Marketing

Jak wybrać odpowiednie taktyki marketingowe dla swojej firmy?

3 min czytania
Jak wybrać odpowiednie taktyki marketingowe dla swojej firmy?

Działania marketingowe należy w prawidłowy sposób zaplanować, uwzględniając zmieniające się trendy, oczekiwania grupy docelowej czy kwestie dopasowania promocji do produktu i potrzeb marki. Wszystkie elementy marketingu powinna zawierać skuteczna strategia marketingowa, uwzględniająca tzw. taktyki marketingowe. Co to jest taktyka marketingowa? Jak wybrać odpowiednią taktykę do swoich celów marketingowych? Podpowiadamy.

Jak wybrać odpowiednie taktyki marketingowe dla swojej firmy?

Zdj 1. Prowadzenie marketingu przypomina grę w szachy. Opiera się na założonych wcześniej taktykach

Źródło: https://pixabay.com/pl/vectors/szachy-szach-mat-pionek-gra-8691908/

Pamiętaj, że marketing to szereg bardzo złożonych działań, których celem powinno być przyciągnięcie klienta i poprawienie efektywności sprzedaży. Taktyka marketingowa ma pomóc w realizacji tego założenia. Opiera się na funkcjonowaniu tzw. marketingu przychodzącego. To proces zakładający, że pozyskanie klienta wymaga, aby dać mu coś od siebie. Nachalna, uciążliwa reklama nie jest wskazana.

Co to jest taktyka marketingowa?

Założeniem marketingu przychodzącego jest przyciąganie klienta poprzez dostarczenie mu pożądanych, wartościowych treści. Opiera się m.in. na content marketingu, SEO, personalizacji marketingowych, automatyzacji czy influencer marketingu.

Do niego odnosi się taktyka marketingowa, czyli zbiór działań zmierzających do pozyskiwania i zatrzymania klientów, opierając się na wysokiej jakości obsłudze klienta, skutecznej treści, wydajnym procesie dokonywania zamówień i doradztwu. 

Taktyka marketingowa jest często mylona ze strategią marketingową. Strategia to jednak wyłącznie plan, zapis tego co będziemy wykonywać. Taktyką marketingową nazywamy natomiast konkretne działania, które zmierzają do wykonania określonego zadania. Strategia jest odpowiedzią na wyznaczone cele, a taktyki marketingowe zmierzają do realizacji założeń strategicznych.

Zobacz  Jak angażować klientów (i zwiększyć sprzedaż) dzięki Marketing Automation – 6 skutecznych sposobów

Jakie są najpopularniejsze taktyki marketingowe?

Możesz korzystać z wielu różnych sposobów na realizację strategii marketingowych, używając wielu ciekawych taktyk marketingowych. Które z nich należą do tych najpopularniejszych?

  • Przygotowanie wysokiej jakości treścicontent marketing to bardzo skuteczna taktyka marketingowa. Można oprzeć ją na publikacji treści w mediach społecznościowych lub wpisów na blogu (o charakterze informacyjnym lub doradczym).
  • Marketing powierzony początkującym influencerom – dobrym rozwiązaniem jest zaangażowanie początkujących, ale już rozpoznawalnych influencerów. Z jednej strony ich działania będą tańsze od czołówki rynkowej, a z drugiej – są perspektywiczne i dają duże prawdopodobieństwo efektywności.
  • Stworzenie interaktywnych treści – interaktywne, angażujące treści zawsze przyciągną uwagę klienta i przekładają się na wzrost efektywności zakupów. Sprawiają też, że użytkownik szybciej będzie do Ciebie wracać. 
  • Programy lojalnościowe i rabatowe – pomyśl nad stworzeniem programów rabatowych i lojalnościowych dla stałych klientów. W ten sposób ci poczują się docenieni, a dzięki bardziej atrakcyjnym ofertom, będą częściej robić zakupy. 
  • Marketing afiliacyjny – to opcja dla przedsiębiorstw, które chcą zaangażować w marketing osoby trzecie. Polega na przygotowaniu rabatów za polecenie lub innych profitów finansowych. Klient może polecić Twoje usługi swojemu przyjacielowi, za co zostanie odpowiednio nagrodzony. Sprawdza się np. jeżeli nie posiadasz marketingowców.
  • E-mail marketing – polega na wysyłaniu wysokiej jakości wiadomości do klientów. W mailingu warto informować o rabatach, zniżkach, promocjach. W mailingu można promować też wysokiej jakości treści na blogu. 
  • Personalizacja ofert – bardzo ciekawą taktyką jest przygotowanie spersonalizowanej oferty. W ten sposób pokazujesz, że myślisz o konkretnym użytkowniku. Klienci bardzo dobrze postrzegają, że dostali np. -10 procent zniżki z okazji swoich urodzin.
Zobacz  Kim jest lider rynku i jakie powinien mieć cechy?

Jak wybrać odpowiednie taktyki marketingowe dla swojej firmy?

Zdj 2. Jedną z taktyk marketingowych są tzw. programy afiliacyjne

Źródło: https://tradersunion.com/uploads/articles/18725/city-traders-imperium.png 

Taktyka marketingowa – jak wybrać odpowiednią?

Pamiętaj, aby taktykę marketingową dobrać na podstawie badań potrzeb klientów, uwzględniając swoje możliwości finansowe i wiedzę na temat działań promocyjnych. Jeżeli nie masz dużej bazy klientów, e-mail marketing nie będzie wskazany. Możesz skutecznie poszerzyć taką listę, realizując założenia marketingu afiliacyjnego.

Pomyśl nad wykonaniem wysokiej jakości angażujących treści, które wdrożysz na swoją stronę internetową. W promowaniu swojej marki pomoże Ci przy okazji pozycjonowanie. W ten sposób znacznie zwiększasz swoje szanse, aby dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej.

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy