Handel elektroniczny poprzez sklepy internetowe, czyli e-commerce, ciągle się powiększa. Nie ma w tym nic dziwnego, bowiem regularnie kupujemy przez smartfony oraz komputery z dostawą do domu, aby nie wychodzić na zakupy. W ten sposób oszczędzamy czas, a nierzadko i pieniądze. Ty także prowadzisz sklep online? A może chcesz otworzyć własny biznes w internecie? Musisz więc wiedzieć, jakie możliwości daje e-commerce.
Na skróty
Zbuduj własną markę
Nie musisz interesować się marketingiem, aby wiedzieć, że budowanie własnej marki jest bardzo ważne w biznesie. W ten sposób Twój brand staje się bardziej wiarygodny, a konkretne logo, czy hasło reklamowe wywołuje pozytywne skojarzenia wśród konsumentów. E-commerce daje ogromne możliwości i jest w stanie znacznie zwiększyć zasięg Twojej marki. Posiadając własny sklep internetowy, możesz realizować dostawę produktów na terenie całej Polski, a nawet poza granicami kraju, za pomocą przesyłek kurierskich. Nawet duże gabaryty w postaci mebli lub sprzętu RTV i AGD często zamawia się poprzez sklepy online. Otwierając e-commerce, otwierasz się na nowe możliwości, jakie daje świat cyfrowy.
Warto zaznaczyć, że sposobem na budowanie własnej marki poprzez e-commerce jest również kreowanie wizerunku eksperta. Możesz tworzyć merytoryczne, a przede wszystkim interesujące, artykuły blogowe, aby pokazać wszystkim użytkownikom, że znasz się na rzeczy i można na Ciebie liczyć. Wśród wielu różnych konkurentów branding oraz udowadnianie know-how ma ogromne znaczenie. W ten sposób wyróżnisz się na tle innych marek, zachęcając użytkowników do skorzystania z Twojej propozycji.
Możliwości e-commerce dla sklepów stacjonarnych
Nie ulega wątpliwości, że e-commerce daje ogromne możliwości rozwojowe. W ostatnich latach coraz więcej sklepów stacjonarnych otwiera się na świat cyfrowy. Spójrz tylko na duże marki, praktycznie każda większa firma posiada nie tylko placówki lokalne, ale także własne sklepy internetowe, składające się z dokładnie tego samego asortymentu. To świetny sposób na e-commerce, który doceniają użytkownicy. Jeżeli posiadasz własny sklep stacjonarny, zastanów się nad tym, czy uzupełnienie go o wersję internetową nie będzie korzystnym rozwiązaniem. Oczywiście nie musisz rezygnować ze swojego lokalu na rzecz świata cyfrowego. Ważne jest łączenie obu źródeł pozyskiwania klientów. E-commerce to świetny sposób na pozyskanie nowych konsumentów, nawet z odległych miejsc w kraju.
Warto wspomnieć, że obsługa sklepu internetowego wcale nie jest skomplikowana. Prawdopodobnie trudniejszą częścią otwierania się na świat cyfrowy będzie samo założenie e-commerce oraz jego konfiguracja. Na szczęście nie musisz robić tego samodzielnie, bowiem wiele firm świadczy tego rodzaju usługi. Za niewielką opłatą będziesz mieć gotowy sklep internetowy dopasowany do Twoich wymagań. Wówczas przekonasz się osobiście, jakie e-commerce daje możliwości.
Sposoby na e-commerce – jak wypromować własny biznes?
Masz już własny sklep internetowy? Choć e-commerce daje ogromne możliwości, podobnie jak w przypadku biznesów lokalnych, swoją działalność musisz odpowiednio wypromować. Bez odpowiedniej strategii marketingowej nie pozyskasz klientów i Twój brand nie stanie się rozpoznawalny. Chcesz poznać podstawowe, a zarazem skuteczne sposoby na marketing w e-commerce? Oto kilka z nich
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Bardzo ważną częścią promocji sklepu internetowego jest SEO, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarce. Za pomocą Google każdego dnia setki tysięcy użytkowników wyszukują przeróżne produkty. Chcesz wyświetlać się na konkretne frazy w wyszukiwarce? W takim razie musisz zainteresować się tematyką SEO. Pozycjonowanie sklepu internetowego możesz prowadzić samodzielnie, o ile masz solidną wiedzę w tej dziedzinie. W przeciwnym wypadku zdecydowanie lepiej zlecić to zagadnienie komuś z zewnątrz.
Media społecznościowe
Kolejnym doskonałym sposobem na marketing w e-commerce jest prowadzenie własnych profili w mediach społecznościowych. Wykorzystaj takie portale jak Facebook, Instagram, czy LinkedIn, aby rozwinąć skrzydła w świecie cyfrowym. Za pomocą tych kanałów komunikacji uda Ci się zbudować więź z odbiorcami, a czasem użytkownicy będą tworzyć silną społeczność. Ważna jest konsekwencja w działaniach oraz cierpliwość.
Do swoich działań marketingowych możesz wykorzystać także płatne reklamy Google Ads. Z ich pomocą uda Ci się pozyskiwać użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą. Ważna jest odpowiednie konfiguracja reklam oraz przygotowanie interesujących treści. Nie potrzebujesz dużego budżetu, aby zainwestować w Google Ads. Tak naprawdę ten sposób na promocję swojego e-commerce możesz wykorzystać, posiadając kilkadziesiąt złotych na koncie.
Wykorzystaj to, jakie możliwości daje e-commerce!
Jak widzisz, prowadzenie e-commerce daje ogromne możliwości rozwojowe. Sklep internetowy założysz bardzo szybko, na dodatek bez dużych inwestycji. To także doskonałe uzupełnienie placówek stacjonarnych. Jeżeli interesujesz się handlem i sprzedażą, nie ma nad czym się zastanawiać. Każdy może sprawować swoich sił w świecie cyfrowym. E-commerce czeka na Ciebie.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.