Czym jest marketing gier komputerowych i jak jest wykorzystywany?
3 min
3 min
Na skróty
W 2024 roku światowy rynek gier wideo może osiągnąć wartość 282,3 mld USD, a polski 773,8 mln USD. Według raportu „Polish Gamers” nawet 2/3 Polaków przyznaje, że regularnie korzystają z gier. Obecnie pasjonaci takiej formy spędzania wolnego czasu mają duży wybór – gry komputerowe, na konsolę, smartfon, tablet czy przeglądarkowe. Co jednak zrobić, jeśli masz grę, z którą chcesz dotrzeć do odbiorców? Jakie działania marketingowe przyniosą efekt?
Gry wideo nie od dziś cieszą się dużym zainteresowaniem. Zmienia się jedynie technologia i możliwości. Kiedyś potrafiliśmy spędzać godziny nad prostymi grami typu Snake na niezniszczalnych telefonach Nokia. Obecnie wymagania są już dużo większe, choćby pod względem grafiki czy fabuły. Cel pozostaje niezmienny – gry mają po prostu wciągać.
Poniższy wykres prezentuje przychody na rynku gier wideo w Polsce:
Źródło: https://www.linkedin.com/pulse/analiza-rynku-gier-wideo-market-hub-business-onqof/
Jak widzisz, przewidywane są regularne wzrosty. Natomiast z rozwojem tego rynku wiąże się również produkcja coraz większej liczy gier. Co zrobić, żeby to Twoja propozycja spotkała się z entuzjazmem i osiągnęła wysokie przychody?
Eksperci Polskiego Instytutu Ekonomicznego przeanalizowali, jakie cechy decydują o wyborze różnych gier. Okazuje się, że znaczenie ma płeć. Mężczyźni częściej wybierają strzelanki czy tzw. bijatyki niż RPG. Znaczenie ma również typ osobowości. Osoby ugodowe rzadziej interesują się grami, w których dochodzi do przemocy. Ekstrawertyk preferuje gry imprezowe i muzyczne a nie przepada za RPG. Osoby sumienne lubią gry sportowe, wyścigowe czy symulatory. To cenne dane, które koniecznie trzeba wykorzystać w przygotowywaniu strategii działań marketingowych. Oczywiście, w przypadku każdej gry konieczna jest analiza grupy docelowej, aby optymalnie dopasować te działania.
Dotarcie do odbiorcy i zainteresowanie go zupełnie nową propozycją nie jest łatwe. Przeważnie gramy w 1-4 gry jednocześnie. Dlatego w działaniach marketingowych znaczenie ma trafienie w odpowiedni moment – dotarcie z przekazem wtedy, kiedy odbiorca szuka czegoś nowego. W tym przypadku może pomóc pozycjonowanie czy kampania Google Ads. Dzięki takim działaniom internauta trafi na Twoją stronę, gdy będzie poszukiwał gry po określonych słowach kluczowych.
W marketingu gier wideo sprawdzają się także inne formy reklamy:
Na zachętę pokażę Ci jeszcze, jak niewiarygodne wyniki sprzedażowe osiągały najpopularniejsze gry w historii. Większość z tych tytułów z pewnością znasz.
Źródło: https://www.statista.com/chart/26129/best-selling-video-game-franchises/
W praktyce osiągnięcie takich wyników jest możliwe tylko w nielicznych przypadkach. Znane tytuły, takie jak seria FIFA, sprzedają się w milionach już w pierwszym tygodniu od pojawienia się w sklepach.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.