Jak polepszyć widoczność treści w WordPressie?
4 min
4 min
Na skróty
Jak wiesz, WordPress to popularny i wydajny system zarządzania treścią, z którego korzystają miliony stron internetowych. Oferuje przyjazny dla użytkownika interfejs i nieograniczone możliwości dostosowywania do tworzenia angażujących i informacyjnych treści. Jednak przy tak dużej konkurencji w przestrzeni internetowej zapewnienie, że Twoje treści będą zawsze dobrze widoczne dla odbiorców, ma kluczowe znaczenie dla generowania ruchu i generowania potencjalnych klientów. W tym poście omówimy różne kroki, które możesz podjąć, aby zapewnić lepszą widoczność treści na stronie WordPress, pomagając przyciągnąć więcej odwiedzających i z łatwością osiągnąć cele marketingowe.
Głównym celem jest przekształcenie prezentacji treści, czyniąc ją bardziej wciągającą i przystępną, nie przeszkadzając przy tym odbiorcom. Obejmuje to logiczne organizowanie treści, stosowanie przejrzystych nagłówków i podtytułów oraz włączanie atrakcyjnych wizualnie elementów, które pomogą w organizacji contentu. Można to osiągnąć przy użyciu kilku featurów, które przedstawimy poniżej.
Pierwszym z nich jest Mega Menu, czyli pewien rodzaj menu, rozbudowany o treści, który ma za zadanie umożliwić łatwiejszą i płynniejszą dla użytkownika ścieżkę poruszania się po witrynie. Mega Menu okazują się szczególnie korzystne w przypadku dużych witryn, które mogą pochwalić się znaczącą ilością contentu, często podzielonych na różne tematy.
Głównym celem Mega Menu jest usprawnienie doświadczenia użytkownika poprzez ułatwienie dostępu do treści. Większa przestrzeń do zagospodarowania pozwala na umieszczenie najbardziej konwertujących treści bądź najnowszych tak aby zostały zauważone przez użytkownika. Kategoryzowanie ich również pozwala na to aby Menu było bardziej przejrzyste. W tak rozbudowanym Menu istnieje możliwość dodawania filmów, ikon czy też opisów czego dotyczy dana sekcja. Jest to świetny feature na zwiększenie konwersji oraz taktycznie poprowadzenie użytkownika przez treści znajdujące się na stronie.
Dla jakich stron?
Mega Menu na pewno najbardziej sprawdzi się na stronach napakowanych treścią, które potrzebują miejsca na to by tę treść pogrupować w logiczny sposób. Wszelkie blogi, strony ecommerce czy też firmy z różnorodną ofertą potrzebują narzędzia, które nie pozwoli na to by ich content przepadł w otchłani innych treści, a dodatkowa możliwość customizacji pozwoli im na dzielenie się treścią, na której najbardziej im zależy.
Zdj 1. Mega Menu na stronie neptune.ai
Kolejnym przydatnym narzędziem jest Top Bar, który pozwoli na promowanie treści. Top Bar to horyzontalny pasek, który może znajdować się nad menu bądź pod nim i służy jako kolejna pozycja do umiejscowienia treści. Top Bar jest piękny w swej prostocie – posiada możliwość dostosowania go do strony pod względem kolorystyki, treści czy też dodatkowych atrybutów jak ikona. Może nadać się jako źródło informacji o przerwie technicznej ale w większości wykorzystywany jest do promowania np. nowego ebooka, webinaru czy też promocji. Jest on subtelniejszy niż używanie Pop Upów, które często wprowadzają w użytkowników frustrację zakłócając przy tym przeglądanie witryny.
Top Bar jest świetnym narzędziem dla takich okazji jak np. Black Friday czy jako odliczanie do wypuszczenia nowego produktu. Możemy stworzyć kilka wariantów Top Bara, który będzie włączany ze względu na okazję czy też nawet porę roku. Oprócz możliwości dostosowania Top Bara do okazji możemy również dostosować kiedy pojawi się on na naszej witrynie. Pasek ten może pojawić się o danej godzinie tylko na wybranej przez nas podstronie i wyłączyć się gdy tego chcemy. Dodatkowo może posłużyć jako idealne narzędzie do przekierowania do landing page’a.
Zdj 2. Przykład Top Barów na stronie landingi.com
Gated content to nic innego niż treść ustawiona za barierą, do której potrzebne są informacje od użytkownika, np. Imię, nazwisko czy też email. Może brzmieć to odstraszająco na pierwszy rzut oka, lecz takie narzędzie umożliwia użytkownikowi dostęp do treści, których nie mogą znaleźć nigdzie indziej w zamian za informację o użytkowniku. Gated content umożliwia gromadzenie cennych informacji, w celu wykorzystania ich do działań marketingowych bądź jako środek do poznania swojego odbiorcy i umożliwienie kreowania spersonalizowanego contentu.
Jest on jednak użyteczny tylko w momencie, gdzie za coś tak cennego jak dane, również oferujemy cenne treści przydatne użytkownikowi. Dodatkowo jest to świetny sposób na promowanie swoich treści takich jak np. e-book.
Ważne jest również to by przesadnie nie umieszczać treści za barierą w postaci wymiany informacji, ponieważ może doprowadzić to głównie do irytacji ze strony użytkownika oraz do niskich współczynników konwersji.
Zdj 3. Landing Page cshark.com prowadzący do gated content dotyczącego e-booka
Narzędzia takie jak Gated Content, Mega Menu czy Top Bar mają za cel sprawić, że wartościowa treść, którą próbujesz przedstawić na swojej witrynie jest widoczna dla użytkowników oraz dzięki tej treści zwiększyć konwersję strony. Zapewniając przejrzystość i dostarczając treści, które przemawiają do odbiorców, możesz znacznie poprawić widoczność swojej witryny. Ponadto atrakcyjność wizualna tych funkcji zachęci użytkowników do dalszego eksplorowania treści. Razem te funkcje harmonijnie współdziałają, optymalizując widoczność, zaangażowanie i współczynniki konwersji Twojej witryny.