Na skróty
Konwersja niejedno ma imię. Pod terminem tym kryje się konkretne działanie wykonane przez użytkownika na stronie internetowej. Może być to zapis do listy mailingowej, sprzedaż, wykonanie połączenia, czy czas spędzony na stronie. Zależnie od tego, jaki dokładnie biznes prowadzisz, konwersja może być innym działaniem, na którym Ci zależy. Jak łatwo wywnioskować, w e-commerce będzie to przede wszystkim wcześniej wspomniana sprzedaż produktów.
Pod konwersją kryje się między innymi efektywność Twoich działań marketingowych. Jeżeli mimo stosowania działań SEO, płatnych reklam czy aktywnego udzielania się w social mediach współczynnik jest niski, należy odpowiednio zbadać tę kwestię. W e-commerce wzrost konwersji to zwykle wzrost sprzedaży więc analogicznie wzrasta również dochodowość biznesu. Strony firmowe zwykle mają nieco inne cele – prowadzą do połączenia telefonicznego bądź wysłania maila, a czasami ich celem jest wysłanie potencjalnemu klientowi pliku z ofertą. Musisz wiedzieć, że niski poziom konwersji może pojawić się z wielu powodów. Problem należy więc zweryfikować, a następnie wyeliminować. Wzrost konwersji to proces pożądany przez każdą osobę posiadającą własną stronę internetową. Generalnie kilka działań w obrębie serwisu możesz wykonać samodzielnie. Jeśli przygotujesz przemyślaną strategię, możesz oczekiwać wzrostu konwersji. Zwykle jednak do jej podniesienia potrzebna jest kompleksowa optymalizacja witryny, niejednokrotnie łączona ze SEO, czyli pozycjonowaniem w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz podnieść konwersję, warto zastanowić się nad tym, aby od A do Z zająć się swoim serwisem internetowym. Z pomocą przychodzą między innymi agencje SEO, które w ramach pozycjonowania optymalizują witrynę, budują content oraz dbają o kwestie UX. Dzięki temu wzrost konwersji pojawia się szybciej i jest większy.
Przedstawiamy skuteczne sposoby na wzrost konwersji. Niektóre z nich możesz wdrożyć samodzielnie, a przy innych warto skorzystać z pomocy specjalistów. To rady SEO, kwestie optymalizacyjne, UX oraz tematy związane z marketingiem na stronie. Dzięki nim Twój współczynnik konwersji z pewnością będzie znacznie wyższy.
Wzrost konwersji bardzo często zakłócają błędy, które są popełniane przez osoby posiadające strony internetowe. Przede wszystkim unikaj wprowadzania samodzielnych zmian w serwisie, jeżeli nie masz na ten temat odpowiedniej wiedzy. W ekstremalnych przypadkach możesz negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie serwisu, jego widoczność, a więc w efekcie także konwersję. W kontekście rad SEO pamiętaj o unikaniu niedozwolonych praktyk pozycjonowania (Black Hat SEO). Przez tego rodzaju zachowania Twoja witryna może stracić swoje pozycje w wyszukiwarce, co spowoduje spadek widoczności oraz ruchu. Ponadto nie ignoruj danych, które są dostępne w panelu Analytics oraz Search Console. Dzięki nim możesz spostrzec wiele błędów oraz niedociągnięć w swoim serwisie. Błędem utrudniającym wzrost konwersji jest również brak optymalizacji UX, szczególnie jeżeli Twoja witryna jest nieco starsza. Strony istniejące kilka lat potrzebują odświeżenia. Dzieje się tak, ponieważ witryny zbudowane dłuższy czas temu są po prostu przestarzałe. W takim przypadku strona powinna być dobrze pozycjonowana, ale też unowocześniona, aby korzystanie z niej kojarzyło się odbiorcom z wygodą oraz przestronnością.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.