E-commerce

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

12 min czytania
Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

Spis treści

Sklep internetowy w szeroko rozumianej branży e-commerce możemy wypromować na różne sposoby – poprzez pozycjonowanie (SEO), kampanie linków sponsorowanych Google Ads lub marketing w mediach społecznościowych. Początkujący przedsiębiorcy posiadają często podstawowe informacje odnośnie reklamy w sieci, jednak nie wiedzą, którą platformę e-commerce wybrać, by w ogóle mieć szansę na „wyprzedzenie” konkurencji i skuteczne wdrożenie działań promocyjnych.

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/young-man-using-discount-coupon-his-smartphone-some-online-shopping-laptop_662251-2177.jpg?t=st=1720598308~exp=1720601908~hmac=d63954f066247a706177bfa99e1cfee13fd60b4886c75ba7a8aaa79e6fc93429&w=900

Jakie są aktualnie najlepsze platformy e-commerce?

Według rzetelnego zestawienia Similartech najpopularniejszą platformą e-commerce na świecie jest aktualnie WooCommerce. To absolutny lider, ponieważ serwisów internetowych postawionych na WooCommerce jest ponad milion. Drugą technologią w rankingu plasuje się Shopify, natomiast podium rozpoczyna Squarespace Commerce, czyli platforma, na której bazuje między innymi Paypal.

Jak możemy zauważyć w powyższym zestawieniu – OpenCart, WiXeCommerce, PrestaShop i Magento również cieszą się sporą popularnością i o nich także porozmawiamy. Uważamy jednak, że „pod lupę” warto dodatkowo wziąć platformy tj. Shoper oraz X-Cart. Ta druga (X-Cart) jest nieco mniej popularna w Polsce niż inne przedstawione dzisiaj propozycje, ale naszym zdaniem ją również należy rozpatrzyć pod kątem potencjalnych technologii e-commerce.

Najpopularniejsze platformy e-commerce – ranking [TOP 11]

Dzisiejszy ranking zawiera wyłącznie 9 platform e-commerce. To niewiele, biorąc pod uwagę fakt, iż aktualnie dostępnych jest ponad 250 technologii – co widać na załączonej grafice Similartech:

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

Zdj 1. Ranking najpopularniejszych platform e-commerce (stan na 10.07.2024 r.).

Źródło: www.similartech.com/categories/ecommerce-platforms

Opracowując poniższe zestawienie, sugerowaliśmy się ich użytecznością, bezproblemowym działaniem, cenami oraz popularnością przede wszystkim wśród przedsiębiorców działających w Polsce.

Rodzaje platform e-commerce. Wybór platformy dla dużych sklepów i mniejszych biznesów

Zestawienie platform e-commerce wymaga poznania odrobinę wiedzy programistycznej. Prowadząc sprzedaż online chcesz w końcu mieć świadomość wad i zalet konkretnych rozwiązań oraz tego, które z nich są odpowiednie dla małych, średnich i dużych sklepów. Większość produktów cyfrowych, służących do tworzenia sklepów internetowych, należy do jednej z czterech kategorii:

  • platforma typu SaaS,
  • platforma open source (udzielająca dostępu do kodu źródłowego),
  • platformy dedykowane,
  • platformy licencyjne (np. Magento).

Poszczególne rodzaje omówimy przy opisie konkretnych opcji do zarządzania sklepem.

1. Darmowa platforma e-commerce – WooCommerce, czyli rozbudowany plugin do WordPress

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

Zdj 2. WooCommerce.

Źródło: www.woocommerce.com

WooCommerce to niezaprzeczalny lider, jeśli chodzi o najpopularniejsze platformy e-commerce (ponad milion utworzonych witryn). Oficjalnie jest to wtyczka do CMS WordPress, która zadebiutowała w 2011 roku. Ze względu na jej ogromną popularność, stała się ona jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań e-commerce na świecie. Nie bez powodu – poznajmy korzyści oferowane przez WooCommerce:

WooCommerce wyróżnia się m.in.:

  • brakiem abonamentu lub innych opłat licencyjnych,
  • zaawansowanymi możliwościami personalizacji,
  • intuicyjną obsługą (wystarczy znać podstawowe funkcjonalności WordPressa),
  • możliwością dystrybucji dowolnymi produktami,
  • ogromnym zainteresowaniem wśród specjalistów i podwykonawców,
  • liczną społecznością (która pomoże, jeśli będziesz potrzebował porady),
  • możliwością wdrożenia własnego projektu lub wykorzystaniem dostępnych rozwiązań graficznych,
  • tysiącami praktycznych wtyczek.

Niektórzy rezygnują z WooCommerce, ponieważ:

  • twórcy nie mogą liczyć na wsparcie ze strony supportu (każdą drobnostkę trzeba zlecać specjalistom),
  • za pluginy w wersjach rozbudowanych (czyli „Pro”) należy w większości przypadków zapłacić,
  • właściciele muszą dokonywać aktualizacji własnoręcznie.

Komu polecamy WooCommerce? 

Właścicielom mniejszych lub średniej wielkości sklepów internetowych oraz osobom, którzy mają budżet na regularną współpracę ze specjalistami w przypadku nawet najmniejszych drobnostek. Chcesz osiągnąć przewagę konkurencyjną poprzez możliwość wdrożenia kompleksowych działań SXO? Wybierz WooCommerce – platforma ta dysponuje wysokiej jakości pluginami SEO (np. Yoast SEO), które są na bieżąco aktualizowane.

Zobacz: Przeniesienie biznesu do online czy łączenie offline z online?

Więcej dowiesz się tutaj: Czym charakteryzuje się WooCommerce?

2. Sky-Shop – najlepsza platforma e-commerce pod kątem cen, dostępnych funkcjonalności oraz wydajności

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

Zdj 3. Sky-Shop.

Źródło: www.sky-shop.pl

Sky-Shop to nowoczesna platforma e-commerce zdobywająca popularność dzięki swojej elastyczności i bogatym możliwościom dostosowywania. Jest rozwiązaniem przeznaczonym właścicielom sklepów internetowych, którzy chcą szybko i sprawnie rozpocząć sprzedaż online.

Poznajmy korzyści oferowane przez Sky-Shop:

  • łatwe i szybkie uruchomienie sklepu internetowego bez potrzeby znajomości programowania,
  • szeroka gama gotowych szablonów graficznych, które można dostosować do indywidualnych potrzeb,
  • zintegrowane systemy płatności,
  • wielojęzyczne rozwiązania,
  • zaawansowane narzędzia do zarządzania produktami, zamówieniami i klientami,
  • możliwość integracji z popularnymi platformami sprzedażowymi i marketplace’ami, m.in.  Allegro, Amazon czy eBay,
  • intuicyjny panel administracyjny ułatwiający zarządzanie sklepem nawet dla osób bez doświadczenia technicznego,
  • zaawansowane narzędzia marketingowe (w tym programy lojalnościowe, kupony rabatowe i newslettery).

Istotne wady Sky-Shop:

  • za niektóre zaawansowane funkcje i integracje trzeba dodatkowo zapłacić,
  • mniejsza społeczność użytkowników w porównaniu do WooCommerce czy też PrestaShop (utrudnia to znalezienie pomocy w przypadku niecodziennych problemów technicznych),
  • potencjalne problemy ze skalowalnością w przypadku gwałtownego wzrostu liczby klientów i zamówień.
Zobacz  Czym jest osCommerce? Pozycjonowanie sklepu osCommerce

Komu polecamy Sky-Shop?

Sky-Shop jest idealnym rozwiązaniem dla właścicieli małych i średnich sklepów internetowych, którzy chcą szybko rozpocząć sprzedaż online bez dużych inwestycji początkowych. Platforma ta okazuje się również doskonała dla przedsiębiorców planujących ekspansję na rynki międzynarodowe dzięki wsparciu dla wielu języków i walut. Jeśli cenisz sobie łatwość obsługi, elastyczność i bogatą funkcjonalność, Sky-Shop jest platformą, która pomoże Ci osiągnąć sukces w e-commerce.

Zobacz również: Pozycjonowanie Sky-Shop – na czym polega?

3. Shopify – szybka i bezpieczna platforma e-commerce

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

Zdj 4. Shopify.

Źródło: www.shopify.com

Platforma Shopify w porównaniu do WooCommerce pozwala uruchomić sklep internetowy bez pomocy specjalistów. Wystarczy się zarejestrować i „przeklikać” podstawowe ustawienia. To wszystko. Sklep gotowy. Teraz wybieramy szablon, dodajemy produkty, a następnie integrujemy systemy płatności oraz wysyłki. Proste, prawda? Korzyści jest znacznie więcej:

Shopify oferuje m.in.:

  • zabezpieczenie danych potencjalnych klientów (za pomocą tzw. autoryzacji 3-D Secure),
  • wysoką wydajność (z doświadczenia możemy stwierdzić, iż nawet w momentach ponadprzeciętnego ruchu tzw. uptime będzie na odpowiednim poziomie),
  • intuicyjne funkcjonalności,
  • setki różnorodnych szablonów umożliwiających dopasowanie estetyki do Twojej koncepcji i założeń projektowych,
  • wiele nowoczesnych rozwiązań w postaci zaawansowanych rozszerzeń,
  • możliwość prostej implementacji własnych pluginów,
  • zaawansowane opcje analityczne oraz sposoby zarządzania reklamami (znajdujące się bezpośrednio w panelu Shopify).

Minusy Shopify przedstawiają się następująco:

  • prowizje sprzedażowe (od 0,5% do 2%, w zależności od pakietu),
  • niezbędne konto Shopify Plus w przypadku prowadzenia sprzedaży w kilku walutach,
  • dostosowanie nawet najprostszej funkcjonalności sklepu pod kątem SEO wymaga najczęściej edycji kodu szablonu.

Kto naszym zdaniem powinien skorzystać z platformy Shopify? 

Osoby początkujące, które chcą założyć sklep internetowy samodzielnie i zacząć sprzedawać natychmiast po zakończeniu formalności. W przeciwieństwie do wtyczki WooCommerce platformę Shopify polecamy mocno rozbudowanym sklepom e-commerce, które dysponują bogatą ofertą i działają na kilku (lub nawet kilkunastu) rynkach jednocześnie. Warunkiem jest wykupienie pakietu Enterprise.

Więcej dowiesz się tutaj: Pozycjonowanie Shopify

4. Squarespace Commerce – ceniona platforma sprzedażowa, zachowująca stosunek jakości do ceny

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

Zdj 5. Squarespace Commerce.

Źródło: www.squarespace.com

Squarespace Commerce to platforma uznawana przez specjalistów ze Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii za pionierowe rozwiązanie pod kątem e-commerce. W Polsce również cieszy się sporą popularnością. Jeśli mielibyśmy opisać tę platformę w trzech słowach, powiedzielibyśmy, że jest profesjonalna, intuicyjna i wystarczająca dla osób, którym zależy na niemal bezkosztowym prowadzeniu sklepu internetowego (pomijając abonament). Wyróżnia się także licznymi zaletami.

Squarespace Commerce pozwala m.in.:

  • bezproblemowo i samodzielnie stworzyć sklep internetowy,
  • wybrać atrakcyjny oraz darmowy szablon strony,
  • współpracować z najpopularniejszymi bramkami płatności (np. PayPal i Apple Pay),
  • integrować się z mediami społecznościowymi tj. Facebook, Instagram czy też Linkedin,
  • swobodnie optymalizować serwis pod kątem SEO.

Squarespace Commerce jest niechętnie odbierana przez niektórych właścicieli sklepów internetowych, ponieważ:

  • nie obsługuje sklepów wielojęzycznych (powyżej 3 języków),
  • pobiera prowizję w wysokości 3% (w planie Enterprise),
  • ogranicza web developerów w kontekście edycji kodu źródłowego.

Kto powinien skorzystać ze Squarespace Commerce? 

Właściciele e-commerce, którym zależy na prostej i intuicyjnej obsłudze oraz niskich cenach (taniej nawet o kilkaset dolarów rocznie, niż w przypadku Shopify). Platforma Squarespace Commerce jest jak najbardziej w porządku również pod kątem wydajności.

5. OpenCart – łatwa w modyfikacji platforma typu open source

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

Zdj 6. OpenCart.

Źródło: www.opencart.com

Platforma OpenCart nie jest idealna – mimo że łatwo modyfikować kod źródłowy tej technologii i dostosowywać go do własnych preferencji, niektórych elementów nie zmienimy ze względu na niedopatrzenia producentów. Czy trzeba się tym przejmować? Raczej nie, ponieważ biorąc pod uwagę stosunkowo niskie koszty wdrożenia sklepu internetowego (niższe nawet w porównaniu do WooCommerce), możemy sprawnie rozpocząć sprzedaż (i to bez konieczności płacenia miesięcznego abonamentu). Zaprogramowanie bardziej zaawansowanych wtyczek jest nieco droższe (ze względu na specyfikę tej technologii oraz mniejszą społeczność specjalistów), jednak w tym przypadku zalety przewyższają wady. System OpenCart jest wydajny i może rywalizować z WooCommerce. 

Zalety przedstawiają się następująco:

  • ponadprzeciętna responsywność i dostosowanie do urządzeń mobilnych (ze względu na Bootstrapa),
  • brak limitów związanych z liczbą wdrożonych produktów,
  • wysoka wydajność i prosta implementacja najważniejszych elementów SEO (np. łatwa zmiana meta title czy też ustawienie przyjaznych adresów URL),
  • oficjalny market OpenCart udostępniający tysiące darmowych wtyczek,
  • przejrzysty, ładny i prosty w obsłudze interfejs.

Przysłowiowe bolączki platformy OpenCart:

  • wtyczki często nie nadążają za najnowszymi aktualizacjami, co powoduje błędy w działaniu strony (np. brak responsywności),
  • analizowanie działań marketingowych i funkcje raportowania dostępne wyłącznie w podstawowej formie (Shopify pod tym kątem jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem).

Zobacz: Czym są algorytmy cenowe? Przykłady

Dlaczego warto skorzystać z OpenCart? 

Uważamy, że ceny wdrożeń poszczególnych rozwiązań nie są drogie, a ogólne działanie platformy plasuje się na najwyższym poziomie. Możliwości modyfikacji kodu źródłowego pozostawiają nieco do życzenia, ale ze względu na przejrzysty interfejs i prosty w obsłudze panel administracyjny polecamy wypróbować to rozwiązanie.

Zobacz  Subskrypcja na produkty - sposób na stały przychód dla Twojego biznesu

Więcej dowiesz się tutaj: Pozycjonowanie OpenCart

Przeczytaj także: Pozycjonowanie e-commerce

6. WiXeCommerce – edytor wizualny dla początkujących właścicieli e-commerce

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

Zdj 7. WiXeCommerce.

Źródło: www.wix.com/ecommerce/website

Platforma WiXeCommerce pozwala stworzyć prosty landing page lub sklep internetowy najszybciej, w najłatwiejszy możliwy sposób, po tzw. linii najmniejszego oporu. Jest bardzo uniwersalna, każdy potrafi ją obsłużyć i wyróżnia się stabilnymi serwerami. Czy to oznacza, że Wix jest absolutnym „strzałem w dziesiątkę” dla każdego? Nie do końca. 

Poznajmy zalety WiXeCommerce:

  • intuicyjny edytor wizualny,
  • technologia skalowana wyłącznie w niewielkim stopniu (dedykujemy ją małym e-commerce),
  • stabilne serwery,
  • wiele motywów udostępnionych przez producenta w cenie pakietów,
  • możliwość wykonywania różnych działań optymalizacyjnych SEO (np. edycja pliku robots.txt czy też wdrażanie przekierowań).

Platforma Wix jest popularna, chociaż wielu nie widzi w niej potencjału ze względu na m.in.:

  • ograniczone możliwości konfiguracyjne (np. brak wbudowanych ustawień umożliwiających dopasowanie kosztów wysyłki),
  • po rezygnacji z subskrypcji content na stronie zostanie usunięty,
  • najtańsza wersja oscyluje w granicach 40 zł miesięcznie (biorąc pod uwagę roczny koszt Wix, zdecydowanie taniej możemy wdrożyć kompleksowy sklep m.in. na WooCommerce.

Kiedy warto zainwestować w WiXeCommerce? 

Szczególnie w przypadku małych sklepów internetowych oraz stron typu portfolio. Dobrym rozwiązaniem okaże się również wykorzystanie platformy Wix do stworzenia niekomercyjnego bloga lub prostych landingów. Jeśli natomiast dysponujesz zaawansowanym portalem internetowym lub złożonym sklepem www – zdecyduj się na WooCommerce lub OpenCart.

Więcej dowiesz się tutaj: Pozycjonowanie WIX

7. PrestaShop – funkcjonalna, ale mało wydajna platforma e-commerce

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

Zdj 8. PrestaShop.

Źródło: www.prestashop.com

PrestaShop od zawsze wyróżniał się wysokim stopniem funkcjonalności. Z tego względu też niektóre sklepy bazujące na tzw. Preście działają po prostu wolno (jeśli są nieprawidłowo zoptymalizowane). Na plus tego rozwiązania warto wywindować liczne możliwości skalowania i praktyczne zastosowania wspierające pozycjonowanie sklepów PrestaShop. Wady i zalety omawiamy poniżej.

PrestaShop jest cenioną platformą e-commerce m.in. ze względu na:

  • intuicyjną i prostą obsługę panelu,
  • dodatkowe moduły płatności (np. PayU oraz PayPal),
  • bezproblemową obsługę formularzy kontaktowych,
  • dostępność licznych motywów (aktualnie jest ich kilkaset),
  • regularnie aktualizowane i bezpieczne oprogramowanie.

Wady Prestashop:

  • stosunkowo niska wydajność (jeśli sklep jest nieprawidłowo zoptymalizowany),
  • wsteczna kompatybilność maksymalnie do jednej wersji,
  • spore zapotrzebowanie hostingowe (ze względu na rozbudowane paczki instalacyjne).

Kto powinien skorzystać z platformy PrestaShop? 

Każdy, komu zależy na funkcjonalności, wsparciu praktycznymi wtyczkami, oraz licznymi możliwościami pod kątem SEO. Warto jednak pamiętać, aby instalować wyłącznie wysokiej jakości moduły oraz prawidłowo optymalizować swój sklep internetowy (najlepiej z pomocą doświadczonych web developerów) – dzięki temu zmniejszymy prawdopodobieństwo zhackowania naszego serwisu.

Więcej dowiesz się tutaj: Pozycjonowanie PrestaShop

8. Magento – platforma typu open source bogata w wiele funkcji, gwarantująca liczne możliwości

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

Zdj 9. Magento.

Źródło: business.adobe.com/products/magento/magento-commerce.html

Magento wykorzystują zarówno duże, jak i małe sklepy e-commerce. Korzystać z tej platformy można bezpłatnie oraz w modelu płatnym. Różnorodność omawianej technologii pozwala dostosować specyfikację do własnych upodobań oraz założeń projektowych. Sklep online bazujący na Magento oferuje rozbudowane możliwości raportowania oraz funkcje analityczne. Jakie są wady i zalety tego oprogramowania?

Magento udostępnia m.in.:

  • kilka modeli oprogramowania – darmowe oraz płatne,
  • dedykowane forum w j. polskim,
  • funkcję multistore (usprawnia przygotowanie kilku platform e-commerce w jednym miejscu),
  • rozwiązania przyjazne dla SEO,
  • nieograniczony dostęp do kodu każdemu administratorowi.

Jednymi z największych wad Magento są m.in.:

  • złożoność oprogramowania,
  • trudna konfiguracja e-commerce,
  • konieczność przeprowadzania aktualizacji indywidualnie,
  • niezbędne posiadanie wydajnego hostingu (zazwyczaj w wersji Premium),
  • edytowanie kodu lub dodawanie nowych funkcjonalności wymaga ingerencji specjalistów.

Komu polecamy platformę Magento? 

Właścicielom małych, średniej wielkości oraz złożonych e-commerce, którzy chcą regularnie poszerzać i rozwijać swoją działalność, dostosowując oprogramowanie do swoich możliwości oraz założeń.

Więcej dowiesz się tutaj: Pozycjonowanie Magento

Zobacz: Pozycjonowanie na Allegro – jak to zrobić?

9. Shoper – zautomatyzowana platforma SaaS satysfakcjonująca nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

Zdj 10. Shoper.

Źródło: www.shoper.pl

Programiści nie uważają, że narzędzia o charakterze SaaS (ang. Software as a Service) są rozwojowe. Wręcz przeciwnie – traktują je jako mocno ograniczone i mało zautomatyzowane. Zazwyczaj tak jest, ale nie w przypadku Shopera, czyli platformy gwarantującej wiele możliwości, pod różnymi względami. Wady i zalety tego oprogramowania przedstawiają się następująco:

Shoper umożliwia:

  • przygotowanie rozbudowanego sklepu internetowego w oparciu o najtańszy pakiet,
  • dodanie praktycznych integracji płatności (np. PayU, PayPal, Apple Pay),
  • wybór dowolnego szablonu (gotowego lub spersonalizowanego),
  • korzystanie z wysokiej jakości wtyczek ułatwiających optymalizację SEO,
  • dodanie maksymalnie 10 000 produktów (w podstawowej wersji) oraz nieograniczonej liczby produktów w najbardziej rozbudowanym pakiecie,
  • integrację z Allegro,
  • dedykowane forum dyskusyjne,
  • prostą konfigurację logistyczną,
  • skorzystanie z dwutygodniowej wersji próbnej.
Zobacz  Systemy Core Topicality – czym są systemy aktualności Google?

Wady Shopera:

  • brak możliwości edytowania kodu źródłowego (ze względu na oprogramowanie SaaS),
  • wysoka wydajność jest dostępna wyłącznie po wykupieniu najbardziej rozbudowanego pakietu,
  • bardziej zaawansowane integracje (np. ze Sklepem Facebooka) są możliwe wyłącznie w przypadku korzystania z najdroższej wersji.

Kto skorzysta na platformie Shoper? 

Każda osoba, której zależy na samodzielnym zarządzaniu e-commerce w mało skomplikowany i intuicyjny sposób, bez inwestycji w programistów wdrażających niezbędne funkcjonalności. Must-have w przypadku przedsiębiorców działających na zasadzie dropshippingu.

Więcej dowiesz się tutaj: Pozycjonowanie Shoper

10. X-Cart – zaawansowany open source z licznymi możliwościami konfiguracyjnymi

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

Zdj 11. X-Cart.

Źródło: www.x-cart.com

Platforma X-Cart jest ostatnim rozwiązaniem omawianym w dzisiejszym artykule. Okazuje się bardzo użyteczna, ponieważ wspiera sklepy internetowe w zakresie pozycjonowania, oferując wysokiej jakości usprawnienia SEO (np. umożliwiające pełną automatyzację meta tagów dla każdej podstrony). Pozwala zintegrować e-commerce z licznymi bramkami płatności i gwarantuje wielojęzyczne wsparcie techniczne oraz dedykowane fora. Wady i zalety, jakie niesie za sobą platforma X-Cart:

X-Cart oferuje:

  • interfejs w ponad 40 językach,
  • support dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu,
  • pełną responsywność na urządzeniach mobilnych,
  • łatwą instalację rozszerzeń (podobnie jak w App Store),
  • dedykowaną aplikację mobilną,
  • możliwość edycji każdego elementu kodu źródłowego (ponieważ bazuje na oprogramowaniu open source),
  • responsywne i dostosowane do doświadczeń użytkowników templatki wysokiej jakości.

Wady X-Cart:

  • konieczność zatrudnienia web developera do kompleksowego wdrożenia sklepu www,
  • brak całodobowego wsparcia w j. polskim,
  • brak integracji z Allegro,
  • konieczność samodzielnego wdrażania aktualizacji,
  • niezbędne wykonywanie backupów na własną rękę (po aktualizacjach od producenta, oprogramowanie X-Cart ma tendencje do tzw. bugowania się, co powoduje nieprawidłowe działanie sklepu www na czas naprawienia błędu przez support).

Kiedy warto zainwestować w X-Cart?

Jeśli zależy nam głównie na dystrybucji opartej o rynki zagraniczne – wówczas rozwiązanie to spełnia swoją funkcję w 100%. Oferuje ponad 400 opcji integracji płatności, dostosowanych do klientów z całego świata. Jeśli interesuje Cię wyłącznie rynek Polski, zdecyduj się na inne platformy (np. Shoper, Shopify lub WooCommerce).

11. Comarch e-Sklep – usługa SaaS zintegrowana z systemami ERP

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking [TOP 11]

Zdj 12. Comarch e-Sklep.

Źródło: www.comarchesklep.pl

Usługa Comarch e-Sklep wyróżnia się w naszym artykule gotową integracją z systemami Comarch ERP, dzięki któremu sklep internetowy jest zasilany m.in. towarami i stanami magazynowymi. Jest to kompleksowe rozwiązanie umożliwiające sprzedaż w modelu B2C oraz B2B. Oprócz tego e-Sklep od Comarch posiada w swojej ofercie wiele integracji rozszerzających możliwości sprzedaży, oraz kreator wyglądu umożliwiający klientom samodzielne stworzenie szablonu sklepu internetowego. Jakie są wady i zalety Comarch e-Sklep?

Zaletami Comarch e-Sklep są:

  • pełna integracja z systemami Comarch ERP – możliwość kompleksowej obsługi procesów sprzedażowych;
  • nielimitowana ilość sprzedawanych produktów w e-Sklepie;
  • brak prowizji od sprzedaży – producent nie pobiera opłaty od sprzedawcy;
  • darmowe aktualizacje przez producenta usługi;
  • integracje rozszerzające możliwości sprzedaży w tym Allegro, eBay i Amazon;
  • pełna responsywność na urządzeniach mobilnych;
  • intuicyjny kreator wyglądu pozwalający na swobodne tworzenie wyglądu sklepu internetowego;
  • możliwość swobodnej modyfikacji kodu HTML strony;
  • 30-dniowy, darmowy okres testowania usługi.

Przysłowiowe bolączki Comarch e-Sklep to m.in.:

  • konieczność posiadania systemu Comarch ERP;
  • brak możliwości edytowania kodu źródłowego (ze względu na oprogramowanie SaaS);
  • konieczność opłacania miesięcznego abonamentu za stronę (ze względu na oprogramowanie SaaS).

Dla kogo Comarch e-Sklep? 

Jest to usługa dedykowana dla małych, średnich i dużych firm, które zarządzają swoim biznesem poprzez system ERP. Jeśli zależy Ci na kompleksowej obsłudze firmy oraz e-commerce dostarczanych i utrzymywanych przez jednego producenta – to rozwiązanie od Comarch jest dla Ciebie.

Jakie są najlepsze platformy e-commerce w Polsce? Wybór rozwiązania dla pierwszego sklepu

W dzisiejszym artykule przedstawiliśmy najlepsze platformy e-commerce. Ranking opracowali eksperci Semcore, bazując na własnych doświadczeniach, badaniach oraz opiniach internautów. Mamy nadzieję, że powyższe zestawienie pomoże Ci dostosować platformę e-commerce do własnych wymagań oraz założeń projektowych. Życzymy powodzenia w wyborze platformy e-commerce dla Twojego sklepu internetowego. Dziękujemy za czas poświęcony na przeczytanie tego wpisu.

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy