Marketing konwersacyjny – Poradnik
2 min
2 min
Na skróty
Bez względu na rodzaj marketingu wsłuchiwanie się w potrzeby potencjalnych i obecnych klientów ma ogromne znaczenie. Doskonałym przykładem tego stanu rzeczy jest działanie marketingu konwersacyjnego. W przypadku tej taktyki marketingowej na pierwszy plan wysuwa się poznawanie potrzeb oraz oczekiwań klientów i budowanie z nimi długotrwałej relacji. Sprawdź, jak to działa w praktyce.
Marketing konwersacyjny (ang. conversational marketing) jest taktyką marketingową, której głównym założeniem jest nawiązanie z klientem trwałego kontaktu, który prowadzi do konwersji. Taka forma marketingu kojarzy się zwykle z rozmowami na chacie. Efektywna konwersacja wykorzystuje jednak znacznie więcej narzędzi. Chatboxy są jednak obowiązkowe, dla każdego marketera, który zajmuje się tą specjalizacją.
Sporą rolę odgrywają także w tym procesie automatyzacje. Może bowiem dojść do sytuacji, w której wielu klientów zadaje różne pytania w tym samym czasie. Sporym wsparciem w marketingu konwersacyjnym są również boty. Coraz bardziej nowoczesna, inteligentna i zaawansowana technologia sztucznej inteligencji może bowiem odciążyć pracę działu obsługi. Jeżeli chcesz wdrożyć takie rozwiązanie na przykład na swoją stronę internetową, skorzystaj z usług jak najlepszej agencji SXO.
Przeczytaj także: SEO oraz Reklama Google Ads
Marketing konwersacyjny, jak wspomnieliśmy, w sporej części działa na podstawie automatyzacji. W związku z tym możesz być odciążony z wielu zadań związanych z kontaktem z klientami. To ważne zwłaszcza wtedy, gdy odbiorców produktów i usług, a także osób, które są nimi zainteresowane, jest naprawdę sporo. Działanie inteligentnych botów wspomaga zatem tę formę marketingu, jednak ważne są również aspekty związane ze zbieraniem informacji na temat klientów.
Spore znaczenie dla marketingu konwersacyjnego ma zatem także kontekstowość rozmów, czyli CRM. Specjalne systemy zbierają najważniejsze informacje na temat klientów, a następnie umożliwiają realnym konsultantom natychmiastowe zapoznanie się z konkretną sprawą. Opisywane rozwiązanie podnosi jakość obsługi w firmach, a także gwarantuje zadowolenie klientów.
Jeżeli chcesz wprowadzić do swojej firmy marketing konwersacyjny, musisz zatem wziąć pod uwagę między innymi następujące narzędzia:
Dla Twoich potencjalnych oraz obecnych klientów ważna może być bowiem dostępność na różnych platformach.
Przede wszystkim marketing konwersacyjny jest dobrym rozwiązaniem we wszystkich branżach. W przypadku, gdy właściciel firmy lub klient sam inicjuje kontakt i poświęca sporo czasu na każdego klienta, opisywana taktyka marketingowa sprawdza się przy produktach i usługach o sporej marży. Wtedy bowiem jest to najbardziej opłacalne. Z drugiej strony działania, które opisaliśmy, przydają się także wtedy, gdy zależy Ci na klientach, a nie ich pojedynczych zakupach. Zwróć uwagę na to, że nawet jeśli konkretny klient wydał względnie niewiele, liczy się, że zaufał Twojej marce. Całkiem prawdopodobne, że na następne zakupy ponownie uda się właśnie do Ciebie.
Marketing konwersacyjny z wykorzystaniem automatyzacji przydaje się wtedy, gdy chcesz być zawsze dostępny dla klienta. W takim bowiem przypadku chatboty mogą udzielić szczegółowych informacji nawet nocą. Takie rozwiązanie redukuje również konieczność Twojego zaangażowania. Opisywana taktyka marketingowa jest coraz chętniej stosowana — zwłaszcza z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Jeżeli zależy Ci na wdrożeniu jej do swojej firmy, skorzystaj z usług sprawdzonej agencji marketingu internetowego. Pamiętaj, od zadania pytania za pośrednictwem komunikatora do sprzedaży produktu lub usługi droga często jest bardzo krótka. Rzetelna wiedza udzielana klientom i zaspokajanie ich potrzeb oraz oczekiwań to ogromna wartość w marketingu.