Strategia content marketingowa – jak zbudować?
3 min
3 min
Na skróty
Treść to najważniejszy element budowy wizerunku marki i promocji produktu. Na profesjonalnie przygotowanym contencie opiera się tak naprawdę prowadzenie działań SEO i pozycjonowanie strony, działanie w mediach społecznościowych czy digital marketing. Jeżeli chcesz skutecznie tworzyć materiały content marketingowe, musisz mieć odpowiedni plan. To właśnie strategia content marketingowa. Co warto wiedzieć na jej temat?
Zdj 1. Strategia content marketingu to drogowskaz, pokazujący, w jaki sposób powinno się tworzyć, publikować i promować treści
Źródło: https://pixabay.com/photos/businessman-write-marker-text-562572/
Czym jest content marketing? To działanie polegające na budowaniu długotrwałych relacji z klientami (odbiorcami usług) poprzez przygotowywanie wartościowych treści. Mogą to być np. posty w mediach społecznościowych czy wpisy na blogach. Przygotowywanie tego rodzaju materiałów powinno być oparte na przemyślanej strategii.
Czym jest strategia content marketingowa? To specjalny dokument, który zawiera wszystkie informacje dotyczące działań z zakresu tworzenia, dystrybucji oraz promocji przygotowywanych przez nas treści. Najczęściej odnosi się do działań długofalowych i powinna sprzyjać realizacji założonych w niej celów.
Tyle w teorii. W praktyce strategia treści ma być drogowskazem, który pomoże w prowadzeniu działań content marketingowych i zwiększy zasięg treści. Co powinna zawierać dobra strategia marketingowa? Przede wszystkim musi skupiać się na odbiorcach potencjalnych materiałów promocyjnych, narzędziach ich prezentacji oraz wspomnianych celach.
Pamiętaj, aby w strategii ustalić też, jaki będzie rodzaj contentu, wybrać jego tematykę, język i długość. Elementy te dopasuj do charakterystyki grupy docelowej.
Zdj 2. Content marketing to bardzo złożone działania oparte na publikacji treści
Źródło: https://live.staticflickr.com/3850/14825685171_dcfa98f52f_b.jpg
Kampania content marketingowa oparta na strategii to klucz do sukcesu pod względem prawidłowego prowadzenia tworzenia i promocji treści. W jaki sposób przygotować ją w skuteczny sposób, krok po kroku?
Pamiętaj, aby strategię content marketingu dopasować do pozostałych działań marketingowych, w tym np. pozycjonowania czy digital marketingu.
Do przygotowania strategii do działań content marketingowych warto wybrać profesjonalistów, którzy poradzą sobie z szerokim zakresem prac, wymaganych w takim dokumencie. Wyspecjalizowana agencja marketingowa stworzy harmonogram publikacji, przygotuje propozycje tematyczne (oparte na wytycznych SEO) oraz zajmie się dogłębnymi badaniami nad profilem grupy odbiorców usług Twojej działalności.
Podczas wyboru agencji zwróć uwagę na swój przyszły wpływ na tworzenie strategii. To Ty znasz swoją branżę najlepiej i jesteś w niej ekspertem. Twoje wskazówki dotyczące przygotowania fachowych treści są więc bezcenne!
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.