej nie wpłynie bezpośrednio na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Należy jednak pamiętać, że prawidłowa optymalizacja serwisu pod kątem SXO zminimalizuje współczynnik odrzuceń witryny (tzw. bounce rate), co może wpłynąć pozytywnie na jej pozycję w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page).
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.