Chcesz, by Twoje nazwisko lub nazwa firmy kojarzyło się klientom z ekspertem w branży? Prawdopodobnie przed Tobą długa droga, ale nie zniechęcaj się. Pamiętaj, że osiągnięcie sukcesu zawsze poprzedzone jest krętą ścieżką, na której należy pokonać nieco przeciwności. Jak tworzyć treści, aby kreować wizerunek eksperta? Poznaj kilka pomocnych porad.
Na skróty
Dlaczego warto budować wizerunek eksperta? Jaką formę wybrać?
Kreowanie wizerunku eksperta w każdej branży pomaga budować silną świadomość marki, zaufanie oraz wiarygodność. Efektem może być między innymi zwiększona sprzedaż. Jaktworzyć wizerunek eksperta, aby osiągnąć sukces? Na samym początku musisz wybrać jedną z dwóch dróg. Będziesz publikować treści pod swoim nazwiskiem lub nazwą własnej marki. Oba te rozwiązania mają swoje wady oraz zalety, dlatego decyzja należy do Ciebie. Tworząc wizerunek eksperta pod własnym nazwiskiem, publikacje stają się bardziej ludzkie i spersonalizowane. Wybierając drogę jako marka, możesz od razu promować własny biznes.
Atrakcyjne treści eksperckie publikowane na blogu często rozprzestrzeniają się drogą wirusową poprzez media społecznościowe. Musisz jednak naprawdę się postarać. Wypracowanie wizerunku eksperta nie przychodzi z dnia na dzień, to długotrwały proces, więc uzbrój się w zapas cierpliwości. Z czasem zyskasz grono stałych czytelników, być może zostaniesz poproszony o tworzenie publikacji gościnnych, obejmując rolę specjalisty w danej dziedzinie.
Wizerunek eksperta – jak tworzyć treści?
Jak tworzyć wizerunek eksperta? Przyjmijmy, że obierzesz najpopularniejszą drogę, czyli będziesz rozwijać własny blog, udostępniając ściśle opracowane, profesjonalne publikacje. Artykuły muszą być naprawdę interesujące. Jeżeli dokładnie zbadasz konkretne zagadnienie, ale content będzie napisany suchym, naukowym językiem, prawdopodobnie na nic Twoje starania. Zastanów się, jak ludzie podchodzą do czytania blogów – wszyscy chcemy czerpać z tego przyjemność, przy okazji dowiadując się czegoś naprawdę interesującego. Twoim zadaniem jest uatrakcyjnić nawet najnudniejszy temat. Z czasem nabierzesz wprawy i będziesz mieć grono zainteresowanych użytkowników, wtedy nie będziesz potrzebować niczyjej pomocy. My skupimy się na tym jak tworzyć wizerunek eksperta na samym początku, gdy jesteś na starcie swojej przygody.
To poważny problem spotykający każdą osobę pragnącą kreować wizerunek eksperta w branży. Nikt jeszcze Cię nie zna, więc wszyscy sceptycznie podchodzą do tworzonych treści. Musisz pokonać tę pierwszą barierę, aby udowodnić, że znasz się na rzeczy. Jak pokazać swoje know-how? Doskonałym rozwiązaniem będzie przytoczenie studium przypadku, statystyk, czy doświadczeń, zależnie od tego, o czym dokładnie traktuje publikacja. Udowodnij niedowiarkom, że byli w błędzie z góry Cię osądzając.
Brak zrozumienia
Jeżeli choć raz zdarzyło Ci się zastanawiać jak tworzyć wizerunek eksperta, Twoje wnioski z pewnością ograniczały się do tego, iż należy stosować wykwintne słownictwo, najlepiej dodatkowo okraszone typowo naukowymi terminami. Ogromny błąd! Wizerunek eksperta kreujesz poprzez pokazywanie, że znasz się na swojej branży i potrafisz przekazać informacje w łatwy, przystępny sposób. Nie zmuszaj użytkownika do wyszukiwania informacji na temat różnych skomplikowanych terminów w innych miejscach. To Ty wytłumacz wszystko od A do Z i postaraj zrobić się to jak najprzyjemniej.
Przejdź do konkretów
Szanuj czas użytkownicy, którzy zasiadają przed ekranem komputera lub smartfona, aby przeczytać Twoją publikację. Nie chodzi o to, aby artykuł był krótkie. Po prostu od razy przejdź do konkretów i zacznij omawiać konkretne zagadnienie. Unikaj tak zwanego „lania wody”, wspominania o czymś, co jest oczywiste i nudne.
Dopasuj się do odbiorcy
Coraz częściej odchodzi się od stosowania formy oficjalnej podczas przygotowywania publikacji, na rzecz zwracania się „na Ty”. Wówczas komunikacja staje się luźna i bardziej ludzka. Mimo to, w niektórych branżach ważne jest kreowanie contentu, gdzie zwrotem do odbiorców będzie „Państwo”. Zastanów się, jaka forma będzie najlepsza w Twoim przypadku, aby dostosować język do użytkowników.
Bardzo często dojdzie do sytuacji, gdzie użytkownik będzie chciał skontaktować się z autorem publikacji, zadając pytania lub przedstawiając swoje spostrzeżenia. W tym celu warto udostępnić możliwość publikowania komentarzy. Ewentualnie podaj dane kontaktowe na koniec publikacji.
Nie musisz robić tego samodzielnie
Nie każdy jest utalentowanym pisarzem, tak jak nie wszyscy mogą zostać mechanikami samochodów, politykami, czy lekarzami. Jak tworzyć wizerunek eksperta bez praktycznej wiedzy o kreowaniu atrakcyjnych treści? Możesz wypłynąć na głęboką wodę, mierząc się z trudnościami, jakie stoją za tworzeniem publikacji. Jeżeli jednak nie masz do tego cierpliwości lub po prostu chcesz od samego początku podejść profesjonalnie do zagadnienia, zleć to komuś. Wystarczy przygotować zestawienie wytycznych na temat artykułu i znaleźć kompetentną osobę, posiadającą doświadczenie w przygotowywaniu contentu.
Chcesz kreować wizerunek eksperta, ale bez prowadzenia bloga? Zawsze istnieje możliwość publikowania postów w mediach społecznościowych. To ciągle nie to? Szukasz czegoś innego? Może przygotowywanie materiałów wideo będzie dobrym rozwiązaniem? Istnieje dużo serwisów do publikowania filmów, choćby dobrze wszystkim znany YouTube. Jak widzisz, możliwości jest sporo, musisz tylko znaleźć rozwiązanie idealne dla siebie.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.