Reklama szkoleń – co zrobić, by przyciągnąć więcej uczestników?
2 min
2 min
Na skróty
Prowadzisz firmę szkoleniową, a może jesteś ekspertem w danej dziedzinie i chcesz podzielić się wiedzą z innymi? Bez efektywnej reklamy trudno pozyskać klientów, nawet jeśli masz im dużo do zaoferowania. Prowadzenie szkoleń to specyficzna usługa, która wymaga innego podejścia marketingowego. Jak ją promować?
Unikając promowania swojej oferty w sieci, popełniasz ogromny błąd. Dane statystyczne opublikowane w serwisie Datareportal dają do myślenia: aż 81% klientów szuka informacji o marce w sieci, natomiast 45,3% wykorzystuje do tego media społecznościowe. Szacuje się, że do 2040 roku blisko 95% zakupów będzie realizowanych online, dlatego warto już teraz nie tylko przedstawiać klientom swoją ofertę w internecie, ale też uruchomić mini sklep, w którym będą mogli zakupić dostęp do kursu.
Jak promować szkolenia? Stosując język korzyści! Frazy kluczowe, grafika czy pozycjonowanie odgrywają oczywiście istotną rolę, ale to content przyciąga uczestników. Reklama szkolenia powinna być ofertą perswazyjną, a więc taką, która:
W reklamie przekazujemy informacje na temat usługi, a także kładziemy nacisk na korzyści. Oferta perswazyjna nie polega wyłącznie na zachwalaniu – na pierwszy plan wysuwa klienta i jego potrzeby.
Źródło: https://adamantlinks.com/assets/blog/psychographics-and-persuasion-part-1.html
Konkurencja w branży szkoleniowej jest ogromna. Klienci chętnie podnoszą kompetencje zawodowe, stawiają też na rozwój osobisty, co z jednej strony generuje popyt, z drugiej podaż. Jak więc przebić się przez tysiące ofert? Reklama szkoleń powinna:
To oczywiście tylko wybrane elementy, które w znacznym stopniu wpływają na odbiór oferty.
Wielość kanałów komunikacji online sprawia, że wiele firm szkoleniowych ma problem z doborem właściwych. Tymczasem klientów szukamy tam, gdzie istnieje duża szansa na ich znalezienie. Jeśli oferujesz szkolenia dla specjalistów, reklamuj się przede wszystkim na LinkedIn, natomiast szkolenia dla osób początkujących w branży możesz z powodzeniem umieszczać na Facebooku czy Instagramie. Wybieraj portale, które skupiają Twoją grupę docelową. Możesz też postawić na kampanię mailingową skierowaną na przykład do przedsiębiorców lub osób, które rozważają przekwalifikowanie.
Opracowanie spójnej, skutecznej kampanii marketingowej to pierwszy krok do sukcesu. W branży szkoleniowej ogromny potencjał ma sezonowość. Latem, gdy trwa rekrutacja na uczelnie i kursy, pokaż, dlaczego warto skorzystać z Twojej oferty. To właśnie wtedy klienci chętnie podejmują inicjatywy, które pomogą im podnieść kompetencje zawodowe. Podobnie gdy zbliża się Nowy Rok i wielu postanawia popracować nad rozwojem osobistym. Być może Twoja oferta przyciągnie ich ciekawym rabatem? Jeśli prowadzisz szkołę językową, promuj kursy całoroczne, ale też wakacyjne. Oferując szkolenia z zakresu podatków i księgowości, gorącym sezonem będzie dla Ciebie koniec i początek nowego roku – czas rozliczeń podatkowych i wprowadzania licznych zmian w przepisach.
Reklama szkolenia, z którego klient będzie chciał skorzystać, musi do niego przemawiać. Prosty język, profesjonalizm prowadzącego i liczne korzyści, jakie może wynieść z kursu – na to warto postawić, konstruując ofertę. Wybierz też odpowiednie miejsce na reklamę, a nawet okres, w którym klienci chętniej decydują się na szkolenia, które oferujesz.
Autor wpisu: Dorota Tkocz