Działania SEO to obowiązkowa część marketingu online. Jednak na efekty pozycjonowania strony internetowej zawsze trzeba czekać. Wzrosty pojawiają się stopniowo, krok po kroku, naturalnie i progresywnie. Czy Black Hat SEO przyspieszy ten proces i sprawi, że witryna będzie wysoko w wynikach wyszukiwań niemal natychmiast?
Black hat SEO – co to jest?
Jeżeli wiesz, czym jest pozycjonowanie stron internetowych, z pewnością interesuje Cię także, co to jest Black Hat SEO. Tym terminem określa się niedozwolone, a zarazem niebezpieczne, praktyki wdrażane przez webmasterów i programistów podczas pozycjonowania strony internetowej. Wyszukiwarki przygotowały szereg wytycznych, do których należy się stosować. Ich ignorowanie może zakończyć się nałożeniem filtra, czyli kary ręcznej lub automatycznej. W efekcie Twoja strona internetowa całkowicie zniknie z wyników wyszukiwania.
Co to jest Black Hat SEO, powinny wiedzieć przede wszystkim osoby, które starają się samodzielnie pozycjonować stronę internetową. Nieodpowiedzialne działanie może wywołać efekt odwrotny do zamierzonego, przez co, zamiast zyskać, stracisz. To dlatego wielu przedsiębiorców woli zlecić usługę komuś z zewnątrz, zamiast samodzielnie, metodą prób i błędów poświęcać czas na wdrażanie zmian i pozyskiwanie linków. Czy warto stosować Black Hat SEO? Jak dokładnie wyglądają działania niedozwolone?
Jak wygląda Black hat SEO? Niedozwolone praktyki pozycjonowania
Wiesz już co to Black Hat SEO? Teraz czas na kilka przykładów niedozwolonych praktyk i działań, które mogą zrujnować Twoją stronę internetową, zamiast jej pomóc. Bardzo popularnym trikiem, który negatywnie działa na witrynę, jest stosowanie tekstu w takim samym kolorze, jak tło. Przez to treści są niewidoczne dla użytkownika, a mogą być bogate w słowa kluczowe. Algorytmy wyszukiwarek potrafią wychwycić takie elementy – gdy nienaturalnego contentu obfitującego we frazy kluczowe będzie zbyt dużo, nałożą na stronę internetową karę.
Niedozwoloną praktyką jest także kopiowanie treści. W przypadku wyszukiwarki Google duplicate content jest wyłapywany przez algorytm zwany jako Panda. Od 2011 roku promowane są teksty oryginalne i unikatowe, najlepiej takie, które w merytoryczny sposób przedstawiają dany temat. Zdecydowanie lepiej przygotować własne treści na stronę niż kopiować je z internetu. Co więcej, między poszczególnymi podstronami także należy stosować oddzielny content. Dwa podobne produkty w sklepie internetowym powinny zostać opisane w inny sposób, aby teksty były unikalne. Podobna sytuacja dotyczy atrybutu Meta Description oraz Title – powinny być niepowtarzalne, dopasowane do danej podstrony.
Jeżeli choć trochę interesujesz się pozycjonowaniem, to z pewnością wiesz, że poza optymalizacją on-site, należy także zadbać o stronę internetową off-site. Co to Black Hat SEO w przypadku linków? Pozyskiwanie bardzo dużej ilości odnośników w krótkim czasie jest nienaturalne i przez wyszukiwarki uznawane za niewłaściwe. Spamerski przyrost adresów URL jest wyłapywany przez algorytmy oraz analizowany. Jeżeli pozyskanie linków zostanie uznane za nienaturalne, wyszukiwarka może nałożyć filtr.
Co jeszcze uznaje się za Black Hat SEO? To również spamowanie słowami kluczowymi na poszczególnych podstronach. Naprawdę, więcej wcale nie znaczy lepiej. Bez względu na długość tekstu, frazy umieszczaj naturalnie. Odmieniaj je, dodawaj do nagłówków, ale unikaj spamu. Na każde tysiąc znaków ze spacjami możesz użyć frazy kluczowe jeden raz, ewentualnie dwa. To naprawdę wystarczająco.
Czy warto stosować Black hat SEO?
Bardzo często w internecie spotkasz się z opinią, że stosowanie Black Hat SEO przynosi szybsze efekty niż pozycjonowanie zgodne z wytycznymi – co więcej, pojawiają się głosy, że niektóre działania niedozwolone wcale nie kończą się nałożeniem kary od Google. W takim razie, czy warto stosować Black Hat SEO?
Odpowiedź jest prosta – zdecydowanie nie warto. Dlaczego? Wyobraź sobie sytuację, podczas której zaczynasz korzystać z niedozwolonych praktyk. Mija kilka dni, może nawet tygodni lub miesięcy. Widoczność Twojej strony internetowej rośnie, frazy zaczynają pojawiać się w TOP 10. Aż nagle, z dnia na dzień, tracisz wszystko, co udało Ci się osiągnąć. Strona internetowa przestaje być widoczna w wyszukiwarce, ruch spada niemal do zera. Czy warto stosować Black Hat SEO? Tego typu praktyki mogą tylko spowodować więcej strat, niż zysków. Nawet jeżeli na początku efekty będą pozytywne, nigdy nie wiesz, kiedy wyszukiwarka nałoży na stronę filtr. Co więcej, pozbycie się takiego „bana” jest bardzo trudne. Najczęściej wymaga interwencji specjalisty, który poradzi sobie z tym zagadnieniem.
Jeżeli chcesz zastosować praktyki Black Hat SEO, uwierz, nie warto! Zdecydowanie lepiej poświęcić ten czas na pozycjonowanie strony zgodnie z wytycznymi, według których strona internetowa będzie przyjazna dla wyszukiwarki, a przy tym atrakcyjna dla użytkownika. Zamiast wybierać niedozwolone metody (black hat), lepiej wybrać te polecane (white hat), dzięki której witryna zyska wyższe pozycje oraz wartościowy ruch, sprzyjający konwersji.
Student zarządzania na Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej. Interesuje się marketingiem internetowym z naciskiem na SEO i to właśnie związane z tym tematy najbardziej lubi tworzyć treści. Pisanie to dla niego pasja. Ceni dobrą książkę i wartościowy podcast.
Oceń tekst
Średnia ocen 3 / 5. Liczba głosów: 1
1 thought on “Czemu nie warto stosować Black Hat SEO?”
Wszystko warto, tylko musi być to naprawdę zmyślne. A literki takie jak tło to jest raczej prymitywne.
Sporo jest historii webmasterów, którzy zrobili setki tysięcy dolarów, zanim ich Google wykryło.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Niezbędne cookies są istotne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Wszystko warto, tylko musi być to naprawdę zmyślne. A literki takie jak tło to jest raczej prymitywne.
Sporo jest historii webmasterów, którzy zrobili setki tysięcy dolarów, zanim ich Google wykryło.