Pozycjonowanie

Ile trwa indeksowanie strony w Google?

2 min czytania
Ile trwa indeksowanie strony w Google?

Sprawne indeksowanie strony internetowej przyspiesza pozycjonowanie i trwa zazwyczaj od kilku dni do kilku tygodni. Wiele zależy od aktualnych mocy przerobowych Googlebotów, jakości Twojej witryny (w tym jej wydajności) oraz zasobów niezbędnych do zaindeksowania. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj nasz wpis!

Ile trwa indeksowanie strony w Google?

Jakie jest oficjalne stanowisko Google na temat czasu indeksowania?

Google w oficjalnych dokumentach podaje, że czas indeksowania może wynosić zarówno kilka dni, jak i kilka tygodni.

Ile trwa indeksowanie strony w Google?

Zdj 1. Oficjalne stanowisko Google na temat czasu indeksowania.

Źródło: Centrum wyszukiwarki Google.

Google nie zaindeksowało mojej strony – co zrobić?

Jeżeli Google nie zaindeksowało Twojej strony nawet po kilku tygodniach od dodania do CMSa, powinieneś zgłosić prośbę o ręczne zaindeksowanie witryny w Google Search Console (GSC).

Ile trwa indeksowanie strony w Google?

Zdj 2. Zgłoszenie prośby o ręczne zaindeksowanie witryny w GSC.

Źródło: Panel GSC.

Brak indeksowania stron w Google – rozwiązanie

Brak indeksowania stron w Google może również wiązać się z nieprawidłową strukturą witryny oraz źle wgraną mapą strony. W tym celu ponownie należy wejść do Google Search Console i wybrać sekcję Mapy witryn. Następnie kliknij trzy kropki po prawej stronie w sekcji Przesłane mapy witryn i wybierz Zobacz indeksowanie stron.

Ile trwa indeksowanie strony w Google?

Zdj 3. Weryfikacja indeksowania stron w Google.

Źródło: Panel GSC.

Kolejnym krokiem jest określenie przyczyn, z powodu których wybrane podstrony nie zostały zaindeksowane. Pomocna będzie w tym przypadku sekcja Dlaczego strony nie są zaindeksowane.

Zobacz  Konwersje rozszerzone w Google Ads

Ile trwa indeksowanie strony w Google?

Zdj 4. Weryfikacja niezaindeksowanych podstron.

Źródło: Panel GSC.

Ostatnim punktem ratunku dla Twojej strony, jeżeli nadal nie rozwiązałeś problemu z brakiem indeksacji jest dodanie nowej mapy witryny w sekcji Mapy witryn.

Ile trwa indeksowanie strony w Google?

Zdj 5. Dodanie nowej mapy witryny w sekcji Mapy witryn.

Źródło: Google Search Console – sekcja Mapy witryn.

Ile trwa indeksowanie strony w Google? – podsumowanie

Nowe wpisy blogowe, opisy kategorii czy też opisy produktów są zazwyczaj indeksowane w ciągu kilku dni. Jeżeli natomiast chodzi o indeksację całej strony, może to potrwać nieco dłużej, nawet 3-4 tygodnie (nie zdarza się to jednak często).

Jeżeli nie wiesz, dlaczego Twoja strona internetowa nie została zaindeksowana, pomimo przeczytania tego artykułu, zainwestuj w audyt SEO i sprawdź wady oraz zalety swojego serwisu. Udzielamy również rekomendacji wdrożeniowych, ułatwiających sprawniejsze zaindeksowanie Twojego serwisu oraz maksymalizację jego widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce indeksowania strony przez Google?

  1. Ile trwa indeksowanie strony w Google?

Indeksowanie strony przez Google może trwać od kilku dni do kilku tygodni, w zależności od zawartości contentowej, struktury witryny oraz odnośników, które do niej prowadzą. Nowe serwisy zazwyczaj indeksują się dłużej niż starsze.

  1. Jak przyspieszyć indeksowanie strony w Google?

Aby przyspieszyć indeksowanie, warto skorzystać z narzędzi dla webmasterów Google (GA4 oraz GSC) i przesłać mapę witryny w formacie XML (sitemap.xml). Do szybszego indeksowania przyczynia się również optymalizacja serwisu pod kątem SEO, zdobywanie jakościowych linków zwrotnych oraz regularne tworzenie wartościowych treści.

  1. Dlaczego warto zadbać o szybkość indeksowania witryny w Google?
Zobacz  Rola contentu w pozycjonowaniu

Szybkie indeksowanie witryny w Google umożliwia wcześniejsze pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Skutkuje to większym ruchem i lepszą widocznością online.

  1. Gdzie szukać pomocy odnośnie indeksowania strony w Google?

Jeśli masz problemy z indeksowaniem strony, skorzystaj z poradników dla webmasterów Google, gdzie znajdują się różne zasoby pomagające w rozwiązywaniu problemów indeksacyjnych.

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 1 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy