Chcesz dowiedzieć się jak szkolić ze sprzedaży online? Masz w planach organizację spotkania z pracownikami z zakresu marketingu online? Zrób to sam lub zatrudnij specjalistów. W krótkim czasie zobaczysz efekty, a Twoi pracownicy zaczną działać znacznie efektywniej!
Na skróty
Szkolenia z marketingu online – co warto wiedzieć?
Marketing internetowy to pojęcie niezwykle ogólne, które należy rozłożyć na kilka oddzielnych szczebli. Promocja marki może odbywać się poprzez stronę internetową, sklep online, media społecznościowe, podcasty, czy filmy wideo publikowane w różnych serwisach. Jeżeli prowadzisz własną firmę, z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że do klientów należy docierać wielokanałowo. Szkolenia z marketingu online powinny być oddzielnie przygotowywane dla pracowników z różnych działu. Inne zagadnienia będą przydatne osobom odpowiedzialnym za sprzedaż, promocję marki w sieci oraz komunikację z kontrahentem.
Najlepiej do przeprowadzenia szkolenia z marketingu online zatrudnić wykwalifikowanych specjalistów. Doświadczeni trenerzy potrafią odpowiednio podejść do Twoich pracowników, w ciekawy sposób przedstawiając wiele zagadnień. Czasami takie szkolenie z marketingu online trwa kilka godzin, innym razem trzeba poświęcić na nie kilka dni. Wybierając odpowiednią osobę (trenera, szkoleniowca), który będzie komunikować się z Twoimi pracownikami, zwróć uwagę na to, jaką tematykę porusza spotkanie. Możesz także odpowiednio wcześniej sprawdzić doświadczenie takiej osoby. Bardzo często specjaliści oferujący specjalne szkolenia mają wiedzę w danej branży, ale tylko podstawową. Jeżeli szukasz kogoś z wysokimi kwalifikacjami, poświęć chwilę na odpowiedni research.
Jak szkolić ze sprzedaży online?
Najczęściej pracodawcy zastanawiają się jakszkolić ze sprzedaży online. Nic w tym dziwnego. Osoby pracujące w dziale sprzedaży w dużym stopniu wpływają na rentowność firmy – to właśnie oni pozyskują i obsługują klientów. O tym jak szkolenie ze sprzedaży online wpływa na biznes, przekonał się prawdopodobnie każdy pracodawca. Takie spotkanie ze specjalistą (lub specjalistami) pozwoli podnieść kwalifikacje pracowników. Co więcej, wiedza przekazywana przez wykwalifikowanych trenerów jest niezwykle przydatna w praktyce. To nie tylko nudna teoria.
Jak szkolić ze sprzedaży online samodzielnie? Nie oszukujmy się, jeżeli jako pracodawca nie masz doświadczenia w tej kwestii, Twoje starania pójdą na marne. Jeśli jednak wiesz, jak działa sprzedaż online i posiadasz praktyczną wiedzę na ten temat, postaraj się przedstawić pracownikom w interesujący sposób najważniejsze kwestie. Odpowiednio przygotuj się do takiego spotkania, najlepiej swoje wystąpienie uzupełnij prezentacją w formie slajdów, czy filmów.
Jak szkolić ze sprzedaży online bez doświadczenia? Pozostaje wysłanie pracowników na odpowiednie spotkanie ze specjalistą. Ewentualnie zorganizuj szkolenie w firmie, jeżeli masz taką możliwość. Pamiętaj, że spotkania z trenerami z zakresu marketingu oraz sprzedaży to inwestycja, a nie koszt!
Szkolenia z marketingu online – content marketing
Szkolenia z marketingu online zwykle opierają się na poruszaniu jednego, konkretnego tematu. Trudno znaleźć ogólne spotkanie, które omówi każdy niuans promocji marki w sieci. Dlaczego? To bardzo proste. Marketing internetowy jest niezwykle rozbudowany i dzieli się na wiele szczebli. Jednym z nich jest między innymi content marketing – to kreowanie atrakcyjnych treści promocyjnych, które następnie publikuje się w sieci. Szkolenie z zakresu marketingu online, traktujące o tworzeniu tekstów jest przydatne w przypadku niemal każdej firmy. Domyślasz się dlaczego? Jeżeli działasz w sieci i sprzedajesz, prawdopodobnie prowadzisz także blog oraz profile w mediach społecznościowych. Całkiem możliwe, że publikujesz tam treści – mniej, lub bardziej ciekawe. Pracownicy odpowiedzialni za kreowanie contentu powinni wiedzieć, w jaki sposób pisać, aby zachęcić użytkowników do czytania oraz reagowania.
Content marketing to nie tylko tworzenie tekstów, ale także przygotowywania atrakcyjnych grafik, sloganów reklamowych, czy haseł promocyjnych. Szkolenie z zakresu marketingu online obejmujące to zagadnienie będzie niezwykle przydatne dla pracowników i to nie tylko tych, którzy odpowiadają za media społecznościowe. Spotkanie traktujące o content marketingu zainteresuje również osoby obejmujące stanowiska w dziale sprzedaży. Sporządzanie ofert, planów, prognoz, analiz, czy audytów wymaga przecież odpowiedniej wiedzy z zakresu tworzenia atrakcyjnych treści. Co więcej, content marketing można przetransformować z „wersji papierowej” na „mowę”. Gdy pracownicy dowiedzą się jak pisać w intrygujący sposób, będą także wiedzieć, jak właściwie rozmawiać z potencjalnym klientem.
Szkolenia z zakresu efektywnej obsługi klienta
Równie ważnym szkoleniem z marketingu online jest spotkanie traktujące o efektywnej obsłudze klienta. Pracownicy dowiedzą się, w jaki sposób odpowiednio podejść do szczególnie trudnego kontrahenta. To kluczowe, aby nie zrazić do firmy potencjalnych konsumentów, nawet jeżeli Ci początkowo przejawiają niechęć do oferty. Ważną częścią pracy w dziale obsługi klienta jest również rozstrzyganie wszelkich sporów.
Jeżeli nie wiesz, jak szkolić ze sprzedaży online i nie masz pojęcia, jakich trenerów najlepiej wybrać, dobrym rozwiązaniem będzie… wykorzystanie wyszukiwarki! Znajdź osoby świadczące tego typu usługi, które dodatkowo potrafią potwierdzić swoje umiejętności w branży na przykład poprzez darmową próbkę wideo szkolenia. Musisz zastanowić się, czego dokładnie trzeba Twoim pracownikom. Jaka część marketingu online dotyczy ich najczęściej?
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.