Tworzenie stron internetowychE-commerce

EBEXO – wady, zalety i funkcje

3 min czytania
EBEXO – wady, zalety i funkcje

Sukces sklepu internetowego zaczyna się od dobrej platformy e-commerce. Jeśli myślisz o tym, aby swój biznes postawić na polskim systemie — warto zwrócić uwagę na Ebexo. Przedstawiamy możliwości, jakie oferuje ta platforma, jej mocne i słabe strony. Zapraszamy do lektury!

Ebexo — jedna z pierwszych polskich platform e-commerce

Ebexo to funkcjonująca od 2007 roku polska platforma e-commerce. Należy ona do najstarszych i wciąż najpopularniejszych tego typu rozwiązań z rodzimego rynku — mimo że musi dziś rywalizować z zagranicznymi gigantami pokroju WooCommerce czy Magento. Tak jak one, Ebexo pozwala zbudować własny sklep internetowy i zarządzać nim praktycznie w każdym aspekcie: od prezentacji produktów, przez obsługę zamówień i „zaplecza” sklepu po optymalizację SEO.

Co wyróżnia Ebexo? O unikalnym modelu rozliczeń

Ebexo wyróżnia się wśród innych systemów dla e-commerce swoim modelem rozliczeń. Z platformy możemy korzystać na zasadzie abonamentu — bez jakichkolwiek prowizji od sprzedaży czy opłat za dodatkowe funkcje. Samą umowę zawieramy na czas nieokreślony i… w każdej chwili możemy ją wypowiedzieć. Cały system współpracy jest więc banalnie prosty i sprzyjający początkującym przedsiębiorcom, szukającym na starcie działalności jak największej elastyczności.

Obecnie Ebexo oferuje dwa pakiety swojego oprogramowania: Standard (199 zł miesięcznie) oraz Premium (od 549 zł miesięcznie). Pierwszy będzie idealny dla małych i średnich sklepów — pozwala na sprzedaż 10 tysięcy produktów i zapewnia dostęp do wszystkich kluczowych funkcji. Wersja Premium dedykowana jest większym e-commerce’om — zdejmuje limit na liczbę produktów, oddaje do dyspozycji większe zasoby serwerowe, autorski system cache czy możliwość modyfikowania platformy zgodnie z potrzebami sklepu.

Zobacz  Czym jest obiektowy model dokumentu (DOM – document object model) i jakie ma znaczenia na stronach WWW?

Najważniejsze funkcjonalności Ebexo

Jakie możliwości zarządzania własnym sklepem oferuje Ebexo w praktyce? Trzeba przyznać, że dosyć spore. Warto tu wymienić:

  • Rozbudowane opcje prezentacji produktów — od zwykłych zdjęć i podstawowych parametrów po grafiki panoramiczne, 360° oraz klipy wideo.
  • Możliwość sprzedaży zarówno produktów fizycznych, jak i cyfrowych.
  • Autorski system magazynowy, pozwalający na bieżąco kontrolować przepływ produktów i ich dostępność.
  • Możliwość tworzenia landing page’y z poziomu platformy i łączenia ich ze sprzedawanymi produktami.
  • Bardzo intuicyjny system administracyjny do obsługi zamówień, zwrotów oraz reklamacji.

EBEXO – wady, zalety i funkcje

Zdj 1. Interfejs platformy Ebexo jest bardzo przejrzysty — i podobny do konkurencyjnych rozwiązań.

Źródło: ebexo.pl/nowy-panel-administracyjny-platformy-ebexo 

  • Opcje integracji sklepu z hurtowniami oraz prowadzenia sprzedaży w modelu dropshipping.
  • Pełen zestaw integracji ze wszystkimi większymi dostawcami na polskim rynku, systemami płatności oraz programami księgowymi.
  • Wbudowany generator listów przewozowych — wraz z możliwością zbiorczej wysyłki zamówień.
  • Cały pakiet narzędzi pomagających zwiększyć konwersję: z Ebexo przyciągniemy klientów dzięki programom lojalnościowym, kodom rabatowym, możliwościom darmowej dostawy czy oferując im zniżki wraz ze wzrostem wartości koszyka.
  • Autorski system do prowadzenia e-mail oraz SMS marketinguemelo
  • Narzędzia ułatwiające pozycjonowanie sklepu — do dyspozycji mamy m.in. edytor struktury nagłówków i meta tagów, opcję budowy własnych adresów URL oraz tworzenia przekierowań, możliwość generowania sitemap oraz, oczywiście, integrację sklepu z płatnymi narzędziami Google.
  • Własny system CMS do zarządzania sklepowym blogiem i aktualnościami.
Zobacz  Budowa stron WWW z zasadami SEO krok po kroku

Krótko mówiąc — Ebexo oferuje wszystkie narzędzia, których powinniśmy wymagać od platformy dla sklepów działających na większą skalę.

Dlaczego Ebexo ma mniejsze grono użytkowników niż inne platformy?

Ebexo jest jedną z popularniejszych polskich platform — ale trzeba przyznać, że trochę jej brakuje do, chociażby, Shopera czy Sky-Shop. Nie wspominając już o zagranicznych platformach. 

Chyba najważniejszym powodem, dla którego Ebexo „odstaje” od konkurencji jest mniejsza ilość dostępnych integracji (na przykład z hurtowaniami) oraz brak dedykowanych wtyczek i modułów. Platforma pozostaje dość zamkniętym systemem, który niekoniecznie musi poradzić sobie ze skalowaniem szybko rozwijającego się sklepu — na przykład takiego, który planuje ekspansję zagraniczną lub chce skorzystać z zasięgów Amazona, OLXa czy Zalando. Jednak dla mniejszych e-commerce’ów będzie to jedna z lepszych, nawet jeśli mniej znanych, opcji.

A alternatywy dla Ebexo przedstawiamy w tekście Najpopularniejsze platformy e-commerce — do którego lektury od razu zachęcamy!

Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 4.3 / 5. Liczba głosów: 6

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy