Account Based Marketing – co to jest i jak może zmienić Twoje podejście do klientów
3 min
3 min
Na skróty
Dostosowanie komunikacji do grupy odbiorców odgrywa kluczową rolę, jeśli chodzi o optymalizację działań marketingowych. W przypadku gdy nie bierzesz tego pod uwagę, z całą pewnością osiągniesz mniejszy zwrot z inwestycji niż oczekiwany. Sprawdź, czym jest Account Based Marketing (AMB) i jak dzięki niemu może zwiększyć skuteczność działań marketingowych.
Account Based Marketing to strategia komunikacji w branży B2B (Business to Business), w której przekaz jest dostosowywany do wąskiej grupy odbiorców. Marketing oparty na kontach (konta to po prostu grupy docelowe) koncentruje się na dostarczeniu spersonalizowanych treści. Ma zastosowanie przede wszystkim w branżach, w których odbiorcami są duże przedsiębiorstwa.
Marketing oparty na kontach zdecydowanie się wyróżnia. Z badania RollyWorks wynika, że 73% marketerów zaobserwowało dzięki niemu wzrost średniej wielkości transakcji.
Źródło: https://www.rollworks.com/why-abm/
ABM to forma komunikacji skupiona na konkretnych odbiorcach a nie całej grupie docelowej. Natomiast marketing tradycyjny stanowi szerokie, uniwersalne podejście, którego celem jest dotarcie do jak największej liczby osób. Oto kilka kluczowych różnic między tymi działaniami:
Jeśli postawisz na ABM, możesz odnieść wiele korzyści. Oto wybrane:
Account Based Marketing to strategia wykorzystywana przez wiele marek. Przykładem są kampanie reklamowe Personify, które sprawiają wrażenie, jakby były kierowane bezpośrednio do danego odbiorcy.
Źródło: https://www.storylane.io/blog/7-examples-of-account-based-marketing-done-right
Jak oni to robią? Platforma Constituent Management & Engagement tej firmy pozwala tworzyć listę najważniejszych kont, segmentować rynki docelowe i osoby. Mogą personalizować swoje kampanie reklamowe, biorąc pod uwagę różne czynniki.
Korzystając z ukierunkowanych reklam, Personify odnotowało 39-krotny wzrost liczby zaangażowanych odwiedzających witrynę. To jasno pokazuje, że takie podejście jest po prostu skuteczne. Oczywiście możesz je wdrożyć w ramach różnych działań, również poprzez skuteczne pozycjonowanie na frazy wyszukiwane przez bardzo konkretną grupę odbiorców.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.