Jak tworzyć content firmowy nie mając czasu?
3 min
3 min
Na skróty
Content jest kluczowy dla generowania ruchu na Twojej stronie i przekuwania go w konwersję. Może uczynić Twój brand rozpoznawalnym wśród potencjalnych klientów. Trudno jednak tworzyć wartościowe treści podczas zajmowania się też innymi zadaniami w swoim biznesie. Jeżeli interesuje Cię to, jak pogodzić potrzebę kreowania contentu i małą ilość czasu, a przy tym osiągnąć dobre wyniki dla strony, ten artykuł jest dla Ciebie.
Poniżej znajdziesz parę cennych porad, które mogą ułatwić wszelkie obowiązki związane z treściami na Twojej stronie www. Wskazówki pomogą Ci lepiej zorganizować czas na marketing online.
Każdego twórcę kreatywnego dopada czasem niemoc. Zwłaszcza, jeżeli pracuje pod presją czasu. Wyrób sobie nawyk zapisywania pomysłów na content, które wymyślasz spontanicznie przy innych aktywnościach. Kiedy nadejdzie czas pracy, będziesz miał z czego wybierać. Najlepiej jest skorzystać z jednej z aplikacji do projektów, ale zwykły notatnik na telefonie także się sprawdzi.
Właściwa organizacja pracy pozwala zdziałać wiele w kwestii maksymalnego wykorzystania przeznaczonego na nią czasu. Korzystaj z narzędzi, które pozwalają na szczegółowe rozplanowanie tworzonego contentu, łącznie z podziałem obowiązków i terminowością. Mając wszystko w jednym miejscu będzie Ci łatwiej pracować wydajnie.
Nie wymyślaj koła od nowa. Sprawdź aktualne trendy i to, jakie frazy kluczowe w Twojej branży mają obecnie największe wzięcie. Najjepiej poświęcać nieco więcej wysiłku na odpowiedni research i tworzyć treści, które faktycznie spotkają się z zainteresowaniem.
Konkurencja poruszyła jakiś temat niedokładnie? Nawiąż do tego i rozwiń problematykę. Pokaż, że potrafisz lepiej i wiesz więcej. Pamiętaj, aby nigdy nie kopiować niczego od konkurencji. Nie myl inspiracji z plagiatem.
Tego rodzaju content ma parę zalet, których nie sposób zignorować. Rzuca się w oczy, jest przystępny i w interesujący sposób przedstawia nawet najtrudniejsze dane. Uatrakcyjnia całość przekazu.
Analizuj stronę pod kątem zainteresowania jakie wzbudził dotychczas opublikowany content. Czasem nie trzeba robić wszystkiego od zera, można przypomnieć coś co cieszyło się dużym zainteresowaniem, a potem ulepszyć i uaktualnić zawarte tam treści.
Łatwo ulec złudzeniu, że duża ilość contentu generuje większy ruch na stronie i przyczynia się do lepszych wyników. Zdecydowanie bardziej ceniona jest jakość. To wyróżniające się materiały, a nie zapychacze, ściągają i zatrzymują najwartościowszych użytkowników i klientów.
Treści powstają w określonym celu i nie można o tym zapominać. Warto rozplanować cele na cały rok oraz konkretne miesiące. Na przykład dotyczące konwersji czy innych wskaźników. Dzięki temu będziesz mieć większą motywację.
Jeden temat nie musi oznaczać pojedynczej publikacji na stronie. Często przedstawienie całej problematyki w jednym wpisie jest niemożliwe. Twórz cykle, pozwoli to na pozyskanie powracających na stronę użytkowników, którzy zachęceni pierwszą częścią cyklu będą chcieli sprawdzić kolejne.
Współpraca z innymi autorami i promocja ich treści jest korzyścią obopólną. Ty oszczędzasz czas, a ktoś inny promuje swój content. Zadbaj tylko o to, by ten był wysokiej jakości i nie odbiegał tematyką od tego czym się zajmujesz.
Agencje zajmujące się content marketingiem składają się ze specjalistów. Możesz połączyć zlecanie contentu i SEO w jednym miejscu, to najwygodniejsze. Najlepsze agencje tworzą content terminowo, unikalnie i profesjonalnie, uwzględniając Twoje potrzeby i wytyczne. Treści tego typu będą nie tylko wykreowane przez osoby, które zajmują się tym na co dzień, ale także poddane odpowiedniej korekcie i zoptymalizowane pod SEO. Sfinansowanie tego rozwiązania okaże się bardziej opłacalne.
To, w jakim zakresie powinieneś korzystać zewnętrznej agencji czy freelancerów zależy od Twoich oczekiwań, umiejętności i budżetu. Niektóre działania wymagają posiadania większego zaplecza technicznego, dlatego nie da się ich wykonywać samodzielnie. Oto najważniejsze rodzaje usług, które warto zlecić fachowcom:
Osoby zajmujące się na co dzień tworzeniem artykułów i opisów produktów czy kategorii, mają doświadczenie, które pozwala opisać im tematy w najlepszy dla Twojego biznesu sposób. Będzie to wykonane także w sposób poprawny językowo i przejrzysty. Korzystając z pomocy zewnętrznej zapewnisz sobie profesjonalny, zoptymalizowany pod SEO content, a brak czasu na tworzenie treści przestanie być problemem.
Marketing online bez zaplecza graficznego nie może istnieć. Zachęcająca oprawa wizualna strony, a także profesjonalnie wykonane zdjęcia, które są na niej zamieszczone, są czymś, co mocno zachęca odwiedzających do zostania użytkownikami czy klientami. Kiepska jakość tych elementów potrafi za to skutecznie zniechęcić i wzbudzić brak zaufania. Dlatego ważne jest to, by zainwestować w tym segmencie w profesjonalistę.
Content marketing to tylko połowa sukcesu. Nie zda się on na wiele, jeżeli strona, na której jest zamieszczany, jest niewidoczna. Odpowiednie pozycjonowanie strony i dostosowanie jej pod pozytywne doświadczenia użytkowników, są kluczowe z punktu widzenia biznesowego. Są to również kwestie na tyle skomplikowane, że zdecydowanie warto zlecić je fachowcom.