Reklama

Reklamy graficzne AdWords – 5 najlepszych praktyk

3 min czytania
Reklamy graficzne AdWords – 5 najlepszych praktyk

Co prawda AdWords nie funkcjonuje pod tą nazwą już od lat – od 2018 roku jest to po prostu Google Ads – ale najlepsze praktyki co do publikowania reklam w sieci Google są ponadczasowe. W dzisiejszym wpisie podpowiemy, na co zwrócić uwagę projektując reklamy graficzne AdWords/Google Ads, aby uniknąć podstawowych błędów, niskich CTRów oraz… kar od Google.

1. Zawsze trzymaj się wytycznych Google!

Wszystkie reklamy graficzne AdWords (Google Ads) podlegają weryfikacji. Warto o tym pamiętać, ponieważ… wiele z nich jej za pierwszym podejściem nie przechodzi. Z różnych powodów. Na szczęście, na stronie google’owskiego Centrum zasad Google Ads – https://support.google.com/adspolicy/answer/176108?hl=pl – możesz znaleźć listę wszystkich wytycznych, które są sprawdzane przed opublikowaniem reklamy.

Najczęstszymi powodami, dla których Google odrzuca reklamy, są:

  • niska jakość obrazu lub niezgodność grafiki z wybranym formatem reklamy;

    Reklamy graficzne AdWords – 5 najlepszych praktyk

Źródło: support.google.com/adspolicy

  • niska trafność reklamy – gdy treść reklamy ma niewiele wspólnego z miejscem docelowym czy, na przykład, stosuje zbyt ogólne słowa kluczowe (pozycjonowanie stron pod ogólne frazy też byłoby dużym błędem!);
  • manipulowanie grafikami czy prezentowanymi danymi w celu wprowadzenia odbiorców w błąd (i skłonienia ich do kliknięcia w reklamę);
  • stosowanie clickbaitów, sensacyjnych zdjęć i nagłówków;
  • ukrywanie informacji dotyczących cen lub warunków płatności;
  • przedstawianie nieprawdziwych informacji na temat firmy.

2. Dbaj o hierarchię elementów i kompozycję reklamy

Jeśli znasz już zasady Google, możesz myśleć nad projektem reklamy. Większość formatów banerów nie jest zbyt duża, więc musisz dobrze wykorzystać dostępną Ci przestrzeń. Typowa reklama graficzna Google Ads zawiera 3-4 elementy: logo marki, przekaz graficzny, call to action i, ewentualnie, nagłówek/slogan. Pamiętaj – mniej znaczy więcej, dlatego radzimy wybrać jeden dominujący element, który będzie przyciągał uwagę odbiorców i wyróżniał Twoją ofertę. Może być to atrakcyjny produkt, a może być zniżka -80%; zależy, czym chcesz przykuć uwagę potencjalnego klienta.

Zobacz  Czym jest reklama programatyczna i jak działa?

Uwaga ta jest w świecie internetu bardzo ograniczona – więc warto postawić na proste tło i spory kontrast między nim a treścią baneru; ułatwi to „zakodowanie” Twojego przekazu reklamowego.

Zadbaj też o to, aby baner był spójny z identyfikacją marki, przede wszystkim kolorystycznie. Najlepiej, aby po kliknięciu reklamy i przejściu na stronę docelową odbiorca zobaczył witrynę o takiej samej estetyce, jak baner, który go tam przyprowadził.

O zasadach kompozycji innych form reklamy przeczytasz więcej w tekście “Co to jest reklama graficzna?”.

3. Nie traktuj baneru jak powieści

Reklama graficzna to nie miejsce na to, aby się rozpisywać na temat oferty firmy. Na większości banerów 5-7 słów to maksimum; ważne, by były chwytliwe i spójne z przekazem Twojej kampanii. I pamiętaj o zasadzie: jeden baner = jeden przekaz reklamowy. Nadmiar informacji na tak małej przestrzeni może przytłoczyć odbiorcę. 

Oczywiście, wygląd tekstu też ma tu duże znaczenie. Czcionki małe, nieczytelne i przestylizowane raczej nie powinny znaleźć miejsca na Twojej reklamie.

4. Pamiętaj o call to action

Chwytliwy nagłówek to jedno – inną kwestią jest wybór odpowiedniego CTA, czyli zwrotu do odbiorcy reklamy. To on ma dać ostatni impuls do tego, aby odbiorca faktycznie kliknął reklamę, dlatego powinien:

  • wyróżniać się kolorystycznie na tle reszty treści;
  • używać aktywnych form, zwracać się bezpośrednio do odbiorcy;
  • zachęcać do podjęcia konkretnego działania – czyli nie „Sprawdź”, „Kliknij”, a „Skontaktuj się z nami” lub „Wybierz swój rozmiar”;
  • jeśli to możliwe, może oferować konkretną wartość, na przykład „Odbierz 30% rabatu” albo „Pobierz e-booka”.
Zobacz  Reklama na YouTube – rodzaje

5. Testuj różne wersje swoich reklam

Google Ads oferuje bardzo przydatną opcję, jaką są testy A/B. Pozwala ona porównać, jak w praktyce spisują się różne wersje tej samej reklamy – a potem wybrać tą, która sprowadza największy ruch/przynosi najwyższą konwersję. Testować możesz skuteczność całych banerów, ale też pojedynczych elementów; jaki wpływ na wyniki ma różnica 2 pkt wielkości czcionki albo lekka zmiana koloru tła. I naprawdę warto to robić, jeśli zależy Ci na maksymalizacji swoich wyników!

Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy