E-commerceMarketing

Marketing usług. Jakie techniki są najskuteczniejsze?

3 min czytania
Marketing usług. Jakie techniki są najskuteczniejsze?

Marketing usług

Usługi często wiążą się długotrwałą relacją z klientem, a co za tym idzie – większymi zarobkami. Należy znaleźć grupę docelową, która może być nimi zainteresowana i promować firmę w taki sposób, aby klient wiedział, że może zaufać danej firmie. W przypadku sklepów internetowych jest łatwiej – klient kupuje konkretny produkt o danych właściwościach, który sam sobie wybierze i jeśli będzie zadowolony, to skorzysta ponownie. Jednak w tej sytuacji klient nie przywiązuje się do przedsiębiorstwa w tak dużym stopniu. Często będzie testował produkty innych marek zanim wybierze swoją ulubioną. Jeśli chodzi o usługi – szczególnie długoterminowe, to jakość ich wykonania jest różna w zależności od firmy. Klient wie, czego oczekuje, ale nigdy nie ma pewności z jaką dbałością zostanie wykonana dana usługa. Dlatego też nie należy podchodzić w taki sam sposób do marketingu produktu i usług.

Sposoby na marketing usług w internecie

Najważniejsze jest to, aby utworzyć spójną kampanię marketingową, na którą będzie składało się wiele kanałów. Najlepiej jest prowadzić działania w internecie równolegle, dzięki temu można docierać do różnych grup odbiorców korzystających z innych portali i metod korzystania z internetu. Sprawna kampania powinna obejmować:

  •         Facebook
  •         Instagram
  •         Twitter
  •         Linkedin
  •         Blog
  •         Mailing
  •         Pozycjonowanie (organiczne i opcjonalnie płatne)
  •         Tematyczne fora internetowe
Zobacz  Czy warto założyć sklep internetowy?

Marketing usług. Jakie techniki są najskuteczniejsze?

Jak stworzyć spójną strategię marketingu usług?

Należy dokładnie uściślić charakter wykonywanych usług i skupić się na ich korzyściach. Istotne będzie przeanalizowanie konkurencji. Można z nią walczyć ceną, albo jakością, wizerunkiem, sposobem komunikacji i profesjonalizmem usług. Pierwsza metoda nie zawsze jest skuteczna. Oczywiście są osoby, które wybierają firmy biorąc pod uwagę poniesione koszty. Jednak mnóstwo ludzi ma przekonanie, że jeśli coś jest tanie, to nie może być najwyższej jakości. Dlatego też o wiele lepiej jest rozszerzyć ofertę o dodatkowe opcje. Wtedy klient wie, że płaci więcej za realne korzyści.

Kształtowanie wizerunku marki jest skomplikowane. Musi on być spójny i najlepiej jeśli będzie nastawiony na profesjonalizm. Przy czym nie można mylić go z pychą, powinno się kreować firmę na przyjazną dla klienta. Taką, która dodatkowo doradzi, wesprze i będzie łatwa w kontakcie. Nie należy tworzyć zbyt dużego dystansu – to zniechęca.

Od czego zacząć?

Sprawdzoną taktyką jest stopniowe podejście do promowania marki. Najpierw muszą Cię zauważyć, potem zainteresować się Twoją działalnością, następnie polubić, po tym zapoznać się z ofertą. Kolejnym krokiem jest zaufanie, a dopiero na końcu skorzystanie z usług. Ta ścieżka bardzo dobrze sprawdza się w marketingu usług. Nikt nie wybierze Twojej oferty jeśli najpierw nie pozna i nie polubi firmy.

Dlatego pierwszym krokiem powinno być pozycjonowanie. Ono sprawi, że Twoja firma będzie rozpoznawalna. Do tego warto wykorzystać blog firmowy. Dzięki niemu wzrośnie zainteresowanie Twoimi usługami, a fachowość przekazywanych informacji wpłynie na zaufanie. Pozycjonowanie organiczne powinno być traktowane priorytetowo. Jeśli Twoja firma jest nowa w branży, albo też chcesz szybko na jakiś czas się wyróżnić – warto zastanowić się nad wprowadzeniem płatnej kampanii AdWords.

Zobacz  Dostawa w sklepie internetowym. Jakie masz możliwości?

Marketing usług. Jakie techniki są najskuteczniejsze?

Dobrym krokiem jest opracowanie skutecznego newslettera, który nie będzie polegał na natychmiastowym zachęcaniu do skorzystania z usług. Na początku to powinno być jedynie dodatkiem do merytorycznych i ciekawych wiadomości.

Równolegle warto dbać o social media. Linkować tam do ciekawych artykułów, chwalić się dokonaniami firmy i współpracą z wartościowymi partnerami. Jednak nie należy rezygnować z interakcji. Dobrym sposobem na zawarcie i podtrzymanie kontaktu będą wpisy wymagające od odbiorców wyrażenia swojego zdania czy opinii. Poleca się ankiety, konkursy, ale nawet zwykłe zapytania dotyczące prywatnych doświadczeń. Ludzie chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami. Warto też odpisywać na takie komentarze. Nie na zasadzie „kopiuj” i „wklej”, ale rzeczywiście odpowiadać na treści pozostawiane przez odwiedzających.

 

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy