Google przygotowało pakiet szkoleń, które były dostępne na portalu Google Internetowe Rewolucje. Obecnie jest on częścią platformy Skillshop, ale w dalszym ciągu możesz skorzystać z wielu kursów dotyczących marketingu online od podstaw. Dostępne są bezpłatnie, ale co dokładnie obejmują i czy w ogóle warto je zaliczyć?
Google Internetowe Rewolucje – co to jest (lub było)?
W wynikach wyszukiwania Google w dalszym ciągu znajdziesz stronę zatytułowaną „Google Internetowe Rewolucje”. Odnośniki przekierowują jednak na witrynę Grow with Google.
Źródło: https://grow.google/intl/pl/certificate-validation/
W Google Internetowe Rewolucje, a w zasadzie Grow with Google, znajdziesz wspomniane już kursy z zakresu marketingu internetowego. Zostały przygotowane we współpracy z partnerami Google (m.in. NASK, Szkoła Główna Handlowa czy Polski Fundusz Rozwoju). Z danych, które znajdują się na Grow with Google, wynika, że cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Skorzystało z nich ok. 500 tys. osób w Polsce.
Źródło: https://grow.google/intl/pl/about/
Google Internetowe Rewolucje – jakie możliwości?
Po wejściu na stronę grow.google/intl/pl/ zobaczysz pytanie o interesującą Cię formę pomocy – chcesz rozwinąć swoją karierę czy firmę? W kolejnym kroku możesz wybrać interesującą Cię kategorię szkoleń.
Źródło: https://grow.google/intl/
Materiałów jest dużo i zostały podzielone na następujące kategorie:
- wchodzenie na rynki zagraniczne;
- poszukiwanie pracy;
- komunikacja;
- projektowanie;
- higiena cyfrowa;
- produktywność;
- marketing internetowy;
- kodowanie i tworzenie oprogramowania;
- sztuczna inteligencja;
- rozwiązania chmurowe;
- bezpieczeństwo w internecie;
- różnorodność;
- dane i analityka;
- sprzedaż w internecie.
Oto przykładowe tematy kursów:
- Google Ads
- Google Analytics
- Komunikacja w biznesie
- Podręcznik AI: zasoby i narzędzia dla marketerów
- Podstawy AI na potrzeby Google Ads
- Podstawy uczenia maszynowego dla programistów
- Szkolenia Google Cloud dla inżynierów uczenia maszynowego
- Wystąpienia publiczne
- Zapoznaj się z postawami kodowania
- Zwiększ wydajność pracy
- Zdobądź wymarzoną pracę
Google Internetowe Rewolucje a certyfikaty
Szkolenie z marketingu, które wykonasz za darmo, jest certyfikowane. Jeśli chcesz uzyskać Google Career Certificate, musisz uiścić standardową opłatę miesięczną w portalu Coursera, zgodnie z cennikiem obowiązującym w danym kraju za jeden certyfikat.
Co ciekawe, Google funduje również Google Career Certificates dla regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Mają je otrzymywać partnerzy Grow with Google i beneficjenci Google.org. Dzięki temu możesz korzystać z darmowej certyfikacji.
Google Internetowe Rewolucje – plusy i minusy szkoleń
Jeśli zastanawiasz się, czy warto skorzystać z tych kursów, to w większości przypadków tak, o ile ten konkretny odpowiada Twojemu poziomowi wiedzy. Wiele z nich to nauka od podstaw, co niekoniecznie musi Cię zadowalać. Te kursy mają zarówno wady, jak i zalety. Do ich plusów mogę zaliczyć:
- Są bezpłatne – nie poniesiesz żadnych opłat, a materiałów jest naprawdę sporo.
- Kurs jest stale aktualizowany – w sieci wszystko dynamicznie się zmienia, a Google regularnie aktualizuje swoje kursy, aby były na czasie.
Natomiast do wad tych kursów należą:
- Dotyczą wyłącznie produktów Google – są też szkolenia ogólne, ale jeśli chodzi o konkretne narzędzia wykorzystywane w marketingu online, to mowa tylko o rozwiązaniach od Google.
- Certyfikaty Google wygasają co rok, więc jeśli chcesz mieć je aktualne, musisz przechodzić przez nie ponownie.
Źródło: https://www.wordstream.com/blog/ws/2023/08/21/google-skillshop
Materiały od Google przeznaczone są nie tylko dla początkujących. Ich przydatność musisz ocenić indywidualnie. Możliwe, że wiele poruszanych w kursach kwestii nie jest Ci znana. Poza tym masz pewność, że szkolenia Google Ads czy Google Analytics dotyczą aktualnych wersji tych narzędzi.