Jak wybrać odpowiednie taktyki marketingowe dla swojej firmy?
3 min
3 min
Na skróty
Działania marketingowe należy w prawidłowy sposób zaplanować, uwzględniając zmieniające się trendy, oczekiwania grupy docelowej czy kwestie dopasowania promocji do produktu i potrzeb marki. Wszystkie elementy marketingu powinna zawierać skuteczna strategia marketingowa, uwzględniająca tzw. taktyki marketingowe. Co to jest taktyka marketingowa? Jak wybrać odpowiednią taktykę do swoich celów marketingowych? Podpowiadamy.
Zdj 1. Prowadzenie marketingu przypomina grę w szachy. Opiera się na założonych wcześniej taktykach
Źródło: https://pixabay.com/pl/vectors/szachy-szach-mat-pionek-gra-8691908/
Pamiętaj, że marketing to szereg bardzo złożonych działań, których celem powinno być przyciągnięcie klienta i poprawienie efektywności sprzedaży. Taktyka marketingowa ma pomóc w realizacji tego założenia. Opiera się na funkcjonowaniu tzw. marketingu przychodzącego. To proces zakładający, że pozyskanie klienta wymaga, aby dać mu coś od siebie. Nachalna, uciążliwa reklama nie jest wskazana.
Założeniem marketingu przychodzącego jest przyciąganie klienta poprzez dostarczenie mu pożądanych, wartościowych treści. Opiera się m.in. na content marketingu, SEO, personalizacji marketingowych, automatyzacji czy influencer marketingu.
Do niego odnosi się taktyka marketingowa, czyli zbiór działań zmierzających do pozyskiwania i zatrzymania klientów, opierając się na wysokiej jakości obsłudze klienta, skutecznej treści, wydajnym procesie dokonywania zamówień i doradztwu.
Taktyka marketingowa jest często mylona ze strategią marketingową. Strategia to jednak wyłącznie plan, zapis tego co będziemy wykonywać. Taktyką marketingową nazywamy natomiast konkretne działania, które zmierzają do wykonania określonego zadania. Strategia jest odpowiedzią na wyznaczone cele, a taktyki marketingowe zmierzają do realizacji założeń strategicznych.
Możesz korzystać z wielu różnych sposobów na realizację strategii marketingowych, używając wielu ciekawych taktyk marketingowych. Które z nich należą do tych najpopularniejszych?
Zdj 2. Jedną z taktyk marketingowych są tzw. programy afiliacyjne
Źródło: https://tradersunion.com/uploads/articles/18725/city-traders-imperium.png
Pamiętaj, aby taktykę marketingową dobrać na podstawie badań potrzeb klientów, uwzględniając swoje możliwości finansowe i wiedzę na temat działań promocyjnych. Jeżeli nie masz dużej bazy klientów, e-mail marketing nie będzie wskazany. Możesz skutecznie poszerzyć taką listę, realizując założenia marketingu afiliacyjnego.
Pomyśl nad wykonaniem wysokiej jakości angażujących treści, które wdrożysz na swoją stronę internetową. W promowaniu swojej marki pomoże Ci przy okazji pozycjonowanie. W ten sposób znacznie zwiększasz swoje szanse, aby dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.