Marketing na Facebooku – co warto wiedzieć?
2 min
2 min
Na skróty
Ogromna popularność mediów społecznościowych sprawia, że marketing na Facebooku ma naprawdę duże znaczenie dla efektywności działań współczesnych przedsiębiorstw. Dobrze prowadzony marketing na Facebooku może być więc inwestycją z wysoką stopą zwrotu. Co warto wiedzieć na ten temat i jak prowadzić działania marketingowe na tym portalu?
Jedną z najpopularniejszych technik marketingowych na Facebooku jest po prostu prowadzenie fanpage’a, czyli strony danej marki lub osobistości publicznej. Obecnie wiele firm prowadzi swoje profile, dlatego bardzo ważne jest wyróżnienie się z tłumu i zadbanie o to, aby dana strona była zachęcająca i angażująca użytkowników. Fanpage jest więc idealnym miejscem do prowadzenia różnych działań marketingowych, udzielania potencjalnym klientom informacji o firmie, a także przeprowadzania ankiet. Zwykle prowadzenie profilu firmy zajmuje się specjalista ds. mediów społecznościowych, który posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Niektórzy przedsiębiorcy prowadzą fanpage samodzielnie.
Kolejnym ważnym aspektem marketingu na Facebooku są reklamy. Ten serwis społecznościowy oferuje Facebook Ads, czyli specjalne dopasowane reklamy, odpowiadające na potrzeby użytkowników. Taka forma działań marketingowych jest płatna, jednak zwykle jest nie tylko opłacalna, ale także skuteczna. Reklamy na Facebooku mogą bowiem trafiać tylko do konkretnej grupy docelowej, na przykład kobiet w wieku 25-35 lat, które chcą zadbać o swoje włosy i poszukują odpowiednich produktów nadających im objętość. W ten sposób można zwiększyć efektywność działań marketingowych. W końcu dobra reklama powinna brać pod uwagę persony, a więc musi być spersonalizowana.
Na Facebooku firmy mogą również tworzyć wydarzenia i w ten sposób zwiększać zainteresowanie ze strony odbiorców. Chodzi tutaj nie tylko o konferencje, warsztaty i szkolenia, ale także wydarzenia typowo nieformalne lub zabawowe. Użytkownicy, którzy klikną w przycisk „wezmę udział” lub „zainteresowany”, mogą podzielić się tym ze swoimi znajomymi, a tym samym wydarzenie trafi do większej grupy osób.
Marketing na Facebooku jest obecnie jednym z ważnych obszarów działań reklamowych współczesnych marek. W mediach społecznościowych są miliony użytkowników, dzięki czemu możliwe jest dotarcie do grupy docelowej i zwiększenie zainteresowania produktami lub usługami firmy. Do najważniejszych korzyści, związanych z marketingiem na Facebooku, można zakwalifikować:
Dobrze pamiętać o tym, że marketing na Facebooku wymaga sporo pracy. Właśnie dlatego dobrym rozwiązaniem jest współpraca z agencją marketingową lub freelancerem – specjalistą ds. mediów społecznościowych. Konieczne jest nie tylko stworzenie profilu marki, ale także regularne dodawanie postów, zdjęć, filmów. Ważne jest również zadbanie o to, aby treści pojawiały się często, a admin odpowiadał na komentarze użytkowników. Na Facebooku trzeba być na bieżąco z różnymi wydarzeniami, dopasowywać informacje do grupy odbiorców, a także tworzyć takie treści, które angażują potencjalnych klientów marki. Aktywność w mediach społecznościowych sprawia, że dana firma staje się znacznie bardziej rozpoznawalna i wiele osób chętniej zagląda na jej stronę internetową lub do sklepów stacjonarnych. Można postawić również na inne działania, bardziej kontrowersyjne. Niektóre marki specjalnie poruszają drażliwe tematy, albo tworzą grafiki, które wyzwalają silne uczucia. Ważne jest jednak dopasowanie do grupy docelowej, jej wieku oraz innych cech demograficznych.