Linkowanie wewnętrzne sklepu internetowego
3 min
3 min
Na skróty
Pozycjonowanie to także wewnętrzna struktura i nawigacja witryny. Sklepy internetowe pełne są asortymentu, który czasem wielu osobom ciężko jest odnaleźć. Łatwo porównać podstrony w sklepach internetowych do alejek w zwykłych supermarketach. Wchodzimy do wielu w poszukiwaniu produktów, które nas interesują i niestety nie jesteśmy w stanie ich znaleźć. Niby wszystko jest odpowiednio oznakowane, ale zawsze wejdziemy nie do tej alejki co trzeba. W sklepach internetowych jest podobnie, dlatego przydają się linki wewnętrzne, które pozwalają na odnalezienie konkretnego produktu wśród bogatego asortymentu, Odpowiednia strategia, związana z całościowym podejściem do strony pozwoli na właściwe linkowanie, a sklep internetowy zyska dzięki temu wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Stawiając na linkowanie wewnętrzne w sklepie internetowym trzeba pamiętać o kilku kwestiach, które sprawią, że takie linkowanie będzie miało ręce i nogi. Po pierwsze – linkowanie wewnętrzne sklepu powinno wiązać się z przemyślanym wykorzystaniem hiperłączy. Po drugie – linkując wewnętrznie na stronie sklepu internetowego najlepiej spojrzeć na całą stronę jak na drzewko z odgałęzieniami, tak by wszystko było jasne i klarowne. Bierzemy konkretny produkt i zastanawiamy się, kto może po niego sięgnąć, co takiej osobie może być jeszcze potrzebne. Potem można stworzyć link do tego produktu z opisu kategorii (jeśli chcemy szczególnie wypromować jakąś rzecz z asortymentu) lub z posta blogowego na podobny temat. Dzięki takiemu prostemu rozwiązaniu łatwiej będzie nam odpowiednio stworzyć linkowanie sklepu internetowego.
Każdy właściciel sklepu, który chce osiągać wysokie wyniki sprzedażowe, powinien posiadać podstronę z blogiem oraz osobne kategorie dla różnych rodzajów produktów. W dodatku tworząc wpisy blogowe, na przykład poradnikowe, powinniśmy dokładnie wiedzieć, jakie produkty dodatkowo mogą zainteresować klienta i do nich tworzyć hiperłącza. Poza tym możemy również tworzyć odnośniki w opisach kategorii. Jeżeli przykładowo na stronie internetowej naszego sklepu stworzyliśmy podstronę ze wskazówkami, jak bezpiecznie, czy też właściwie korzystać z poszczególnych produktów, to należy użyć linkowania wewnętrznego do tych podstron. Zwracając uwagę na linkowanie, sklep internetowy powinien być stworzony od samego początku właśnie pod tym kątem. Powinniśmy brać pod uwagę każdy aspekt pozwalający na zoptymalizowanie strony sklepu internetowego do tego stopnia, by ta wyskakiwała w propozycjach wyszukiwarek jak najwyżej. Jeśli z jakichś powodów nie interesowałeś się linkowaniem wewnętrznym sklepu, a prowadzisz sklep internetowy, spróbuj przynajmniej w kilku miejscach na stronie użyć hiperłączy, które będą przekierowywały klienta do innych produktów, czy też do artykułów tematycznych. Sam zobaczysz, że w ten sposób zwiększysz ruch w swoim sklepie i najprawdopodobniej poprawisz swoje dochody. Użytkownicy internetowi często zabijają wolny czas robiąc zakupy w sieci, jeśli trafi Ci się taki klient linki wewnętrzne sprawią, że kupi u Ciebie więcej produktów. Oczywiście nie jest to złoty środek na zwiększenie sprzedaży. Jednak na pewno jest to sposób na poprawę pozycji strony w algorytmach wyszukiwarek. Dzięki linkowaniu wewnętrznemu strona twojego sklepu okaże się wartościowsza dla algorytmu, a co za tym idzie będzie pokazywała się w wyższych wynikach wyszukiwania. Chociażby z tego powodu warto zainteresować się linkowaniem wewnętrznym w sklepie internetowym.
Jak zyskać pewność, że linkowanie wewnętrzne sklepu jest właściwe? W sytuacji, gdy zlecamy linkowanie wewnętrzne w sklepie internetowym profesjonalnej firmie nie będziemy mieli żadnych wątpliwości, statystyki będą mówiły same za siebie. Jeśli podejmiemy się tego sami również statystyki strony podpowiedzą nam, czy dobrze się do tego zabraliśmy. Weryfikuj mapy ciepła, ale także sprawdzaj jak długo klient spędził czasu na stronie, skąd przyszedł i czy przechodził przez różne hiperłącza. Często mając sklep internetowy zapominamy o tym, że klienci w sieci nie wiedzą tego, co my wiemy. Warto, więc dopracować wizualnie i nawigacyjnie stronę sklepu internetowego. Istotne jest nie tylko to, żeby strona dobrze wyglądała i była w stylu sprzedawanych produktów. Ważne jest, by była przejrzysta oraz żeby wszystkie produkty były opisywane w profesjonalny sposób. Na stronie musi być porządek. Dodatkowo warto pamiętać o tym, żeby poza odnośnikami do mediów społecznościowych mieć czat dla konsumenta. Dzięki niemu można szybko pomóc klientowi, który może zagubić się w naszym sklepie lub mieć pytania. To wszystko plus odpowiednie linkowanie wewnętrzne sklepu pozwala na zoptymalizowanie strony. A właściwa optymalizacja strony dla sklepu internetowego to większa liczba wejść na stronę przez wyszukiwarki internetowe.