Agencja performance marketingu – czym się zajmuje?
3 min
3 min
Na skróty
Performance marketing to zestaw działań, który ma zachęcić odbiorcę do wykonania konkretnej czynności. Reklamodawca w tym przypadku płaci za efekt, czyli za sytuację, gdy odbiorca reklamy zareaguje na nią w pożądany sposób. Przekonaj się, jak wygląda praca agencji performance marketingu, na czym polega ta usługa, a także czy warto w nią zainwestować.
Performance marketing jest marketingiem efektywnościowym. Oznacza to, że jest to model działań, których celem jest nakłonienie do wykonania określonej czynności. Dla przykładu może być to:
Celem działań agencji performance marketingu nie jest zatem budowa wizerunku marki, ale raczej przełożenie obrazu, który już się ukształtował na konkretne działania. Wymienić można następujące metody rozliczania kampanii reklamowych:
Praktycznie w każdej formie reklamy internetowej możliwe jest zastosowanie performance marketingu. Nieprzypadkowo zatem tak wiele międzynarodowych przedsiębiorstw decyduje się na skorzystanie z oferty opisywanego usługodawcy. Właścicielom firm zależy przede wszystkim na wymiernych rezultatach usług, z których korzystają.
Specjaliści zatrudnieni w agencji performance marketingu mogą wykonywać bardzo różne formy działań. Wymienić można w tym przypadku usługi z zakresu:
W sytuacji, gdy pracownicy agencji performance marketingu wykonują reklamę natywną, mają na uwadze, że może być wyświetlana w różnych formach. W związku z tym pojawia się zarówno w artykułach blogowych, jak i na przykład materiałach wideo. Istotą w tym przypadku jest, aby reklama potrafiła przekonać odbiorców, a jednocześnie nie była natarczywa.
Programy afiliacyjne przynoszą zyski zarówno reklamodawcom, jak i afiliantom. W ich obrębie również działają agencje performance marketingu. Wynagrodzenie wpływa w tym przypadku bezpośrednio do właścicieli stron internetowych, które udostępniają miejsce na treści reklamowe.
Serwisy ogłoszeniowe także mają swoje własne systemy reklamowe. Jednym z przykładów jest portal OLX. Możliwe jest bowiem wyświetlanie w nim reklam zarówno natywnych, jak i banerowych.
Platformy e-commerce także można łatwo połączyć z innymi platformami. Dla przykładu Allegro z systemami zarządzania treścią. Jeżeli jesteś zainteresowany skorzystaniem z usług sprawdzonej agencji, zaufaj na przykład Semcore. Ten usługodawca jest jednym z największych w naszym kraju.
Marketing w mediach społecznościowych nastawiony na efekt to podstawowy zakres działań agencji performance marketingu. W związku z tym usługodawcy pracują w obrębie między innymi: Facebooka, TikToka, YouTube’a oraz LinkedIn’a.
Właściciele firm, którzy decydują się skorzystać z usług agencji zajmującej się performance marketingiem, mogą liczyć przede wszystkim na mierzalność efektów, transparentność działań, a także ich elastyczność.
Mierzalność efektów oznacza, że usługa jest dokładnie opisana za pomocą konkretnych wskaźników liczbowych. W związku z tym usługobiorca może bardzo szybko ocenić, czy opłacało mu się podjąć współpracę z agencją. Transparentność działań polega na tym, że specjaliści, którzy realizują performance marketing, regularnie przesyłają do klienta szczegółowe i przejrzyste raporty, które obrazują ponoszone wydatki, a także uzyskiwane korzyści. Elastyczność oznacza, że reklamy przyjmują różnorodne formy. Dają również możliwość szybkiej modyfikacji założeń, a także intensywności działań, które są prowadzone.
Agencja, która specjalizuje się w performance marketingu, osiąga wymierne i konkretne rezultaty. To również z tego, jakie osiąga rezultaty, jest rozliczana i na nich zarabia. W związku z tym eksperci, których zatrudnia opisywany usługodawca, potrafią kontrolować zyski oraz koszty prowadzonych działań. Świadomie realizują usługi w taki sposób, aby wywołać konkretną reakcję użytkowników. Performance marketing to działania, z których warto skorzystać, gdyż łączą w sobie różne strategie, metody analityki, a także kanały. Trzeba jednak pamiętać o tym, żeby skorzystać z usług sprawdzonej agencji.