Performance marketing to zestaw działań, który ma zachęcić odbiorcę do wykonania konkretnej czynności. Reklamodawca w tym przypadku płaci za efekt, czyli za sytuację, gdy odbiorca reklamy zareaguje na nią w pożądany sposób. Przekonaj się, jak wygląda praca agencji performance marketingu, na czym polega ta usługa, a także czy warto w nią zainwestować.
Co to jest performance marketing?
Performance marketing jest marketingiem efektywnościowym. Oznacza to, że jest to model działań, których celem jest nakłonienie do wykonania określonej czynności. Dla przykładu może być to:
- kliknięcie w banner,
- uzupełnienie formularza,
- wejście na stronę internetową,
- wypełnienie ankiety,
- złożenie zamówienia.
Celem działań agencji performance marketingu nie jest zatem budowa wizerunku marki, ale raczej przełożenie obrazu, który już się ukształtował na konkretne działania. Wymienić można następujące metody rozliczania kampanii reklamowych:
- pay per click – opłata za kliknięcie w reklamę,
- pay per lead – płatność za uzyskanie danych od klientów,
- pay per action – opłata za zdefiniowaną akcję, na przykład subskrypcję newslettera lub rejestrację na stronie internetowej,
- pay per sale – płatność za dokonanie sprzedaży.
Praktycznie w każdej formie reklamy internetowej możliwe jest zastosowanie performance marketingu. Nieprzypadkowo zatem tak wiele międzynarodowych przedsiębiorstw decyduje się na skorzystanie z oferty opisywanego usługodawcy. Właścicielom firm zależy przede wszystkim na wymiernych rezultatach usług, z których korzystają.
Jakie działania podejmuje agencja performance marketingu?
Specjaliści zatrudnieni w agencji performance marketingu mogą wykonywać bardzo różne formy działań. Wymienić można w tym przypadku usługi z zakresu:
- reklamy natywnej,
- programów afiliacyjnych,
- serwisów ogłoszeniowych,
- platform e-commerce,
- mediów społecznościowych.
W sytuacji, gdy pracownicy agencji performance marketingu wykonują reklamę natywną, mają na uwadze, że może być wyświetlana w różnych formach. W związku z tym pojawia się zarówno w artykułach blogowych, jak i na przykład materiałach wideo. Istotą w tym przypadku jest, aby reklama potrafiła przekonać odbiorców, a jednocześnie nie była natarczywa.
Programy afiliacyjne przynoszą zyski zarówno reklamodawcom, jak i afiliantom. W ich obrębie również działają agencje performance marketingu. Wynagrodzenie wpływa w tym przypadku bezpośrednio do właścicieli stron internetowych, które udostępniają miejsce na treści reklamowe.
Serwisy ogłoszeniowe także mają swoje własne systemy reklamowe. Jednym z przykładów jest portal OLX. Możliwe jest bowiem wyświetlanie w nim reklam zarówno natywnych, jak i banerowych.
Platformy e-commerce także można łatwo połączyć z innymi platformami. Dla przykładu Allegro z systemami zarządzania treścią. Jeżeli jesteś zainteresowany skorzystaniem z usług sprawdzonej agencji, zaufaj na przykład Semcore. Ten usługodawca jest jednym z największych w naszym kraju.
Marketing w mediach społecznościowych nastawiony na efekt to podstawowy zakres działań agencji performance marketingu. W związku z tym usługodawcy pracują w obrębie między innymi: Facebooka, TikToka, YouTube’a oraz LinkedIn’a.
Dlaczego warto skorzystać z agencji performance marketingu?
Właściciele firm, którzy decydują się skorzystać z usług agencji zajmującej się performance marketingiem, mogą liczyć przede wszystkim na mierzalność efektów, transparentność działań, a także ich elastyczność.
Mierzalność efektów oznacza, że usługa jest dokładnie opisana za pomocą konkretnych wskaźników liczbowych. W związku z tym usługobiorca może bardzo szybko ocenić, czy opłacało mu się podjąć współpracę z agencją. Transparentność działań polega na tym, że specjaliści, którzy realizują performance marketing, regularnie przesyłają do klienta szczegółowe i przejrzyste raporty, które obrazują ponoszone wydatki, a także uzyskiwane korzyści. Elastyczność oznacza, że reklamy przyjmują różnorodne formy. Dają również możliwość szybkiej modyfikacji założeń, a także intensywności działań, które są prowadzone.
Czym się zajmuje agencja performance marketingu – podsumowanie
Agencja, która specjalizuje się w performance marketingu, osiąga wymierne i konkretne rezultaty. To również z tego, jakie osiąga rezultaty, jest rozliczana i na nich zarabia. W związku z tym eksperci, których zatrudnia opisywany usługodawca, potrafią kontrolować zyski oraz koszty prowadzonych działań. Świadomie realizują usługi w taki sposób, aby wywołać konkretną reakcję użytkowników. Performance marketing to działania, z których warto skorzystać, gdyż łączą w sobie różne strategie, metody analityki, a także kanały. Trzeba jednak pamiętać o tym, żeby skorzystać z usług sprawdzonej agencji.