Reklamy graficzne AdWords – 5 najlepszych praktyk
3 min
3 min
Na skróty
Co prawda AdWords nie funkcjonuje pod tą nazwą już od lat – od 2018 roku jest to po prostu Google Ads – ale najlepsze praktyki co do publikowania reklam w sieci Google są ponadczasowe. W dzisiejszym wpisie podpowiemy, na co zwrócić uwagę projektując reklamy graficzne AdWords/Google Ads, aby uniknąć podstawowych błędów, niskich CTRów oraz… kar od Google.
Wszystkie reklamy graficzne AdWords (Google Ads) podlegają weryfikacji. Warto o tym pamiętać, ponieważ… wiele z nich jej za pierwszym podejściem nie przechodzi. Z różnych powodów. Na szczęście, na stronie google’owskiego Centrum zasad Google Ads – https://support.google.com/adspolicy/answer/176108?hl=pl – możesz znaleźć listę wszystkich wytycznych, które są sprawdzane przed opublikowaniem reklamy.
Najczęstszymi powodami, dla których Google odrzuca reklamy, są:
Źródło: support.google.com/adspolicy
Jeśli znasz już zasady Google, możesz myśleć nad projektem reklamy. Większość formatów banerów nie jest zbyt duża, więc musisz dobrze wykorzystać dostępną Ci przestrzeń. Typowa reklama graficzna Google Ads zawiera 3-4 elementy: logo marki, przekaz graficzny, call to action i, ewentualnie, nagłówek/slogan. Pamiętaj – mniej znaczy więcej, dlatego radzimy wybrać jeden dominujący element, który będzie przyciągał uwagę odbiorców i wyróżniał Twoją ofertę. Może być to atrakcyjny produkt, a może być zniżka -80%; zależy, czym chcesz przykuć uwagę potencjalnego klienta.
Uwaga ta jest w świecie internetu bardzo ograniczona – więc warto postawić na proste tło i spory kontrast między nim a treścią baneru; ułatwi to „zakodowanie” Twojego przekazu reklamowego.
Zadbaj też o to, aby baner był spójny z identyfikacją marki, przede wszystkim kolorystycznie. Najlepiej, aby po kliknięciu reklamy i przejściu na stronę docelową odbiorca zobaczył witrynę o takiej samej estetyce, jak baner, który go tam przyprowadził.
O zasadach kompozycji innych form reklamy przeczytasz więcej w tekście “Co to jest reklama graficzna?”.
Reklama graficzna to nie miejsce na to, aby się rozpisywać na temat oferty firmy. Na większości banerów 5-7 słów to maksimum; ważne, by były chwytliwe i spójne z przekazem Twojej kampanii. I pamiętaj o zasadzie: jeden baner = jeden przekaz reklamowy. Nadmiar informacji na tak małej przestrzeni może przytłoczyć odbiorcę.
Oczywiście, wygląd tekstu też ma tu duże znaczenie. Czcionki małe, nieczytelne i przestylizowane raczej nie powinny znaleźć miejsca na Twojej reklamie.
Chwytliwy nagłówek to jedno – inną kwestią jest wybór odpowiedniego CTA, czyli zwrotu do odbiorcy reklamy. To on ma dać ostatni impuls do tego, aby odbiorca faktycznie kliknął reklamę, dlatego powinien:
Google Ads oferuje bardzo przydatną opcję, jaką są testy A/B. Pozwala ona porównać, jak w praktyce spisują się różne wersje tej samej reklamy – a potem wybrać tą, która sprowadza największy ruch/przynosi najwyższą konwersję. Testować możesz skuteczność całych banerów, ale też pojedynczych elementów; jaki wpływ na wyniki ma różnica 2 pkt wielkości czcionki albo lekka zmiana koloru tła. I naprawdę warto to robić, jeśli zależy Ci na maksymalizacji swoich wyników!
Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.