Sukces sklepu internetowego zaczyna się od dobrej platformy e-commerce. Jeśli myślisz o tym, aby swój biznes postawić na polskim systemie — warto zwrócić uwagę na Ebexo. Przedstawiamy możliwości, jakie oferuje ta platforma, jej mocne i słabe strony. Zapraszamy do lektury!
Ebexo — jedna z pierwszych polskich platform e-commerce
Ebexo to funkcjonująca od 2007 roku polska platforma e-commerce. Należy ona do najstarszych i wciąż najpopularniejszych tego typu rozwiązań z rodzimego rynku — mimo że musi dziś rywalizować z zagranicznymi gigantami pokroju WooCommerce czy Magento. Tak jak one, Ebexo pozwala zbudować własny sklep internetowy i zarządzać nim praktycznie w każdym aspekcie: od prezentacji produktów, przez obsługę zamówień i „zaplecza” sklepu po optymalizację SEO.
Co wyróżnia Ebexo? O unikalnym modelu rozliczeń
Ebexo wyróżnia się wśród innych systemów dla e-commerce swoim modelem rozliczeń. Z platformy możemy korzystać na zasadzie abonamentu — bez jakichkolwiek prowizji od sprzedaży czy opłat za dodatkowe funkcje. Samą umowę zawieramy na czas nieokreślony i… w każdej chwili możemy ją wypowiedzieć. Cały system współpracy jest więc banalnie prosty i sprzyjający początkującym przedsiębiorcom, szukającym na starcie działalności jak największej elastyczności.
Obecnie Ebexo oferuje dwa pakiety swojego oprogramowania: Standard (199 zł miesięcznie) oraz Premium (od 549 zł miesięcznie). Pierwszy będzie idealny dla małych i średnich sklepów — pozwala na sprzedaż 10 tysięcy produktów i zapewnia dostęp do wszystkich kluczowych funkcji. Wersja Premium dedykowana jest większym e-commerce’om — zdejmuje limit na liczbę produktów, oddaje do dyspozycji większe zasoby serwerowe, autorski system cache czy możliwość modyfikowania platformy zgodnie z potrzebami sklepu.
Najważniejsze funkcjonalności Ebexo
Jakie możliwości zarządzania własnym sklepem oferuje Ebexo w praktyce? Trzeba przyznać, że dosyć spore. Warto tu wymienić:
- Rozbudowane opcje prezentacji produktów — od zwykłych zdjęć i podstawowych parametrów po grafiki panoramiczne, 360° oraz klipy wideo.
- Możliwość sprzedaży zarówno produktów fizycznych, jak i cyfrowych.
- Autorski system magazynowy, pozwalający na bieżąco kontrolować przepływ produktów i ich dostępność.
- Możliwość tworzenia landing page’y z poziomu platformy i łączenia ich ze sprzedawanymi produktami.
- Bardzo intuicyjny system administracyjny do obsługi zamówień, zwrotów oraz reklamacji.
Zdj 1. Interfejs platformy Ebexo jest bardzo przejrzysty — i podobny do konkurencyjnych rozwiązań.
Źródło: ebexo.pl/nowy-panel-administracyjny-platformy-ebexo
- Opcje integracji sklepu z hurtowniami oraz prowadzenia sprzedaży w modelu dropshipping.
- Pełen zestaw integracji ze wszystkimi większymi dostawcami na polskim rynku, systemami płatności oraz programami księgowymi.
- Wbudowany generator listów przewozowych — wraz z możliwością zbiorczej wysyłki zamówień.
- Cały pakiet narzędzi pomagających zwiększyć konwersję: z Ebexo przyciągniemy klientów dzięki programom lojalnościowym, kodom rabatowym, możliwościom darmowej dostawy czy oferując im zniżki wraz ze wzrostem wartości koszyka.
- Autorski system do prowadzenia e-mail oraz SMS marketingu — emelo.
- Narzędzia ułatwiające pozycjonowanie sklepu — do dyspozycji mamy m.in. edytor struktury nagłówków i meta tagów, opcję budowy własnych adresów URL oraz tworzenia przekierowań, możliwość generowania sitemap oraz, oczywiście, integrację sklepu z płatnymi narzędziami Google.
- Własny system CMS do zarządzania sklepowym blogiem i aktualnościami.
Krótko mówiąc — Ebexo oferuje wszystkie narzędzia, których powinniśmy wymagać od platformy dla sklepów działających na większą skalę.
Dlaczego Ebexo ma mniejsze grono użytkowników niż inne platformy?
Ebexo jest jedną z popularniejszych polskich platform — ale trzeba przyznać, że trochę jej brakuje do, chociażby, Shopera czy Sky-Shop. Nie wspominając już o zagranicznych platformach.
Chyba najważniejszym powodem, dla którego Ebexo „odstaje” od konkurencji jest mniejsza ilość dostępnych integracji (na przykład z hurtowaniami) oraz brak dedykowanych wtyczek i modułów. Platforma pozostaje dość zamkniętym systemem, który niekoniecznie musi poradzić sobie ze skalowaniem szybko rozwijającego się sklepu — na przykład takiego, który planuje ekspansję zagraniczną lub chce skorzystać z zasięgów Amazona, OLXa czy Zalando. Jednak dla mniejszych e-commerce’ów będzie to jedna z lepszych, nawet jeśli mniej znanych, opcji.
A alternatywy dla Ebexo przedstawiamy w tekście Najpopularniejsze platformy e-commerce — do którego lektury od razu zachęcamy!