Marketing skoncentrowany – jak działa?
4 min
4 min
Na skróty
Marketing skoncentrowany skupia się na definiowaniu i docieraniu do precyzyjnie wyselekcjonowanych segmentów rynku, w obrębie których Twoje działania mogą przynieść największe korzyści. W tym podejściu kluczowe jest dogłębne zrozumienie specyfiki segmentu oraz dostosowywanie komunikacji, produktu, ceny i dystrybucji do unikalnych potrzeb wybranej grupy odbiorców. Aby poznać szczegóły, przeczytaj nasz artykuł!
Marketing skoncentrowany to strategia skupiająca działania na wąskim, precyzyjnie zdefiniowanym segmencie rynku. Oznacza to opracowanie specjalistycznych działań marketingowych, które są jak najbardziej dostosowane do potrzeb, preferencji i oczekiwań wybranej grupy odbiorców.
Zdj 1. Specjalistyczna definicja marketingu skoncentrowanego od Rock Content.
Źródło: Rock Content.
Twój cel to stworzenie oferty produktów lub usług oraz komunikacji, która będzie jak najbardziej trafna i wartościowa dla Twojego segmentu docelowego. Aby skutecznie zaimplementować marketing skoncentrowany, musisz przeprowadzić analizę rynku, zrozumieć psychologię konsumentów i zdobyć przewagę konkurencyjną w wybranym segmencie (np. za pomocą pozycjonowania). Ważna jest tu również umiejętność analizowania danych, przewidywania trendów rynkowych i bieżącego monitorowania wyników.
Jakie są cele i założenia marketingu skoncentrowanego?
Twoim pierwszym zadaniem jest zidentyfikowanie i zrozumienie konkretnego, wyraźnie określonego segmentu rynku, który będzie centralnym punktem Twoich działań marketingowych.
Aby spełnić unikalne potrzeby i oczekiwania wybranej grupy docelowej, dostosuj produkt, cenę, miejsce i promocję, zgodnie z wartościami, którymi kierujesz się podczas prowadzenia firmy.
Opracuj komunikaty marketingowe, które dobrze współgrają z Twoim segmentem docelowym. Dzięki temu zwiększysz skuteczność działań marketingowych.
Bazując na analizie potrzeb konsumentów, udoskonal produkty lub usługi, które są atrakcyjne dla wybranego segmentu. Możesz również stworzyć nowe, interesujące daną grupę docelową rozwiązania.
Nasza agencja SEO pomoże wypromować Twoje produkty za pomocą pozycjonowania. Skontaktuj się z nami już dziś!
Połóż nacisk na budowanie i utrzymywanie silnych relacji z klientami w Twoim segmencie docelowym. Doprowadzi to do zwiększenia lojalności i wartości życiowej klienta (CLV).
Zalety i wady marketingu skoncentrowanego przedstawiamy poniżej.
Jakie są zalety marketingu skoncentrowanego?
Jakie są wady marketingu skoncentrowanego?
Przykłady marketingu skoncentrowanego w e-commerce:
Firma wyspecjalizowana w sprzedaży okularów online, która koncentruje się na młodszych konsumentach ceniących modę i dostępność cenową. Marka używa social mediów i influencer marketingu do promowania swoich produktów wśród docelowej grupy demograficznej.
Zdj 2. Działania Warby Parker koncentrujące się na grupie docelowej dbającej nie tylko o swój wygląd i wzrok, ale również o innych ludzi.
Źródło: Warby Parker.
Marka zajmująca się sprzedażą luksusowej bielizny, która skoncentrowała swoje działania marketingowe na młodych kobietach, oferując im stylowe produkty w przystępnych cenach. Aby dotrzeć do docelowej grupy klientów, Adore Me używa spersonalizowanych reklam oraz technik e-mail marketingowych.
Szukasz działającej strategii marketingowej? Wybierz SXO!
Zdj 3. Marka Adore Me sprzedająca nie tylko ładną, ale też zabawną bieliznę dla miłośniczek dobrego stylu.
Źródło: Google.
Brand skoncentrowany na zwierzętach domowych. Sklep oferuje produkty i usługi specjalnie dla właścicieli zwierząt. Stosując programy lojalnościowe i personalizowane oferty, firma zbudowała silną społeczność wokół swojej marki.
Zbuduj przewagę konkurencyjną. Sprawdź wady oraz zalety swojej strony w marketingu skoncentrowanym i zdecyduj się na audyt SEO!
Zdj 4. Dodatkowe zniżki Chewy oraz darmowa dostawa dla wszystkich klientów na jakościowe produkty dla zwierząt.
Źródło: Chewy.
Marka odzieży sportowej, która skoncentrowała się na młodych entuzjastach fitnessu. Korzystając z influencer marketingu oraz indywidualnych działań w social mediach, firma osiągnęła globalny zasięg, dzięki czemu może obecnie windować ceny, wyznaczając standardy rynkowe.
Zdj 5. Gymshark – lider na rynku fitness za sprawą social media marketingu.
Źródło: Facebook.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.