Kampanie Google Ads są popularne, korzysta z nich coraz więcej firm, które chcą się wypromować i stać się widocznymi na szeroką skalę. Choć samo tworzenie kampanii jest proste, a Google oferuje wiele cennych porad i wskazówek, to wciąż możesz popełnić błędy, których konsekwencje finansowe mocno odczujesz. Na co należy uważać przy inwestowaniu w płatne reklamy?
Na skróty
Brak wykluczeń
Część firm nie zwraca uwagi na tę kategorię przy tworzeniu kampanii Ads. Pomijanie tego kroku może być kosztowne. W takim przypadku reklamy będą wyświetlały się osobom, które nie są zainteresowane ofertą Twojej firmy. Klikną na nią przez pomyłkę, albo nieświadomie – nie wiedząc, że na Twojej stronie nie znajdą tego, czego szukają. W efekcie płacisz za kliknięcia w reklamy, które nie przynoszą Ci żadnej korzyści. Wykluczenia to słowa składające się na zapytanie, pod którymi nie powinna wyświetlać się Twoja reklama. Warto wybrać i dodać chociaż kilka/kilkanaście słów kluczowych, które są niezwiązane z Twoją ofertą.
Przykładowo – prowadzisz firmę zajmującą się sprzedażą wyłącznie biurowych mebli sosnowych. Wśród promowanych haseł znajdzie się hasło „biurowe meble sosnowe”, ale warto wykluczyć takie hasła jak „meble plastikowe” czy „meble do ogrodu”. Warto dodawać wykluczenia biorąc pod uwagę ofertę i już na starcie wyselekcjonować hasła, które nie powinny przekierowywać na Twoją stronę. Z czasem można wykluczać też takie hasła, które nie generują wartościowego ruchu.
Rezygnacja z łączenia kont Google Ads oraz Google Analytics
Śledzenie danych dotyczących skuteczności kampanii reklamowych to podstawa do wypracowania najlepszej strategii. Dużym błędem jest brak połączenia kont Google Ads oraz Analitycs. Skutkuje to ograniczonym wglądem do informacji na temat efektów kampanii i bieżącego weryfikowania efektów kampanii marketingowych. Analitycs to obszerna baza, która umożliwia sprawdzanie takich informacji jak: źródła ruchu, współczynnik odrzuceń, wartość konwersji, czas przebywania użytkowników na stronie, działania. Konta można połączyć zarówno poprzez panel Ads, jak i Analytics. Wgląd do danych szczegółowych pozwoli na dopracowanie kampanii i konfigurowanie ich w taki sposób, aby były jak najbardziej efektywne.
Jest kilka błędów dotyczących konwersji, których lepiej unikać. Pierwszym z nich jest brak monitorowania konwersji. Może być nią wiele rzeczy, w skrócie oznacza ona cele, jakie chcesz osiągać, działania, które chcesz aby wykonywali użytkownicy. Może być to zarówno zakup, jak i zapisanie się na newsletter czy pobranie darmowego ebooka. Z dokładnym wyjaśnieniem tego czym jest konwersja i dlaczego warto ją śledzić zapoznasz się w tym artykule od Google. Jeśli nie sprawdzasz współczynnika konwersji, to nie wiesz jak działa Twoja kampania i co należy w niej zmienić.
Pierwszym krokiem powinna być konfiguracja konwersji, czyli wybór czynności wykonywanych przez użytkowników, które chcesz śledzić. Możesz mierzyć zarówno konkretne działania na witrynie (założenie konta użytkownika, dokonanie zakupów, zapisanie się na newsletter), jak i inne typy zachowań, między innymi: zatelefonowanie poprzez baner, kliknięcie w numer telefonu, pobranie aplikacji mobilnej. Błędne dane i statystyki otrzymasz gdy pomylisz się przy implementowaniu konwersji – jeśli wskazówki Google nie są dla Ciebie wystarczająco jasne, skorzystaj z pomocy specjalistów. Przez złą konfigurację może przytrafić Ci się także zdublowanie konwersji. Polega to na tym, że wszystkie wyniki i dane, które dotyczą konwersji są podwojone, a więc wyświetlają zawyżone wyniki.
Brak określenia celów i budżetu
Zanim zaczniesz działania polegające na tworzeniu kampanii Ads zaplanuj wszystko, co chcesz dzięki nim osiągnąć. Ustal jaki masz budżet na płatne reklamy, następnie zadecyduj jakim osobom i w jakich sytuacjach, pod jakimi słowami kluczowymi powinna wyświetlać się Twoja reklama. Podejmij decyzje dotyczące wykluczeń i ustal co chcesz osiągnąć. Optymalizacja kampanii będzie inna w zależności od tego, czy zależy Ci na zwiększaniu sprzedaży, dużej liczby użytkowników zapisanych na newsletter, kontaktowania się potencjalnych klientów poprzez formularz… Dopiero po wykonaniu tych kroków dopasuj pod to wszystkie elementy Twojej kampanii Ads.
To tylko część błędów związanych z prowadzaniem kampanii Google Ads. Warto zapoznać się z nimi jeszcze przed pierwszymi działaniami związanymi z płatnymi reklamami. Samo unikanie błędów to nie wszystko – należy zadbać o jak najlepszą konfigurację kampanii reklamowych. Można się tego nauczyć obserwując ich wyniki pod kątem podejmowanych przez Ciebie decyzji. Jednak jeśli chcesz szybkich efektów, to najlepiej będzie jeśli zaufasz specjalistom, którzy nie tylko skupią się na płatnych reklamach, ale także zadbają o inne aspekty, które pozwolą Ci osiągnąć lepsze wyniki. Odezwij się do nas, przygotujemy propozycję działań odpowiadających na Twoje potrzeby.