SEO digital marketing – czym jest i dlaczego warto?
3 min
3 min
Na skróty
Bazując na najnowszych statystykach Wordstream, światowe wydatki na reklamę cyfrową wynoszą obecnie ponad 441 miliardów dolarów. Serwis Responsify szacuje natomiast, że wydatki do 2026 roku osiągną pułap 786 miliardów dolarów. Przedstawia to ogromne znaczenie SEO digital marketingu w obecnym świecie online. Bez znaczenia na grupę docelową, powinieneś rozważyć rozwiązania cyfrowo-marketingowe. Dowiedz się, czym jest SEO digital marketing i dlaczego warto w niego zainwestować!
SEO digital marketing to pojęcie, które łączy w sobie dwa kluczowe aspekty promocji online: SEO (ang. Search Engine Optimization) i marketing cyfrowy:
Pozycjonowanie to proces dostosowywania strony internetowej i treści w taki sposób, aby była ona bardziej widoczna dla wyszukiwarek internetowych (np. Google, Bing, Yahoo!, DuckDuckGo czy też YANDEX).
Głównym celem SEO jest uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe, co z kolei prowadzi do zwiększenia organicznego (bezpłatnego) ruchu na stronie.
SEO dzieli się na optymalizację on-site (wewnątrz witryny), np. optymalizacja struktury treści, poprawności URLów oraz meta tagów, oraz optymalizację off-site (poza serwisem). Ta z kolei obejmuje budowanie linków zwrotnych i marketing społecznościowy.
Digital marketing to ogół działań promocyjnych prowadzonych w przestrzeni cyfrowej, wykorzystujących różne kanały i platformy (w tym media społecznościowe, e-mail, reklamę typu PPC).
Obejmuje wiele płaszczyzn, począwszy od kreacji contentu, przez analizę danych i optymalizację kampanii, aż po zarządzanie budżetem reklamowym.
Wspiera budowę marki w świecie online, przyciąga nowych klientów i zwiększa sprzedaż.
Gdy mówimy o SEO digital marketingu, chodzi nam o zastosowanie praktyk SEO w ramach szerszej strategii marketingu cyfrowego. Optymalizując treści i strony pod kątem wyszukiwarek, Twoja firma może nie tylko zwiększyć organiczny ruch na swojej stronie, ale także poprawić skuteczność innych działań marketingowych, np. Google Ads, za sprawą ulepszenia strony docelowej, która wpływa na wynik jakości promocji PPC w wyszukiwarkach.
SEO stanowi zatem kluczowy element w całym ekosystemie marketingu cyfrowego.
Zdj 1. Wyniki wyszukiwania SEO i Google Ads w praktyce.
Źródło: Serwis Google.
Inwestując w SEO digital marketing możesz się spodziewać kilku istotnych korzyści:
Jako doświadczona agencja SEO, możemy śmiało stwierdzić, że prawidłowo obrany kierunek w świecie cyfrowym wiąże się również z budową wiarygodności Twojej marki oraz pozyskiwaniem coraz bardziej opłacalnych i zdecydowanych klientów.
Współpraca z renomowaną agencją SXO to koszt rzędu kilku tysięcy złotych netto miesięcznie, w zależności od zakresu działań, specyfiki Twojej branży oraz indywidualnych ustaleń z opiekunem. Zanim jednak podejmiesz jakąkolwiek współpracę, zdecyduj się na audyt SEO i sprawdź stan optymalizacji marketingowej swojej witryny.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.