Częste indeksowanie, koniec Business Site’ów, Google w Bangkoku
3 min
3 min
Na skróty
Google wraca do Bangkoku po pięciu latach, ogłaszając wydarzenie Search Central Live 2024. Z kolei Gary Illyes z Google ostrzega przed zbyt częstym indeksowaniem witryn, ponieważ może to wskazywać na poważne problemy. Dodatkowo, Google priorytetyzuje opinie z Reddit ponad ekspertyzę, co budzi mieszane uczucia wśród profesjonalistów SEO.
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/landmark-pagoda-doi-inthanon-national-park-chiang-mai-thailand_335224-779.jpg?t=st=1719388143~exp=1719391743~hmac=88d7427bc4d17fca018139ac84c115d740b0258df089bb87a2333761410d64a3&w=900
Oprócz tego: witryny Business Site stworzone przez Profil Firmy w Google przestały istnieć od 10 czerwca. Warto również wspomnieć, iż istnieje możliwość przekierowania klientów do nowych stron za pomocą innych narzędzi.
Najnowsze newsy o SEO z Semcore… czas start!
Niedawny post na LinkedIn autorstwa Gary’ego Illyesa, analityka w Google, wskazuje na potrzebę ostrożności, gdy Google zaczyna nadmiernie przeszukiwać (crawlować) Twoją witrynę.
Illyes ostrzega: „Nie ciesz się zbyt wcześnie, gdy wyszukiwarki zaczynają nagle szaleńczo przeszukiwać Twoją stronę”. Wymienia dwa główne problemy: nieskończone przestrzenie i zhakowane serwisy.
Zdj 1. Gary Illyes o nadmiernym indeksowaniu.
Źródło: www.linkedin.com/posts/garyillyes_help-i-think-ive-been-hacked-activity-7209105074252300288-7rB1/
Witryny z nieskończonymi przestrzeniami – jak moduły kalendarza czy filtry produktów – mogą generować nieskończoną liczbę adresów URL, doprowadzając do wzrostu aktywności indeksowania. Blokuj takie obszary za pomocą pliku robots.txt.
Wzrost indeksowania może być także wynikiem ataku hakerskiego, w którym spam jest mimowolnie wgrywany na stronę. Roboty indeksujące mylnie uznają to za nową zawartość do zaindeksowania.
Illyes radzi traktować niespodziewane wzrosty indeksowania jako potencjalny problem do momentu znalezienia jego przyczyny.
Zdj 2. Filmik YouTube zawierający ważne informacje dot. naprawy zhackowanej witryny.
Źródło: www.youtube.com/watch?v=mbJvL61DOZg
Ruch na stronie Reddit wzrósł o 39% w porównaniu z ubiegłym rokiem – wydaje się to wynikać z większej widoczności tego portalu w wynikach wyszukiwania Google.
Warto w tym przypadku wspomnieć, iż aktualizacja algorytmu Google, promująca „pomocne treści” z forów dyskusyjnych, zdecydowanie przyczyniła się do wzrostu pozycji Reddit.
Dane z Similarweb pokazują, że więcej użytkowników trafia na Reddit przez Google niż bezpośrednio. Mordy Oberstein z Wix zauważył stały wzrost udziału źródeł Reddit w funkcji „Dyskusje i Fora” w wynikach wyszukiwania Google.
Przyczyna? Obecnie nieznana, jednak Google zawarło umowę z Reddit na 60 milionów dolarów na licencjonowanie danych do produktów AI. Google zaprzecza, żeby umowa miała bezpośredni związek z widocznością Reddit, jednak zbieg okoliczności jest niecodzienny.
Zdj 3. Mordy Oberstein o swoich spostrzeżeniach w stosunku do Google i Reddita.
Źródło: www.x.com/MordyOberstein/status/1803361827411153149
Po pięcioletniej przerwie Google powraca do Tajlandii z wydarzeniem Search Central Live Bangkok 2024. Spotkanie odbędzie się 9 sierpnia 2024 roku i będzie dotyczyło następujących tematów:
Wykłady będą prowadzone w językach tajskim i angielskim z zapewnionym tłumaczeniem. Wydarzenie skierowane jest głównie do mieszkańców Tajlandii i sąsiednich krajów. Aby wziąć udział, zarejestruj się do 22 lipca. Potwierdzenie udziału zostanie przesłane do 29 lipca.
Zdj 4. Informacja Google na temat powrotu do Bangkoku.
Źródło: developers.google.com/search/blog/2024/06/search-central-live-bangkok-2024?hl=en
Od 5 marca 2024 r. witryny utworzone za pomocą Profilu Firmy w Google są wyłączone. Klienci, którzy spróbują otworzyć Twoją witrynę, zostaną przekierowani do profilu Twojej firmy tylko do 10 czerwca 2024 r. Po tej dacie będą widzieli błąd „Nie znaleziono strony”.
Zdj 5. Istotne informacje na temat przekierowań w stosunku Business Site do klasycznej domeny.
Źródło: www.support.google.com/business/answer/14368911?hl=pl
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.