Charakterystyka Shopera – wady i zalety
3 min
3 min
Na skróty
Głównym sloganem reklamowym oprogramowania Shoper jest hasło, które mówi, że ta platforma sklepowa daje wszystko, czego potrzebuje przedsiębiorca, aby prowadzić kompleksowy e-commerce. Czy to prawda? Jak założyć sklep online za pomocą oprogramowania Shoper? Poznaj charakterystykę tego narzędzia.
Shoper udowadnia, że platforma sklepowa wcale nie musi opierać się na modelu open source, aby usatysfakcjonować nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców. Omawiane przez nas narzędzie ma charakter SaaS (software as a service) i według wielu programistów, takie rozwiązania uważane są za mało rozwojowe oraz ograniczone. Jak się jednak okazuje, Shoper daje naprawdę sporo możliwości pod wieloma względami. Platforma sklepowa sprawdza się doskonale zarówno w przypadku małych przedsiębiorstw, jak i rozbudowanych e-commerce z produktami liczonymi w dziesiątkach tysięcy.
Jak założyć sklep online Shoper? To bardzo proste. Wystarczy założyć konto na oficjalnej stronie dostawy usługi oraz wybrać odpowiedni pakiet. Niestety, ale oprogramowanie Shoper nie jest darmowe. Bez obaw, nawet najbardziej ekonomiczna opcja pozwala przygotować naprawdę rozbudowany sklep, który będzie wyposażony w wiele przydatnych funkcji. Jak założyć sklep online? Swoją przygodę musisz rozpocząć od wykupienia domeny oraz hostingu. Następnie pomyśl o odpowiednim oprogramowaniu – może być to na przykład platforma e-commerce Shoper. Jeżeli wybierzesz to narzędzie i opłacisz pakiet dopasowany do Twoich potrzeb, nadszedł czas na wybór stosownego szablonu. Wybierz taki design, który będzie pasować do Twojej marki. Motywy można modyfikować na wiele sposobów, dzięki czemu każdy sklep wygląda inaczej. W kolejnych krokach przejdziesz do dodania produktów, integracji płatności oraz konfiguracji kwestii logistycznych. Zanim zaczniesz zastanawiać się, jak założyć sklep online pamiętaj, że do sprzedaży przez internet potrzebujesz własnej działalności gospodarczej.
Shoper to oprogramowanie dopasowane do potrzeb klientów. Dla osób bardziej wymagających przygotowano pakiety bogate w wiele dodatkowych opcji. Zależnie od tego, jaki model wybierzesz, koszt utrzymania platformy e-commerce będzie wahać się w granicy od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie. Biorąc pod uwagę fakt, ile platforma daje możliwości, taki abonament wydaje się być stosunkowo niewielki. Najmniejsza opcja umożliwia dodanie do sklepu aż dziesięciu tysięcy produktów, natomiast w najbardziej rozbudowanym pakiecie, administrator nie ma żadnych ograniczeń w tej kwestii.
Jak każde narzędzie, także i Shoper, posiada pewne wady oraz zalety. Po dokładnym zapoznaniu się z tymi kwestiami, osobiście stwierdzisz, czy jest to rozwiązanie godne Twojej uwagi. Oprogramowanie możesz porównać z innymi platformami e-commerce.
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie gdzie założyć sklep online. Każdy przedsiębiorca powinien samodzielnie przeanalizować różne możliwości, aby następnie podjąć decyzję. Jeżeli jednak nie masz bladego pojęcia gdzie założyć sklep online, postaramy się pomóc. To jaką platformę e-commerce wybierzesz, ma ogromne znacznie dla Twojego biznesu.
Kiedy warto wybrać oprogramowanie Shoper? Jeśli jesteś w stanie każdego miesiąca wydać kilkadziesiąt złotych na abonament i chcesz w stu procentach samodzielnie zarządzać e-commerce, będzie to rozwiązanie idealne dla Ciebie. Shoper sprawdza się w przypadku małych, średnich i dużych sklepów. Poprzez tę platformę możesz sprzedawać dowolne produkty, bez względu na branżę. Nie będziemy owijać w bawełnę – Shoper to narzędzie proste, mało skomplikowane i przyjazne dla użytkowników, ale posiada wiele ograniczeń. Ze względu na szybką konfigurację oraz banalną obsługę, świetnie sprawdza się w rękach przedsiębiorców działających na zasadzie dropshippingu.
Gdzie założyć sklep online? Shoper nie spodoba Ci się, jeżeli chcesz od razu przejść do wzmożonego rozwoju swojego e-commerce, aby stać się największym graczem w branży. Choć ogólnie oprogramowanie daje spore możliwości, na dłuższą metę odczujesz narzucane ograniczenia. W porównaniu do takich platform e-commerce jak Magento lub PrestaShop, Shoper wypada całkiem nieźle, ale tylko wtedy, jeżeli nie chcesz wdrażać w swoim sklepie wielu nowoczesnych i zaawansowanych funkcji. Również pozycjonowanie (SEO) jest znacznie łatwiejsze w przypadku e-commerce opartych na modelu open source, aniżeli SaaS.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.