Marketing

Lokalni Przewodnicy Google – kim są i jak do nich dołączyć?

3 min czytania
google

Lokalni Przewodnicy to program, który Google oferuje swoim użytkownikom. Mogą oni zamieszczać opinie na temat odwiedzanych przez siebie miejsc. Lokalni przewodnicy zbierają punkty za aktywność w Google Maps. Punkty otrzymują między innymi za: lokalizowanie nowych miejsc, weryfikację informacji, zamieszczanie wartościowych opinii, a także robienie zdjęć i filmów.

Lokalni przewodnicy – kim oni są?

Lokalny przewodnik to osoba, która zostawia opinie na temat firm. W tym jednak przypadku ogromna część internetu traktuje bardzo poważnie takie recenzje. Podobnie jak warto zadbać o jak najlepsze recenzje ze strony standardowych użytkowników, trzeba także zadbać o to, aby Lokalni Przewodnicy pozostawili jak najlepszą opinię na temat firmy. Nie musisz jednak zachęcać ich, aby zostawili recenzję pod profilem Twojej firmy. Przypomni im o tym bowiem ich smartfon na bazie historii lokalizacji.

Według oficjalnych wytycznych Google, aby zostać lokalnym przewodnikiem, konieczne jest spełnienie następujących wymagań:

  • pełnoletniość,
  • posiadanie konto w Google,
  • niereprezentowanie żadnej organizacji, marki ani firmy.

Trzeba również być użytkownikiem, który unika świadczenia płatnych usług, na przykład rekomendowanego autora zdjęć do Street View. Lokalni przewodnicy dzięki otrzymywanym premiom mogą na przykład uzyskać zaproszenia na specjalne wydarzenia, a także szybszy dostęp do testowanych dopiero funkcjonalności Google.

Lokalni przewodnicy mają możliwość między innymi udzielania odpowiedzi na pytania, dodawania zdjęć, a także filmów, umieszczenia recenzji, zamieszczania listy ulubionych miejsc, oceny firmy, a także weryfikacji informacji. Praca Lokalnych Przewodników polega zatem również na dbaniu o prawidłowość publikowanych przez innych użytkowników danych. Jest to również sposób na marketing marki w sieci, ponieważ wizytówki odpowiednio zoptymalizowane z dużą ilością danych mogą być lepiej widoczne (tzn. będą na wyższej pozycji, co zachęci odbiorcę do kliknięcia).

Zobacz  Sitemap w WordPress – jak dodać mapę strony?

lokalni przewodnicy google

Dlaczego warto zostać Przewodnikiem Lokalnym?

Przede wszystkim Lokalni Przewodnicy otrzymują punkty, a także plakietki. Punkty dają wiele ciekawych bonusów (na przykład możliwość udziału w eventach), a plakietki sprawiają, że ich recenzje są jeszcze bardziej widoczne. Przewodnicy Google, którzy wystawiają opinie, wyróżniają się znacząco na tle pozostałych użytkowników. Są także bardziej wiarygodni niż standardowi użytkownicy. Szczególnie dla osób, którym zależy na zweryfikowanych informacjach, opinia Lokalnych Przewodników jest bardzo ważna. Pamiętaj również o tym, że uczestnictwo w programie Google jest całkowicie darmowe. Nie ponosząc żadnych kosztów, naprawdę sporo zyskujesz. Działalność Przewodników Lokalnych przynosi zatem korzyści zarówno im samym, jak i standardowym użytkownikom, a także właścicielom firm.

Jak zostać lokalnym przewodnikiem?

Jeżeli wiesz już, jakie są podstawowe wymagania, aby zostać Lokalnym Przewodnikiem, dowiedz się także, co po kolei trzeba zrobić. W pierwszej kolejności zaloguj się na adres Gmail, na którym chcesz mieć konto Lokalnego Przewodnika. Później odwiedź stronę Lokalnych Przewodników, wybierz miasto, w którego obrębie chcesz działać i zaakceptuj warunki dołączenia do programu. Główną motywacją Przewodnika Lokalnego powinna być chęć pomocy innym, a także zdobycia jak największej liczby punktów.

Pamiętaj o tym, aby działać w stu procentach zgodnie z wytycznymi Google. Dla przykładu Przewodnicy Lokalni powinni wykonywać fotografie, biorąc pod uwagę prawo do prywatności osób, które znajdują się w pobliżu. Fotografie, które są publikowane przez użytkowników ze statusem Lokalnych Przewodników, muszą także spełniać wymogi estetyczne i być funkcjonalne. Lokalny Przewodnik obserwuje jakość usług i produktów, rzetelnie analizuję i ocenia ofertę, atmosferę, wnętrze i pracę obsługi.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 2.5 / 5. Liczba głosów: 11

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy