Pisaliśmy już o tym, z jakim wydatkiem należy się liczyć zakładając własny sklep internetowy. Dowiesz się tego czytając tekst: „Ile kosztuje sklep internetowy?”. Cena założenia sklepu internetowego jest sprawą indywidualną. Zależy od umiejętności osoby, która będzie go obsługiwała, ale może być różna w zależności od tego jak ma wyglądać sklep i jakie funkcje posiadać. Są firmy, które wydały na założenie sklepu kilkaset złotych, ale niektóre zainwestowały w niego kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Czy koszty sklepu internetowego zamykają się wyłącznie w cenie założenia strony internetowej? Oczywiście, że nie. Poznaj różne działania, jakie wymagają nakładów finansowych!
Na skróty
Ile kosztuje sklep internetowy – dodatkowe koszty
Przy zakładaniu sklepu internetowego nie należy ograniczać się wyłącznie do kosztów związanych z opłatami za serwer, powstanie witryny, warto uwzględnić w budżecie także inne kwestie. Sam proces sprzedaży jest skomplikowany. Zależy oczywiście od branży oraz oferowanych produktów. Każdy etap (od promowania produktu, aż po jego wysyłkę) wiąże się z licznymi operacjami. Część z nich będzie kosztowała Cię wyłącznie czas (Twój i Twoich pracowników), jednak wiele z nich wymaga nakładów finansowych. Sprawdź, na jakie wydatki się przygotować, zakładając sklep internetowy.
Pozycjonowanie
Inwestycja w profesjonalny sklep internetowy może okazać się nieopłacalna jeśli nie zadba się o pozycjonowanie witryny. Gdy Twój sklep internetowy będzie nisko w wynikach wyszukiwania, to mało potencjalnych klientów na niego trafi, a w związku z tym, nie będzie wiele zamówień. Pozycjonowanie jest priorytetem i powinno być uwzględnione w budżecie. Jaki może być jego koszt? To zależy od liczby słów kluczowych, na które planuje się pozycjonować witrynę, ale też od innych elementów, jak na przykład tego czy zdecydujemy się na pozycjonowanie wyłącznie lokalne.
Nie trzeba mieć już założonego sklepu internetowego, aby uzyskać informacje na temat kosztów jego pozycjonowania. Można skontaktować się z odpowiednimi agencjami jeszcze zanim wykona się jakiekolwiek prace w tym celu. Każda firma indywidualnie ustala opłaty za pozycjonowanie. Pierwszym krokiem powinno być wykonanie audytu strony. On pozwoli Ci sprawdzić to, w jaki sposób można poprawić pozycję Twojej strony internetowej. Jeśli zależy Ci na profesjonalnym pozycjonowaniu, a zarazem chcesz zadbać o to, aby Twój sklep był bardzo widoczny w internecie, a Twoja konwersja wzrosła, to skontaktuj się z nami.
Do tego należy zaliczyć zarówno opisy produktów, które powinny być unikalne i zawierać frazy kluczowe, ale także artykuły na blogu firmowym. Wysokiej jakości teksty nie są tanie, ale warto zwracać uwagę na to, iż pełnią one także funkcję sprzedażową. Muszą być tworzone pod wymagania SEO, ale jednocześnie pisze się je dla klientów. Ich celem jest zachęcenie do kupna, dlatego warto jest zainwestować w dobre treści. Oczywiście można połączyć to z pozycjonowaniem i skorzystać z usług jednej firmy, która zajmie się obiema dziedzinami. Semcore jest firmą, która oferuje także tworzenie treści. Sprawdź naszą ofertę!
Magazynowanie
Należy pamiętać o tym, że samo bezpieczne przechowywanie produktów nie należy do najtańszych. Początkujące sklepy decydują się na korzystanie z prywatnych przestrzeni – mieszkań, garaży. Jednak gdy ilość asortymentu w Twoim sklepie się zwiększy, to konieczne będzie wynajęcie przestrzeni magazynowej. Popularnym sposobem jest wynajęcie przestrzeni wraz z outsourcingiem wysyłki. Dzięki temu nie będziesz musiał zajmować się wysyłaniem asortymentu do klientów, mogą zająć się tym osoby, które udostępniają Ci przestrzeń magazynową. To wygodne rozwiązanie i pozwala na zaoszczędzenie dużych pieniędzy (nie musisz zatrudniać osób do wysyłki). Jednak jest to opłacalne wyłącznie wtedy, kiedy masz dużo produktów w swoim sklepie.
Opłaty księgowe
Każda działalność wiąże się z kosztami księgowymi. Jednak przy sklepie internetowym niezwykle ważne jest odpowiednie fakturowanie i dbanie o to, aby wszystkie koszty były dobrze naliczane. Wiele firm korzysta z outsourcingu tych usług.
Założenie sklepu internetowego nie jest tanie – wiąże się z wieloma decyzjami. Można go mieć i prowadzić za darmo, jednak dopiero zainwestowanie w niego może spowodować odpowiednie wyróżnienie Twojej witryny. To przełoży się bezpośrednio na sprzedaż. Odpowiednia promocja sklepu internetowego sprawi, że korzyści ze sprzedaży znacznie przekroczą wydatki związane z prowadzeniem tego typu działalności. Dlatego warto inwestować w pozycjonowanie, które znacznie zwiększy widoczność Twojego sklepu internetowego.